afgebroken IVF poging (overstimulatie) en buikpijn

hallo,

Ik heb even een vraag.

Ik heb vorige week vrijdag te horen gekregen dat mijn IVF poging wordt afgebroken, omdat ik bij de eerste follikelmeting al meer dan 50 follikels had! Dit samen met mijn torenhoge bloedwaarde, zorgde ervoor dat ik helaas moest stoppen.

Nu heb ik sinds vanmorgen toen ik wakker werd buikpijn. Een tijdje heb ik er niet zo’n last van gehad, maar nu wordt het wat vervelender, alsof je heel erg ongesteld bent. Een zeurend gevoel.

De polikliniek neemt niet meer op, dus die kan ik niet meer bereiken.

Weet iemand van jullie of dit normaal (voor zover dat kan dan, na een afgebroken poging) is???

Even voor de volledige info, ik moet nu nog 2 weken decapeptyl spuiten en wat meer drinken als normaal.

Alvast bedankt

groetjes Suzanne

Nog helemaal geen reactie gehad?

In ieder geval is het superKT dat je moest stoppen. :hug: :hug: :hug:

Op je vraag kan ik je geen antwoord geven.

Ik weet wel dat mijn buurvrouwtje ook overstim. heeft gehad en dat ze voor de dood is weggehaald toen. Het is best gevaarlijk.

Bij blijvende buikpijn zou ik toch even bellen hoor. Eventueel naar een EHBO of zoiets…

Veel sterkte en liefs, :-

Noortje

WOW meer dan 50 follikels :shock: :shock:

Mens, wat zul jij je rot geschrokken zijn…pffff

Je moet niet een beetje meer drinken, maar HEEL VEEL meer drinken!!!

Die follikels onttrekken vocht uit jouw bloed, dat kan gevaarlijk zijn.

Hopelijk heb je iemand in het ziekenhuis te pakken gekregen, anders naar een andere afdeling bellen en naar de dienstdoende gyn vragen hoor!!

Het is ook belangrijk voldoende rust te houden.

Sterkte!!

Hoi Nicje,

Ik heb geen punctie gehad, de poging is daarvoor al afgebroken.

Hierdoor heeft de fertiliteitsarts gezegd dat ik iets meer moet drinken als normaal, zo’n 2 liter. Ik wou ook eigenlijk gaan werken morgen :oops: Zou jij dat niet doen.

Ik heb trouwens gebeld, ik word teruggebeld. Ik weet niet wanneer. Buikpijn blijft en heb ook diarree (sorry)

bedankt voor je antwoord (ik hoop dat je hier ook nog op antwoord)

liefs Suzanne

ps Noortje ook bedankt voor antwoord, lief! :-*

sjezus 50! :shock:

Ik ben een leek in dit hoor maar kun je nou nooit meer ivf doen?

Is het dan altijd zo bij je?

Ja das waar, het verschilt wel natuurlijk of je een punctie hebt gehad of niet. (niet aan gedacht)

Als je ook diarree hebt, zou het dan niet aan jouw darmen liggen?

Aan de andere kant, mijn darmen reageren altijd mee als er iets met mijn eierstokken/baarmoeder is.

Moeilijk, of ik zou gaan werken :think:

Denk het niet, maar dat kun jij alleen zelf voelen. Als jij je weer goed voelt, is het prima!!

Hopelijk bellen ze gauw terug!!

Judith, dan moet ze de volgende keer minder spuiten, een lagere dosis.

hoi Judith,

Jawel ik kan nog wel IVF doen, maar heb op dit moment er erg weinig behoefte aan. :wall: (dit is namelijk de 2de overstimulatie, 1ste keer was na punctie)

Ik kreeg al weinig Gonal F gespoten vanwege mijn lengte en gewicht, maar moet dus nog minder.

Ik krijg het wel meer te horen hoor of ik nu nog wel een IVF poging kan doen, of mijn eicellen niet op zijn :lol: ( ik neem aan dat dat niet zo maar kan :think:

groetjes Suzanne

p.s. Nicje ik zit in een relatief “gevaarlijk” beroep(nu dan :lol: ), ik werk met 200 kinderen op een dag en die zijn nogal lomp en als mijn eierstokken erg vergroot zijn, mag ik daar natuurlijk niets tegenaan hebben.

Auw, nee kan ik me voorstellen…

Jee, dan ben jij wel heel goed te stimuleren. Ik heb mezelf helemaal vol moeten pompen met die troep en nog groeide er bijna niks… :cry:

Even niet aan denken idd, lijkt me een goed plan. Als je verder wilt, voel je dat vanzelf.

Wat ontzettend frustrerend zeg… nu ben je nog niks verder en wel alle moeite ervoor gedaan… :cry: :hug:

Je had meer dan 50 follikels, maar dat hoeft niet te betekenen dat er ook allemaal eicellen inzitten hoor :wink: Dat kunnen ze via het bloed nakijken, hormoonwaarde. Precies weet ik het niet meer (alweer 2 jaar geleden) maar dan testen ze op een hormoon. Dat hormoon wordt afgescheiden door follikels MET eicellen. Och, hoe zat het ook alweer?? Maarre jouw voorraadje zal niet zomaar op zijn hierdoor. :hug:

Hoi Suzanne,

Hoe gaat het nu met je?

Even een dikke knuf voor jou! :hug:

Groetjes,

Jippie

Ja, hier was ik eigenlijk ook heel benieuwd naar…

Gaat het wel goed met je? :-*

:hug: :hug:

Liefs,

Noortje