Mijn oudste gaat na de zomervakantie meteen naar de basisschool terwijl hij nog geen 4 jaar is. Daarom zat ik op de site van de peuterspeelzaal te lezen hoe het gaat met afmelden van je kind. Daar kom ik nu de volgende tekst tegen:
Drie maanden voor uw peuter 4 jaar wordt, ontvangt u van ons een afmeldformulier. Hierop kunt u aangeven per welke datum uw peuter de peuterspeelzaal verlaat. Er geldt een minimale opzegtermijn van 2 maanden. Deze termijn geldt ook bij tussentijdse opzegging. Kinderen kunnen de speelzaal blijven bezoeken tot het einde van de maand waarin ze 4 jaar worden.
Afmelden is niet mogelijk voor een datum binnen 4 weken voor het begin van de zomervakantie en vanaf half november. In deze periodes worden ook geen nieuwe kinderen geplaatst.
Nu vraag ik me af of jullie hetzelfde lezen als ik...
- we mogen Ruben niet afmelden op een datum na 4 juni (4 juli begint hier de vakantie) en moeten minimaal tot het einde van de schoolvakantie doorbetalen.
- we krijgen het afmeldingsformulier te laat, want Ruben gaat anderhalve maand voor zijn 4e verjaardag al naar de basisschool terwijl de opzegtijd 2 maand is. dat zou dus betekenen dat we tot 22 oktober door moeten betalen als Ruben 4 jaar en 1 maand is.
Mijn man en ik hebben al definitief besloten om Ruben dan maar per 4 juni al van de peuterspeelzaal af te halen. Per maand betalen we al bijna 70 euro en ik heb zitten narekenen dat we hiermee ruim 170 euro uitsparen tot 17 augustus en dat Ruben hiervoor 8 (!) keer naar de peuterspeelzaal gaan mist. Dan ga ik nog liever leuke dingen met hem doen zoals naar de kinderboerderij/dierentuin dan dat bedrag betalen.