Ik heb gezocht met de zoekfunctie maar kwam het niet direct tegen.
Vanaf welke leeftijd is het normaal dat een meisje afscheiding heeft? De onderbroek van mijn dochter (bijna 4 jaar) was wat vies. Misschien is dat heel normaal, het is immers om alles daar beneden schoon te houden. Maar is bijna 4 jaar niet een beetje vroeg?
Graag jullie ervaring.
Volgens mij is dat wel een beetje errug vroeg ja… :think: maar zeker weten doe ik het niet hoor!
heeft ze geen jeuk oid? kan teken zijn van een schimmeltje.
anders weet ik het ook niet.
w8!.. schiet me te binnen, volgens mij had ik eens gelezen dat je ook extra afscheiding kon hebben als je beetje ziek bent? Maar zeker weten doe ik niet.
rond mn pubertijd had ik dat.
Dus ik zou me eerder gaan afvragen of ze een schimmeltje/ blaasontsteking heeft…
Mijn dochter is ruim 5 en bij haar is het van onder wel zo gevoelig dat wij het niet mogen schoonmaken. Als ze dan een dag wat minder goed heeft afgeveegd na het plassen omdat ze haast heeft met buitenspelen enzo, dan is d’r broekje ook niet heel schoon. Dan stapelt er toch wat vuil en lichte afscheiding op. Dat heb je zowieso wel, ook als meisje. Het dient om de boel daar te beschermen tegen invloed van buitenaf, ook ondergoed en wasmiddel kan er invloed op hebben.
We hebben Aniek gewoon geleerd dat ze het zelf dagelijks schoon moet maken. Hiervoor speciaal hydrofiele en dus zachte washandjes aangeschaft en ze wast zich dan zelf met schoon warm water.
Sindsdien gaat het al een stuk beter. Maar mij klinkt het niet raar in de oren… ik neem aan dat ze zindelijk is… dan zijn ze vaak wat gehaast, vegen niet altijd goed af en dan is het zo voor elkaar…
Onze meid heeft het nu soms ook hoor. Hier wordt elke dag met warm water zonder zeppe gewassen. Ook soms voorzichtig tussen de schaamlippen want daar zit bij meiden soms een beetje rommel.
Ik denk dat het heel normaal is zolang de afscheiding niet geel of brokkelig is.