Afscheid van het 'live' voeden... het gaat niet :(

super hartstikke goed!

Jeetje…

Ben afgelopen vrijdagmiddag om 16.00 uur vertrokken en was zaterdag ook rond die tijd weer terug van een trouwerij. Heb een paar keer gekolfd en Jesse heeft thuis de fles gehad met bv.

Nou is mijn productie meteen weer drastisch verminderd!

Zondag een erg onrustig mannetje en vandaag ook weer. Moest hem steeds met de fles bv bij voeden, anders bleef hij brullen. Heb hem vaak aangelegd, maar het helpt niets…

Vanavond gekolfd en maar 110cc getankt en normaal is dat zo’n 250cc.

Waarom wil het nou niet gewoon goed (blijven) gaan???

Waarom heb ik meteen weer zo’n drastische verandering in de productie?

Mennnn, balen! Maar we gaan stug door! Ik wil zoooo graag!

Ben erg vermoeid moe’k zeggen, hopelijk is dat het gewoon…

Hee

niet wanhopen

kolven zegt niets over je productie. Soms kolf je meer, soms minder. Hangt allemaal samen met vermoeidheid, rust, stress. Dat er weinig melk uitkomt betekent niet dat er geen melk aangemaakt wordt. Soms is er zat melk maar lukt het kolven gewoon wat minder. Dus ga lekker slapen, voed gewoon zoveel mogelijk live en als je uitgerust bent lukt het waarschijnlijk weer beter.

:-*

Wat ik deed met de oudste als ik met de baby bezig was…



TV aanzetten met een dvd die zij helemaal leuk vindt. Drinken erbij, en wat te eten (stukjes appel etc). Dan had ik even een half uurtje voor de BV.



Soms nam ik alvast een boekje bij de hand zodat ze erbij kon op schoot en dat ik een boekje voorlas terwijl de baby bij mij dronk.



Soms ging ik op bed liggen (voeden liggend ging het beste) en dan maakte ik een tent voor de oudste. Dan kletste we wat en speelden zij met dekens, kussen etc. En ik lag heerlijk en de kleine baby kon goed drinken.



Na een tijdje ging het voeden steeds sneller en werg je er handiger in. Ik heb zelfs de oudste in de schommel gehad en dan dan zat ik op de tuinstoel BV te geven en met 1 arm de schommel te duwen.



Succes ermee.

Je doet het super!!! En echt dat ‘regelen’ duurt zijn tijd (helaas) want hij is nu ook nog aan het wennen aan het live drinken.

Bij de weg, je doet 1 borst per keer ivm de krampjes toch? Voor het ‘opkrikken’ van je productie kan het wel beter zijn om een paar keer (van de 7/8 voedingen de helft ong? Dat weet Jannigje ws beter dan ikzelf) toch beide kanten aan te bieden. En groene poep is weer weg??

Mijn ervaring met het voeden zijn ‘simpel’ want alles liep super en daar was ik dan mee gezegend. Na een maand of 5/6 liep het zo goed dat ik eigenlijk nergens meer bij hoefde na te denken en er ook weinig meer ‘geregeld’ werd door meneertje. En na die tijd krijg je het BV ook door weinig meer door de war geschopt en is het echt, echt genieten. Deed ik daarvoor ook wel hoor maar het ‘automatisme’ etc was er nog niet echt en ook de onbezorgdheid niet qua hoeveelheden en meer van die dingen. :oops:

Ik hoop dat jullie het ook zo lang kunnen volhouden (of zelfs langer :wink: ) en dan ook echt heerlijk mogen genieten zonder zorgen!

Rhiannon, ik hoop dat het zo ook bij Jesse mag gaan, zoals bij jou :pray:

Vandaag heb ik hem de hele dag aan de borst gehad…pffff!

Jesse is niet helemaal fit en wil alleen maar bij mij liggen en het liefst aan de borst. Er kwam alleen weer weinig uit. (zie hem 3 min effectief drinken en dan is het weer afgelopen…) Kijk dan ff of er nog wat in zit door met de hand te kolven en dan komt er enkeld nog maar een drupje uit…(of drink zelf uit mijn borst om te kijken of er nog iets uitkomt :oops: )

Je zou zeggen dat door een dag als vandaag de productie wel moet zijn verbeterd, maar ze blijven slap aan voelen, absoluut niet vol!

Heb hem tussendoor nog een flesje bv gegeven en daarna was 'ie even tevreden. Voor het slapen gaan nog een flesje bv en nu slaapt 'ie heerlijk!

Het maakt me toch weer erg onzeker… bah!

Ik ga nog effe stug door, maar het moet wel verbeteren, anders zie ik het niet meer zitten… :cry:

Ik ga nu nog alleen bv in de fles geven zolang mijn productie dat toelaat…

Jesse is zo ontevreden (blijft zoeken) na de borst en ik trek het niet meer. :cry:

Heb dus voor mezelf de knoop doorgehakt om bv te geven in de fles. Hij is dan veel tevredener en ik ook ontspannender. Ik zat soms 45 min tot een uur met hem en dan nog was hij niet tevreden, kwam 'ie na 1 a 1,5 uur alweer. Tycho was str#nt vervelend waardoor ik Jesse soms 3x weg moest leggen en dat kan niet, dan wil het niet.

Ik heb er nu vrede mee voor mezelf! Vond het eerst erg moeilijk, maar het is ok! Ik heb nu een heeeeel tevreden mannetje en ik ben zelf veel ontspannender en rustiger. Hier echt een +/+ situatie om het zo te doen!

Aaah… word gek van mezelf… :oops:

Wil zooo graag dat Jesse weer aan mijn borst gaat drinken…

zou dat nog kunnen nadat ik hem de fles heb gegeven en full-time ben gaan kolven???

Aankomende dagen gaan we een paar dagen weg en dan zijn er genoeg mensen die Tycho lekker bezig kunnen houden, zodat ik lekker met Jesse bezig kan zijn.

Of is het nu te laat???

Oh maar ik kan het me goed indenken. Live voeden is zo’n fijne ervaring, niet gek dat je terug wilt hoor.



Ja het kan en nee het is waarschijnljk niet te laat. Zo snel verleren ze het doorgaans niet.

Gewoon proberen.

Dus… besteed je oudste lekker uit en ga lekker voeden.



Voor het geval je afleiding/oppas straks weer uit beeld is, koop speciaal speelgoed voor Tycho waarmee hij alleen mag spelen als jij voedt. Of zet lekker een DVD-tje op (wij slapen ook uit met dank aan Walt Disney :mrgreen: )