Hallo,
Lotte zit al bijna 1,5 jaar op het KDV. We hebben met alle leidsters goede contacten. Nu is er 1 leidster die weggaat en waar we het heel goed mee kunnen vinden. Ik wil een leuk afscheidskadootje door Lotte laten geven maar wat???
Hebben jullie leuke, originele ideeën?
Groetjes,
Viratine
Wat ik als leidster een erg leuk kadootje heb gevonden (dat was toen een kindjeafscheid nam, maar het kan ook andersom), was een foto van het kindje, en een brief erbij van hoe zijn ouders en hij de tijd op het kinderdagverblijf hadden ervaren. De moeder had uitgerekend hoeveel luiers er (ongeveer) waren verschoond, hoeveel flesjes er gegeven waren, ze had knuffels/kussen en spelletjes berekend en het aantal dagen opgeschreven waarop hij bij ons was geweest.
Verder had ze hoogtepunten beschreven (uitstapjes, carnaval, etc) en per leidster apart opgeschreven wat ze zo speciaal vond aan die persoon (bv de een was zo heerlijk rustig en geduldig, de ander zong altijd zulke mooit liedjes…enz). Het mooiste eraan was dus, dat het erg persoonlijk was.
Dit was voor mij (na bijna 13 jaar in de kinderopvang), het allermooiste kado. Hier halen bossen bloemen, flesjes parfum (ja echt waar) en doosjes bonbons het echt niet bij!
bij afscheid van mijn stage bij het kdv, kreeg ik van een ouder een doosje.
daarin zat op de bodem een foto van het kind.
op de zijkant, binnenkant doosje, de tekst van ik zou je in een doosje willen doen
heeel lief
haha nog 1,5 wk en dan heb ik mijn afscheid…
en idd het allerliefst…een foto…met een mooi woordje…
een aandenken van je kind…is erg leuk…
maar een bloemetje is ook altijd welkom…
ik heb heel veel leuke dingen gekregen…
maar wat ik echt leuk vond…waren de tekeningen van de kinderen met een fotootje en een verhaaltje over hun en hun ouders hoe zij mij beleefden