afscheidscadeau

Mijn vriendin gaat eind van de maand emigreren naar Canada. Nou houden ze het weekend voor vertrek nog een afscheidsfeest en wil ik hun graag nog iets geven. Maar wat? :think:



Het moet natuurlijk geen ruimte innemen in hun koffers.

Ik heb geen heel groot budget.

Op de uitnodiging stond als cadeautip een envelopje.

Geld vind ik zelf niet zo leuk om te geven maar wat dan …



Iemand ideeën ?

een klein boekje waar je iedereen die dicht bij haar staat iets leuks in laat schrijven/plakken?



dat soort persoonlijke cadeautjes zijn eigenlijk het leuks en dierbaarst om te krijgen, lijkt mij.

…met heel veel leuke fotos :wink:



Kleine cadeautjes die ze op bepaalde dagen mag open maken…

Ik zat ook al te denken aan iets met foto’s. Dat is altijd leuk en heel persoonlijk.

Ik heb alleen niet zoveel foto’s van haar.

We zijn ooit collega’s geweest en nu zagen we elkaar niet zo heel vaak meer. Maar als dan was het ook dolle boel met z’n 2-en.



Leuk idee ook Fiep maar ik heb dus geen contact met haar verdere familie en vrienden. Ze vierde nooit haar verjaardag en bij ons is ze maar 1 keer op verjaardag geweest (ze houdt niet van alleen tussen vreemde mensen). Dus een boekje zou ik wel met persoonlijke verhaaltjes kunnen maken. Vanmiddag maar eens langs de wereldwinkel. Kijken of ze nog van die mooie schriftjes hebben.

@Pimpernella wrote:

Ik heb alleen niet zoveel foto’s van haar.

We zijn ooit collega’s geweest en nu zagen we elkaar niet zo heel vaak meer. Maar als dan was het ook dolle boel met z’n 2-en.



Leuk idee ook Fiep maar ik heb dus geen contact met haar verdere familie en vrienden. Ze vierde nooit haar verjaardag en bij ons is ze maar 1 keer op verjaardag geweest (ze houdt niet van alleen tussen vreemde mensen). Dus een boekje zou ik wel met persoonlijke verhaaltjes kunnen maken. Vanmiddag maar eens langs de wereldwinkel. Kijken of ze nog van die mooie schriftjes hebben.




foto’s van jou zijn ook leuker dan foto’s van haar he! (al zou het leukste natuurlijk zijn foto’s van jullie samen, maar als je die niet hebt, houdt dat gedeelte op, en denk ik alsnog dat een foto van jou als aandenken ook echt leuk is!).

En als je geen contact hebt met andere vrienden idd misschein gewoon alleen van jezelf, en dan misschein gewoon zelf een boekje in elkaar knutselen zodat je niet in je eentje 50 blz hoeft te vullen :wink:

Ja inderdaad zelf een boekje van ons voor hun maken. Tekening van de kinderen erin. En speciale herinneringen erin zetten.

Heb gelukkig nog even de tijd. Eind van de maand is het pas (al) zo ver.

Of een cd met jullie favoriet muziek erop - en natuurlijk vooral ook veel typisch Nederlandse meezingers!



Je kunt dan natuurlijk ook je foto’s op de cd erbij zetten.

Afgewisseld met foto’s van Nederland (tulpen, koeien, kroket, kaas, drop)



Zeg maar een heimwee-cd.

@Mejis wrote:

Of een cd met jullie favoriet muziek erop - en natuurlijk vooral ook veel typisch Nederlandse meezingers!



Je kunt dan natuurlijk ook je foto’s op de cd erbij zetten.

Afgewisseld met foto’s van Nederland (tulpen, koeien, kroket, kaas, drop)



Zeg maar een heimwee-cd.




ow ja, ik heb voor een vriend van mij die emigreerde en waar ik niet heel veel gezamelijke herinneringen mee had en zo, een boekje gemaakt vol met herinneringen aan typisch nederlandse dingen. Foto’s van ministers, Nederlandse sterren, zakje van dropsnoep, foto’s van nederlands landschap, van zijn favo voetbalclub enz enz enz. Had in no time een heel boekje vol :slight_smile:

Jaaaa, goed idee ! :thumbup:

fotolijstje met daarin wat bankbiljetten

Toevallig voor een collega die weggaat van onze afdeling een muismat laten maken met allemaal foto’s van mensen op onze afdeling. Kan ze tenminste nog eens aan ons denken. :wink:

Maar weet niet of jouw vriendin ook nog verder contact had met oud-collega’s.