afscheid cadeautje juffen

Het is weer zo ver, het jaar is weer bijna afgelopen. de een na de andere juf en meester viert zijn verjaardag en dan heb je ook nog eens de afscheidsfeestjes.

Maar goed , mijn zoontje uit groep 2 gaat volgend jaar samen met nog 5 andere kinderen uit zijn groep naar groep 3. En nu gaat ze samen een cadeautje aan hun twee juffen geven. Twee moeders hadden bedacht om iedere juf een mok met foto van de groep twee verlaters te geven. Op zich een heel leuk idee. Alleen is de foto gemaakt toen 1 van de kinderen ziek was. Vind ik toch wel erg sneu dus die moeders gevraagd toch een nieuwe foto te maken. Van hun antwoord zakt werkelijk mijn broek van af. Ze vonden het namelijk niet nodig. De ouders van desbetreffende kind deden toch nooit mee met dat soort dingen. Nou ja zeg ook al willen die ouders niet meebetalen, dat kind hoort er toch gewoon bij. Je geeft een mok met alle kinderen erop of je geeft geen mok met foto. Is mijn idee.

Aangeboden dat ik dan de foto opnieuw zal maken zeggen ze ineens dat de bestelling al weg was. En het meisje was vandaag gewoon weer op school hoor. We hebben nog 2 1/2 week dus tijd genoeg.

Ben blij dat ik er niet bij ben als de mokken gegeven worden, zou mijn ogen uit mijn kop schamen.

wat raar zeg

en eerlijk gezegd ook sneu voor dat laatste kind

die word nu aangekeken op het gedrag van d eouders zeg maar

vind het heel goed dat jij aangeboden hebt om nieuwe foto te maken

jammer dat je dan zo’n reactie krijgt

Jeetje zeg wat een belachelijke reactie van die moeders zeg :shock: . kan me voorstellen dat je blij bent dat je er niet bij bent als die mok gegeven wordt.

Ik vind dit dus echt NOT DONE je kunt het gewoon niet maken tegenover het kind en voor de juffen is het ook niet leuk want niet alle kinderen staan erop.

Jeetje zeg, dan laat je je als ouder ook erg kennen zeg :naughty:

Ik ga er zelf niet aan beginnen om elke jaar de juf of meester een kado te geven, ik weet ook nog niet wat ik in dit geval had gedaan. Ik neig naar gewoon niet meedoen.

Zou ik deze keer meedoen, zou mijn kind (en de ouders van de andere kinderen) het volgend jaar misschien weer verwachten.

Wij hebben elk jaar teamverjaardag, dan vieren alle juffen en meesters hun verjaardag, juist om het kadootjes geven tot 1x per jaar te houden.

Ben ook helemaal niet zo cadeautjes achtig hoor. De kinderen maken hier altijd wel een tekening of knutselwerkje voor de juffen/meesters en zelf vind ik dat voldoende. En gebundeld boekje van tekeningen of een soort van vrienden boekje vind ik ook wel aardig.

Maar helaas de werkelijkheid is anders. Hier worden in alle groepen altijd geldinzamelingen gedaan. Zowel voor de verjaardagen van de leerkrachten, als van het afscheid. Nu worden de verjaardagen vaak in de laatste weken gevierd dus krijg dan van 5 schoolgaande kinderen in een paar weken tijd 10 bedelbrieven onder mijn neus. de bdragen worden ook langzaam steeds hoger. Ik sta er niet achter, maar doe mee voor de kinderen en houd het inderdaad daarmee in stand.

En weet je wat ik dan helemaal triest vind, dan komen de meeste kinderen alsnog met een gekocht cadeau aan.

Nu vind ik voor mij gevoel de afscheid van de kleuterjuffen wat anders dan de andere groepsovergangen. Ten eerste heb je met de kleuterjuffen veel meer contact (al is het alleen maar omdat ze steeds hulp ouders nodig hebben). Maar ze zitten er ook twee jaar.

Alleen in dit geval voel ik me voor het blok gezet. Ik doe nu mee met een cadeautje waar ik dus echt niet meer achter sta.

Ik heb zelf iets van 9 jaar met kleuters gewerkt en het allerleukste kadootje wat ze mij konden geven was iets zelf gemaakt. En natuurlijk, de houdertjes voor waxinelichtjes, geurkaarsen, dozen chocolade zijn natuurlijk ook leuk en vooral lekker, maar die tekeningen van de kinderen heb ik van al die jaren nog steeds bewaard. Die kijk ik nogsteeds af en toe door.

Wat raar dat er geld gevraagd wordt voor de verjaardag van de juffen en voor het afscheid, dat hadden wij niet bij ons op school :think: