Wij gebruiken nog steeds alleen maar water dat al gekookt is. Hoe doen jullie dat? En tot wanneer ga je daar mee door?
Wij hebben dat nooit gedaan. Als je geen loden leidingen hebt was het volgens onze kv niet nodig…
dit doe ik ook s avonds de waterkoker aan en dan kan het smorgens in de tupperware sapkan dit heb ik van onze 1ste ook zeker tot 1,5 jaar gedaan gewoon voor de zekerheid maakt hier mee ook de diksap.
Ik ga denk ik maar eens vragen wat ze op het kdv doen, want daar doet hij het ook goed op. Dus als ze daar niet afkoken, dan ga ik het thuis denk ik ook niet meer doen.
Mijn zus heeft trouwens vanaf dag 1 geen gekookt water gebruikt. Gewoon warm kraanwater. En dat vind ik dan wel weer echt raar.
het ligt ook erg aan het soort voeding dat je hebt…
bij friso bv mag je kraanwater gebruiken en bij nutrilon staat er duidelijk op dat het gekookt water moet zijn
Voor Sven nog nooit gekookt water gebruikt, altijd en overal
kraanwater. Nooit last van gehad, geen krampjes of wat dan ook.
(geef ook Nutrilon, eerste forte 1 en nu gewoon nr 2)
Zou gewoon overstappen Cees, opeens kraanwater. Veel makkelijker
en net zo goed
idd veeeeeeeelllllll makkelijker :mrgreen:
als je een keer per dag water kookt en dat in een sapkan doet is het ook geen moeite
@merel33 wrote:
als je een keer per dag water kookt en dat in een sapkan doet is het ook geen moeitedat doe ik…
net zo makkelijk
hier met friso inderdaad gewoon leidingwater in de magnetron… poeder erbij, schudden en klaar!
nooit gekookt water gebruikt dus. Weet wel dat sommige mensen dat wel vreemd vonden :shifty:
Wij gebruiken ook geen gekookt water…
Overdag gaat de fles met water gewoon de magnetron in…
Voor snachts vullen we de thermosfles met water uit de waterkoker
Nooit gebruikt altijd gewoon kraanwater.
Nu krijgt hij alleen nog smorgens een fles en gebruik ik zelfs lauw water uit de kraan, poeder erbij en klaar :mrgreen: en nooit ziek geweest hoor!
Uit gewoonte staat hier nog steeds een thermoskan afgekoeld gekookt water. Maak ik 's morgens z’n pap mee aan ( heeft nog fv ivm allergie) en gebruik ik ook voor zijn sap.
Eigenlijk nogal onnodig nu ik het bedenk :lol: :roll:
Ik gebruik altijd water uit de waterkoker. Hebben geen magnetron 8)
Ik zet 's morgens ook gewoon de waterkoker aan, in een dichte waterkan, de koelkast in. Bij elk flesje even in de magnetron opwarmen. Ik vind het op de een of andere manier toch wel hygiënischer. Die kraan zal ook niet echt schoon zijn van binnen.
Mijn kraamverzorgster heeft het me wel zo geleerd, maar volgens mij hoeft het idd niet perse.
hoihoi,
Bij de oudste moesten we het ook gekookt water gebruikt, bij de daaropvolgende 2 kindjes (jongste nu 9 wk) gewoon koud stromend water uit de kraan (idd opwarmen in de magnetron en dan voeding er bij)
Dit was ook het advies van de kraamhulp. Maar wel KOUD en STROMEND water. Warm of lauw water komt uit de boiler en is minder goed (is mij verteld) en alleen water uit de kraan als je geen loden leidingen hebt)
Gekookt water hoeft dus echt niet meer.
groetjes van mij
Afgelopen juli werd mij vertelt dat warm water uit de kraan ook goed was, dan hoefde je het niet meer in de magnetron te doen (of anders
op te warmen)
Dat waren weer de nieuwe richtlijnen werd gezegd.