afgekolfde melk / flesvoeding vraag "onderaan"

ik kolf fulltime voor Odin alleen nu stuit ik tegen de volgende “problemen”



hoeveel moet hij minimaal per dag drinken?

hoeveel uur mag er maximaal tussen de voedingen zitten?

is er een maximaal van wat hij mag drinken?

niemand :frowning:

Even ge-googled

Hoeveel afgekolfde melk geven?

Het zal in het begin een beetje uitproberen zijn om erachter te komen, hoeveel een borstkind uit de fles drinkt. Misschien drinkt de baby maar 10cc, maar het kan ook zijn dat er gelijk 100cc ingaat. Wanhoop niet, drinken uit een fles vereist een heel andere techniek dan drinken uit de borst! Het kan ook aan de speen liggen, maar stap niet te snel op een ander merk of type over, geef de baby de kans om aan de speen te wennen. De ervaringen verschillen: sommige kinderen drinken met alle typen spenen, andere slechts goed met één soort. Goede resultaten zijn bekend met de dental spenen (Bibi), de 1-2-3- spenen van diverse andere merken en veel moeders zien hun kind prima drinken met de Avent spenen, waarvan wordt gezegd dat ze de moedertepel het best benaderen. Het is een kwestie van uitproberen

Moedermelk is veel lichter verteerbaar dan flessenmelk, borstkinderen drinken vaak meerdere, kleinere flesjes. Het is een beetje uitzoeken, wat jouw kindje het beste ligt. Het ene borstkind drinkt op een hele crèchedag 2 flessen van 200cc, het andere liever 4 flesjes van 125cc. Belangrijkste maatstaf is de tevredenheid en alertheid van je kind en de productie van voldoende natte luiers (4 tot 6 op een dag toch wel, het verschilt wel of je katoenen luiers of wegwerp gebruikt) en poepbroeken (maar het ene borstkind heeft er daar 4 van per dag, terwijl de ander er maar 1 per 6 dagen heeft).



Een rekensommetje dat je kunt gebruiken om een idee te krijgen hoeveel cc’s je baby per voeding/fles binnen zou moeten krijgken: 150cc voeding per kg lichaamsgewicht per dag. Bijvoorbeeld: een baby van 8 pond die 6 voedingen krijgt, heeft 4 x 150cc = 600cc melk nodig, dat is dus :6 = 100cc per voeding, met een maximum van 900-1000 ml

Angel ook afgekolfde BV = BV :wink: dus een max is daar niet aan. :thumbup:

De rest staat hier boven al heel mooi uitgelegt. :thumbup:

Over de max tijd die ertussen zit; ik meen me te herinneren vanuit mijn kraamtijd dat zodra je kindje boven de 6 of 7 pond zit hij door mag slapen. Dus dan mag er eenmaal per dag 12 uur tussen 2 voedingen zitten. Ik twijfel dus als je het 100% zeker wilt weten kun je altijd even het consultatiebureau bellen voor het 100% antwoord daarop.

Heeeel veel succes met het kolven en super dat je dat zo kunt en doet! :thumbup: :clap:

Odin drinkt nu om de 4 uur 110cc af en toe komt hij na 2 uur weer en wil dan weer gewoon een hele voeding :lol:

dus ik had zoiets van zo die drinkt wel heel erg veel :shifty:



nu word het helaas alleen weer aftasten met de voeding want ik heb pijnstillers die niet samen mogen met borstvoeding :frowning:

is het nu het beste om fles en borstvoeding te gaan mengen of beter zeggen eerst alle borstvoeding opmaken en dan over op flesvoeding en vervolgens weer terug op borstvoeding… of 1 fles borstvoeding 1 fles kunstvoeding?

Mijn meisje drinkt afgekolfde melk, maar 40 cc per keer.

veel voedingen dan? of ook “maar” 6?

Om de drie uur muv de nacht. Maar verschilt echt per kind en persoon. Vriendin van mij die kleine is even oud en die drinktper voeding 120 ml bv. Mijn meisje krijgt s avonds een kunstvoeding hier drinkt ze overigens 100 ml van. ( omneo )

oh ik dacht dat kunstvoeding zwaarder viel :mrgreen: