Afgevallen

Door mijn zwangerschap weeg ik mezelf wel eens. En Nina wegen we dan gelijk mee. Nu was ze in 2 maanden tijd een halve kilo afgevallen. Ze is al zo’n lichtgewicht. Nu vroeg ik me af zou dit erg zijn. Ze is wel een stuk in de lengte gegroeid. Ze zal nu rond de 95 cm zitten met 12,3 kilo. Geloof dat dit wel een goede verhouding is.

Heeft iemand dit ook meegemaakt met hun lichtgewicht?

Pete was in november/december 3 weken lang aan het kwakkelen (oorpijn, af en toe een dag koorts, hierdoor minder eetlust) en was van 15,5 naar 13,9 gegaan. Uiteindelijk een ab-kuur gehad en is hij tussen Kerst en Oud/Nieuw een weekje bij opa en oma gaan logeren en nu zit hij weer op 15 a 16 kilo, volgens mij is hij ongeveer 98 cm?



Is ze ziek, verkouden, koorts?

Eet ze minder als dat je gewend bent?

Heb je een weegschaal die afrond op 1 decimaal of per halve kilo’s gaat?

Als Anne groeit dan valt ze af. Het is hier heel normaal, ze kan tot 1 kg kwijtraken als ze aan het groeien is. Als ik zie dat ze weer in gewicht stijgt duurt het niet lang voor ze groeit en daarna weer afvalt…zo gaat dat met sprongen en langzaam aan naar een hoger gewicht. Nu zit ze rond de 23 kg, als ze weer richting de 22 gaat gaat ze groeien, dan komt ze bv bij tot 23.5 en valt weer af naar 22.5, zo ongeveer he, maar om het makkelijk uit te leggen.



Klinkt mij dus erg bekend in de oren, o ja, anne is geen licht gewicht, maar normaal in postuur. (lengte en gewicht kloppen met elkaar, bmi is goed)

Nee ze is niet ziek geweest. Ze eet eigenlijk altijd wel slecht. Brood en fruit gaat wel, maar avondeten is het van niks tot max 5 happen.

Het zal wel aan het groeien liggen, want op die manier eten doet ze al vanaf dat ze 2 is.

We wegen trouwens op de wii fit. Die onthoud het gewicht van alle keren.

Pete eet ook slecht avondeten, vlees gaat er vaak wel in en wat pasta of bami, maar groente is echt drama.



Pete is trouwens is ook ineens wel een stuk gegroeid, want zo zaten broeken maat 92 nog goed een maand geleden en nu lijkt soms 98 al net te zitten…

Dus Pete is ook al niet zo’n grote. Nina zit nu ook in 92 soms 98 met broeken. Vlees gaat hier ook beter en pasta eet ze. Het is niet dat ze dingen die ze wel heel lekker vind wel heel goed eet. Daar eet ze zich dan niet mee vol.

Mijn zoon (6 1/2) is ook afgevallen, woog in september/oktober 17,5 en vorige week 17,1. Hij was wel een beetje (hooguit 1 cm) gegroeit de afgelopen maanden (is nu 115cm), en is 3 weken ziek geweest (overgeven en diarree en nauwlijks eten). Ik loop met hem bij de kinderarts.

Mijn dochter (bijna 4) is ongeveer 88cm en zal ongeveer 12kg wegen.

Maar ik weeg ze zelf dus nooit. Maar weet wel dat in de lengte groeien en in gewicht vaak niet tegelijk gaan.

Nou dan maak ik me ook geen zorgen, rond de 3 jaar gaan we weer naar het cb. Eens zien hoe ze daar in de curve valt.

Je hebt wel een hele kleine violiste dan. Sommige groeien gewoon in hun eigen tempo. Schatten ze haar dan ook altijd jonger? Vriendinnetje van Nina is juist groot voor haar leeftijd en die schatte ze dus ook altijd ouder.

Hoi, ik heb even voor je gekeken in de curve. Met 95 cm en 12,3 kilo zit ze onder in de curve, maar nog wel mooi in de curve hoor. Niets om je zorgen om te maken. Groeien gaat in sprongen en dan kun je soms hebben dat ze een beetje afvallen. Als het maar niet te veel is.



Mijn ervaring is, dat kinderen wegen op een eigen weegschaal niet altijd zuiver is omdat ze nog zo licht zijn. Ik durf er met onze digitale niet van op aan. En het moment van de dag kan ook nog enorm verschillen. Zolang kinderen zich goed voelen zou ik me er niet druk om maken.



En tja, ik heb een super lichtgewicht. 12,5 kilo bij 1 meter 3. Maar ja, dat heeft gedeeltelijk ook een oorzaak. Dus geen goed vergelijkingsmateriaal.