Afdruk handjes en voetjes

Ik zou zo graag een afdruk maken van de handjes en voetjes van ons dochtertje…maar hoe? We hebben het net met verf geprobeerd, maar dat werd een enorme smeerboel…

Iemand van jullie misschien een goed idee waarvan je uit eigen ervaring weet dat het werkt? Of moet ik gewoon wachten tot ze wat ouder is? (Maakt het wel minder, want juist nu is het nog zo klein, lijkt me leuk om later terug te zien, ook voor haar…maar als het niet anders kan, dan kan het niet anders)

Ik heb het gewoon met vingerverf gedaan en goed gelukt moet ik zeggen.

Gewoon nog een x proberen :wink:

Wij hebben het ook geprobeerd met verf toen ze nog klein was…maar idd ook niet gelukt…het voetje en het handje knijpen nog zo samen waardoor je geen goede afdruk krijgt.

Ik heb vorige maand zo’n 3d afdruk gemaakt (met zo’n kant en klaar pak) hier zit een soort flexibel foam bij waar je het handje of voetje in drukt en vervolgens vult met gips. Dat foam kun je kneden en hergebruiken (binnen 48 uur) dus je kunt het zo vaak proberen als je wilt!

Volgens mij kun je zoiets dus wel doen als ze nog klein zijn…

hee waar schaf je dat aan? Ik heb laast ook een pakkt gekocht nou in 1minuut verkloooooot :wall:

ja hoor ik weet het :wink:

Koop een pakje das klei in een speelgoedwinkel.

Stukje eraf halen beetje warm laten worden in je handen.

dan de afdruk maken.

En dan laten drogen

Met mijn zoontjes geboorte kregen we zo’n gips setje. Na veel oefenen is het uiteindelijk gelukt, alleen was hij eigenlijk net te oud, want hij vond het te leuk, en kromde steeds zijn teentjes en trappelde teveel. Maar uiteindelijk zijn ze gelukt, en hebben we een trommeltje met daarin zijn voetafdrukjes.

Het setje kwam van Prenatal vandaan.

Ik wil ook wel weten waar je dat foam haalt…gips lijkt me ook zo lastig van de handjes en voetjes af te halen… :oops:

Ik heb even gekeken op de doos het is van baby-art ik heb hem gekocht in een winkel hier in de buurt, de winkel heeft ook een webshop:

edit beheer; links mogen ook niet onder een spoiler

alleen zie ik deze variant niet in de webshop staan :think:

Hier een filmpje over hoe het werkt:

Das het handige met die DAS klei.

Als het niet gelukt is maak je hem toch gewoon weer opnieuw :wink:

owh zal ff een foto laten zien wat het resultaat is geworden.

Volgens de site van Baby Art zelf verkoopt de Expo het. 8)

Ik heb van de week toevallig van mijn schoonmoeder een setje gekregen.

Daarmee kun je een 3d afdruk maken.

Geen idee waar t vandaan komt maar volgens de doos is t goedkoop.

evora = kruidvat!!!

Zo vond ik het prijsje er ook al uitzien. :smiley:

Maar die hebben natuurlijk vaak van die ‘soort van’ ‘restpartijen’…als ik er ben ga ik wel even kijken, maar heb ook iemand naar de Expo gestuurd. :smiley: Ben benieuwd. :slight_smile:

@hermione wrote:

evora = kruidvat!!!

Weer wat geleerd :mrgreen: Thanxx