Hoi meiden,
Mijn naaste collega neemt afscheid op het werk om zich verder te wijden aan een leven met God. Nu is mij gevraagd iets te regelen voor het afscheid. Maar dit vind ik wel erg moeilijk, omdat ik nauw met haar heb samengewerkt, maar haar leven vér van mijn leven afstaat.
Een etentje/borreltje/taart gaat niet, ze is namelijk veganistisch, drinkt niet en eet daarbij ook 's middags na 14.00 uur niets meer tot de volgende dag.
Ze houdt van wandelen, maar een boekje met wandelroutes heb ik net voor haar verjaardag gegeven.
Een bloemetje met cadeaubon net gegeven toen ze getrouwd is.
En iets persoonlijks? Ik heb geen inspiratie. Ik ben bang verkeerd uit de hoek te komen omdat ze tegen dingen anders aankijkt dan ik en mijn collega’s…
Hoop dus hier wat ideeën te vinden.
Vega kookboek
Een boek over de Fresca schilderingen in Italie
Een boek over kerk architectuur in Europa
Een online gemaakte fotoboek van haar met haar medewerkers met stukjes geschreven door iedereen.
Een mooi leer-gebonden dagboek met mooie pen om haar gedachten gang in deze nieuwe periode op te schrijven.
's ochtends om 10.00 een kopje verse muntthee met zijn allen?
Eet een veganist geen taart want anders toch een plakje cake of taartje erbij?
En dan als kado: een mooie theedoos met foto van jullie allemaal bovenop en binnenin theezakjes met een persoonlijke wens?
Kaarsen?
een wandellunch, lunch om 12.00? Er is zoiets ook met coach te boeken.
Een cd met meditatie oefeningen?
succes met bedenken, moeilijk hoor!
natas
Ik denk dat je even moet omschakelen van wat ze allemaal niet wil, naar wat ze normaal allemaal wel doet.
Wat eet/ drinkt ze wel, wat doet ze zelf waar ze blij van wordt ( strand, duinen, bos)
Gaat ze een klooster in? Welk klooster is dat dan, wellicht kan je daar iets mee?
Heel veel respect dat je iets voor haarp probeert te regelen wat ook echt bij haar past
@Nefarious wrote:
.
Een mooi leer-gebonden dagboek met mooie pen om haar gedachten gang in deze nieuwe periode op te schrijven.
Dit zou ik een goed cadeau vinden.
O wat lastig zeg.
Misschien verhalen van mensen die eenzelfde soort switch in hun leven hebben gemaakt of misschien verhalen van mensen die de pelgrimstocht naar Santiago de Compostela hebben gelopen.
@Imfe wrote:
@Nefarious wrote:.
Dan zou ik voor een veganist toch niet voor leer gaan

@Marite wrote:
@Imfe wrote:@Nefarious wrote:.
Dan zou ik voor een veganist toch niet voor leer gaan!
Ahahaha…doh. Niet eens aan gedacht! :doh:
@Imfe wrote:
@Nefarious wrote:.
Geen leer voor een veganist. :naughty:
Idee is wel leuk, maar dan ander materiaal.
Er zijn al veel leuke ideeën genoemd waar ik ook aan zat te denken.
Een mooi sieraad? Steen aan een mooie hanger of zo?
Maar het idee vind ik ook wel heel leuk, en van het merk Paperblanks heb je heeeeele mooie notitie blokken. Zijn vaak bij boekhandel of bruna te krijgen.
En dat is dus papier / karton en geen leer
Ehm…tja…ze is niet echt een veganist vanwege de dieren, maar meer dat ze haar lichaam zo zuiver mogelijk wil houden. Ze eet voornamelijk noten, fruit en zelfgemaakt brood.
Dus geen dierlijke dingen, geen toegevoegde suikers, alles plantaardig en naturel.
Ze drinkt alleen water, volgens mij is thee inmiddels ook afgezworen.
Ze draagt wel leren laarzen.
Ik vind het idee van een mooi (leren) notitieblok erg goed. Daar ga ik wat mee doen.
Mochten er nog meer ideeën komen, dan ben ik benieuwd.
Voor zover bedankt! :-*
paperblanks is mooi!
@Nefarious wrote:
@Marite wrote:@Imfe wrote:@Nefarious wrote:.
Dan zou ik voor een veganist toch niet voor leer gaan!
Ahahaha…doh. Niet eens aan gedacht! :doh:
:lol: Ik dus ook totaal niet! Haha
Naja, ik vind het een super idee, als ik lees wat voor een verandering ze gaat maken.
Dan een ander materiaal :lol: