ja, ons sophie fiept nog steeds het liefst de hele dag :oops: :oops: en nu ben ik er helemaal klaar mee.
allereerst vind ik het gewoon geen gezicht, zo;n groot meisje met een fiep in, en daarnaast lijkt het wel of ze weer steeds meer fiept. vroeg ze er voorheen alleen thuis om, nu moet die fiep het liefst overal mee naartoe (niet dat ze hem dan wil of altijd krijgt, maar weten dat ze haar fiep mee heeft is genoeg)
nu zijn we vandaag gestart met het op bed laten van de fiep, en hoewel het nu goed gaat, vrees ik dat we ind e loop van de dag er nog wel een probleem om gaan krijgen. En dat terwijl ze het wel kan zonder, want natuurlijk heeft ze die zuigbehoefte niet meer, maar een dagje efteling, speeltuin bijvoorbeeld, kan ze ook gewoon zonder fiep.
Maar iemand tips/adviezen hoe we het kunnen aanpakken o phet moment dat ze er echt om begint te "zeuren’? (waarschijnlijk zullen dit momenten zijn dat ze moe is…)
ik weet dat het ook een kwestie van doorzetten is voor mij, maar het is zo makkelijk om toe te geven als ze een uur aan een stuk door zeurt/huilt/krijst om ahar fiep… :oops:
Hier mag ze het alleen in bed hebben!!! Dan kan ze nog niet zonder maar als ze er naar vraagt als we weg zijn zeg ik vergeten ligt nog thuis ik heb hem dan wel bij in mijn tas maar dat pikt ze nog goed ook!!! Dus hier alleen in bed!
Misschien kun je tegen haar zeggen van je mag hem alleen in bed als je moe bent? En dat is proberen!!! Hier werkt het wel super!!!
Of zeggen van hij is kapot? Misschien pikt ze dat wel!
Succes ermee!!!
bedankt voor je reactie.
hier mag ze hem in bed nog wel gewoon hebben. Liever ook niet, maar ze heeft er gewoon nog heel veel “troost” aan. Hebben andere kinderen een lievelingsknuffel, zij heeft haar fiepje. Dus helemaal weg wil ik haar nogn iet aandoen.
maar goed, we zien wel hoe het gaat. denk dat het in elk geval gewoon een kwestie is van doorzetten.
Graag gedaan hoor meid en inderdaad is een kwestie van door zetten dan maar even brullen maar hier werkt het dus wel!!!
Als je het voor elkaar krijgt alleen in bed is dat mooi mee genomen!!! Jij kent je kind het beste!
Laat haar een knuffeltje uitzoeken in de winkel, zelf uit laten zoeken. Ruilen tegen de speen voor tijdens het slapen
De jongste heeft hier een speen gehad. Toen ze 1 werd, kreeg ze hem niet meer overdag. Geweldig, nergens last van gehad
Eigenlijk zou ze de speen niet meer krijgen daags na haar 2de verjaardag. Heeft ze ook niet gekregen van mij. Ik had een kleinere speen kapot geknipt, dus toen ze die in haar mondje wilde doen, zei ze zelf al ‘tiepie kapot, prullebak?’ toen ik haar in bed stopte, zag ik aan het voeteneind van haar matrasje een klein puntje uitsteken van de doek die aan een andere speen vastzat. Ik heb die subtiel een beetje verder gestopt, want anders ging mijn verhaal van “alle spenen zijn weg” niet op, want dan zou ze die nog zien :lol:
Ze sliep fijn tot 23u en begon daarna om haar speen te huilem. Uiteindelijk hoorde ik haar om 1u roepen “jaaaaaa ik heb tiepie gevondeeeee”
Shit…daar ging mijn geen speen actie.
Maar nu, 3wk geleden, ging ik weer beginnen. Ze heeft haar 2 spenen in de container gegooid. Helemaal zelf!! We hebben wel 100x gezegd: F. is een grote meid, en gaat zonder fiepie slapen!
Ben er die nacht 3x geweest, om steeds te herhalen dat ze de speen in de kliko had gegooid.
Het middagdutje daags erna was een crime!! Als ik nog een speen had gehad, dan had ik die bij haar in bed gegoois :evil:
Maar de avond erna heeft ze toch redelijk goed geslapen.
Ze zei wel “ik hof neet grote meid, goan weej tiepie kopen?”
Ik heb gezegd dat de winkels gesloten zijn. Haar reaktie: oke. :inlove:
Da slaapjes daarna gingen goed.
Een paar dagen erna vonden de meiden in een doos met babyspul een speentje voor babys, F. kwam die brengen met de mededeling dat ze een grote meid is, en die ‘tiepie’ niet hoeft :inlove:
Mijn missie was geslaagd.
Heb wel gemerkt hoe verslaafd ze eraan was. Zweten, smakken in bed! Pff
De oudste heeft altijd geduimd, totdat ze 5 werd en van de tandarts niet meer mocht duimen na haar 5de verjaardag. Ze kreeg een washandje om haar hand met slapen. Beloningkaart gemaakt. En bij haar ook 2 moeilijke nachten. En. Nu slaapt ze voortaan al zonder washandje sinds 5 wk :inlove:
Dus ik zeg: gewoon doorzetten!!
Vertel haar een paar x dat je over 2 dagen ( of een kaart waar een paar vakjes opstaan en nadat die vol zijn het zo ver is) met haar een slaapknuffel gaat uitzoeken. En dat ze dan te groot is voor een speen.
Op de dag zelf ook echt alle spenen weggooien, of ergens aan iemand geven waar je ze niet zomaar even ophaalt. Dan is voor jezelf ook de verleiding weg om ze terug te geven.
wij hebben het bij de oudste aangepakt toen hij 2 jaar en 2 maanden was. (een maand daarna zou hij naar een andere kamer verhuizen, vond dat dan niet handig, en met 2 jaar en 5 maanden kwam zijn broertje vond dat dan ook niet aardig, de baby evt wel een speen en het bij hem dan afbouwen…)Wel in een weekend ivm evt. drama-nachten. de 1e avond heb ik gezegd dat de speen kapot was, we hebben hem samen weggegooid en na nog een tijdje gekletst te hebben in zichzelf viel hij in slaap. He middag-slaapje op dag 2 ging erg goed. Maar toen de 2e avond…ik geloof dat het in totaal wel 3 uur duurde voordat hij ging slapen, niet de hele tijd huilend of zeurend, maar t was ook zeker neit fijn. snachts ging redelijk. Derde dag was zowel smiddags als savonds drama…toch volgehouden, steeds na een aantal minuten weer teug om even te knuffen enz. en vanaf de 4e dag ging het super goed. Als hij er naar vroeg en vertelde dat de speen kapot was en hij zelf eigenlijk te groot voor een speen dan accepteerde hij dat. In de auto had hij de speen ook altijd en daar heeft hij nog wel een maand of 2 iedere keer naar gevraagd, maar ook dan was even uitleg geven voldoende.
Goed gedaan bieslookje, het is echt een doorzetten van de ouders vind ik altijd :lol:
ow goed hoor bieslookje!
wij zitten nu op dag 3. gisteren kwam ze van de psz, was wat moe, maar vond het goed om bij me op debank te liggen en even te rusten. Rond een uur of 4 begon ze er wel om te vragen, en om half 5 wilde ze naar bed want dan kon ze fiepen… Dus nog maar wat meer afgeleid en uiteindelijk ging ze om half 7 naar bed en wat was ze blij dat ze haar fiepjes had! maar vanmorgen liet ze ze zonder pardon in haar bed
probeer nu ook bij Levi de speen weg te laten :shifty:
Is nu al geweldig hier, omdat hij weet dat de speen weg is!
Knap hoor Cin!!
Goed volhouden, en zorgen dat jij de speen niet terug kan geven. Dan gaat het zeker goed.
Levi weet nu toch echt dat hij naar bed gaat zonder speen!
Heeft wel zijn tutdoekje gekregen (die hing altijd aan de speen), maar hij weet dat de speen weg is. Volgens zijn eigen zeggen; weggegooid!
Ligt gewoon in de la maar oke.
Las ergens dat iemand hun kind de keuze had gegeven; of de lievelingsknuffel of de speen.
Dus ik zei ook al tegen Levi; speentje is nu weg. Of dadelijk speentje terug en dan de knuffel weg, kan niet alletwee :oops:
Hij heeft zelf gekozen voor zijn knuffels!
Vond het best een cru manier, maar misschien ook wel weer oke, omdat hij dan een beetje zelf de keuze maakt?!
We zullen het zien dadelijk :roll:
Cin, hoe gaat het nu?
F.enna vrasgt er nooit meer naar. Ideaal geen speen!
Meteen goed gegaan :dance:
Ben zo trots op de kleine grote man! Hij heeft dus ook een krokodil met kiespijn spel gekregen :inlove:
:thumbup:
nu die kleine nog hahaha :roll:
Hier heeft de oudste net na haar tweede verjaardag zelf besloten om zonder speen te kunnen.
Bij mijn nichtje hebben ze net voor de vakantie gezegd dat ze daar in een groot bed mag slapen en dat grote meiden in grote bedden zonder speen slapen. Ze heeft zelf een peuterbed. Word in januari 3.
De eerste nacht ging het al verkeerd omdat ze zelf de speen vond in een tas, maar de rest van de nachten gingen super. In het begin was ze super trots dat ze zonder kon slapen en bij thuis komst had ze het er niet eens meer over. Ze slaapt nog wel met een knuffeltje.
hier kunnen we echt nog niet zonder maar in elk geval is het beperkt tot haar bed.
Zelfs toen ze van de week ziek was, en op de bank lag, vroeg ze niet om haar fiepje tot ze smiddags vroeg om naar bed te mogen zodat ze kon fiepen.
dus al met al ben ik al erg tevreden
Imme Ligt nu nu na een half uurtje huilen en vragen stellen lekker te slapen zonder tutter!! :dance:
we gaan morgen de tutter samen aan haar nichtje geven van 4 maanden. Zij kan hem beter gebruiken dan Imme want haar nichtje is nog een baby en Imme is een grote meid… ik hoop dat ze er snel over heen is…
@Imfe wrote:
Laat haar een knuffeltje uitzoeken in de winkel, zelf uit laten zoeken. Ruilen tegen de speen voor tijdens het slapen
:thumbup:
Wij zijn 2 weken geleden cold turkey gestopt, omdat Lars aan gaf dat de speen kapot was. Samen weggegooid in de prullebak en toen mocht Lars een extra knuffel uitzoeken om mee te nemen in bed. Ik geloof dat dat wel een juiste zet is geweest (knuffeltje kopen vind ik dan ook wel mooi). De eerste paar dagen was best even wennen, maar echte drama's zijn uitgebleven. Had ik nooit verwacht, want Lars was onwijs verslaafd aan zijn speen! Nu 2 weken later vraagt hij er niet meer om...