Afbouwen...

@babywens wrote:

S. krijgt savonds al flesvoeding. Nu is ze na de bv nog hongerig dus ik ga dit twee dagen aankijken. Ze krijgt eerst bv en als ze nog honger heeft fv.

Ben bang dat het niet meer aantrekt en dat ik moet stoppen met bv. Dus wil vast wat info opzoeken/vragen over afbouwen.

Hoe werkt dat?

Met afbouwen kun je het beste per 5 dagenof per week 1 voeding laten vallen, ik begon met de middagvoeding… op een gegeven moment voel je dat de productie steeds minder wordt en op den duur hoef je misschien alleen even de druk eraf te kolven en dan is het gauw gedaan. Het is ook een beetje kwestie van gevoel!

Ze drinkt al weer veel rustiger gelukkig en is niet meer hongerig. Ze heeft ook haar ritme weer terug.

En ik vind 1x snachts komen echt niet te weinig hoor. Elk kind heeft een ander ritme. Die van mij kwam vanaf het begin ‘maar’ 2x. Dus om nou te zeggen dat het veelst te weinig is… beetje generaliserend hoor.

Bedankt verder voor alle info. Blijf het ook altijd wel interessant vinden eigenlijk. Maar blijf erbij, dat elk kindje en elke situatie anders is.

Ik was inderdaad weer de avondvoeding gaan kolven (S. krijgt dan flesvoeding) en dat heeft ook geholpen denk ik.

Wat ik mij wel afvraag, kan het zijn dat 1 borst minder melk geeft? Ik zou zweren dat rechts minder is (die kant is ze ook onrustig aan)

@Flier wrote:

@babywens wrote:
S. krijgt savonds al flesvoeding. Nu is ze na de bv nog hongerig dus ik ga dit twee dagen aankijken. Ze krijgt eerst bv en als ze nog honger heeft fv.

Ben bang dat het niet meer aantrekt en dat ik moet stoppen met bv. Dus wil vast wat info opzoeken/vragen over afbouwen.

Hoe werkt dat?

Met afbouwen kun je het beste per 5 dagenof per week 1 voeding laten vallen, ik begon met de middagvoeding… op een gegeven moment voel je dat de productie steeds minder wordt en op den duur hoef je misschien alleen even de druk eraf te kolven en dan is het gauw gedaan. Het is ook een beetje kwestie van gevoel!

Thanks!

@babywens wrote:

Dus om nou te zeggen dat het veelst te weinig is… beetje generaliserend hoor.

Ik vind dat je wel even goed moet lezen. Er wordt namelijk niet gezegd dat het veel te weinig is.

Maar fijn om te lezen dat jullie nu blijkbaar in rustiger vaarwater terecht zijn gekomen, succes ermee!

Staat er toch echt: 1 x in de nacht komen is echt heeeul weinig

Maar goed, heb geen zin in discussie dat is ook niet de bedoeling. Het is fijn om zo de info en ervaringen van andere te lezen en eruit op te pikken wat voor ons prettig is.

@babywens wrote:

Staat er toch echt: 1 x in de nacht komen is echt heeeul weinig

En dat is toch wezenlijk iets anders dan vaststellen dat het veel te weinig is (wat bij gebrek aan achtergrondinformatie ook niet mogelijk is). Natuurlijk is het de bedoeling dat je doet (of niet doet :wink:) met de info en tips die worden gegeven wat je wilt. Ik vind het alleen jammer dat je de bedoeling van iemand anders op deze manier opvat. Zoals ik het lees, staat er namelijk alleen maar dat deze moeder duidelijk iets anders is gewend. Gewoon een andere ervaring, niet generaliserend.

@babywens wrote:

Wat ik mij wel afvraag, kan het zijn dat 1 borst minder melk geeft? Ik zou zweren dat rechts minder is (die kant is ze ook onrustig aan)

Dat kan idd. Meestal komt dit, doordat die borst frequent minder vaak en/of minder goed is gestimuleerd dan de andere borst (wat allerlei uiteenlopende redenen kan hebben, van minder vaak aanbieden tot minder goed leegdrinken of minder goed kunnen kolven en bij oudere kindjes het ontwikkelen van een voorkeursborst).

Door een borstonsteking kan de melkproductie van de getroffen borst ook teruglopen.

@Yvonne Z. wrote:

@babywens wrote:

Dat kan idd. Meestal komt dit, doordat die borst frequent minder vaak en/of minder goed is gestimuleerd dan de andere borst (wat allerlei uiteenlopende redenen kan hebben, van minder vaak aanbieden tot minder goed leegdrinken of minder goed kunnen kolven en bij oudere kindjes het ontwikkelen van een voorkeursborst).

Door een borstonsteking kan de melkproductie van de getroffen borst ook teruglopen.

hier ook dezelfde ervaring. Links was bij mij altijd de minste borst. Nou ja, niet qua drinken volgens mij, maar sowieso met kolven haalde ik rechts altijd het meeste eruit. Als Jayden 's ochtends gewoon een hele voeding rechts had gedronken, haalde ik er met gemak nog 200 cc extra uit…

Wat ik bedoelde met dat 1 x per nacht heul weinig is, is dat je het hebt getroffen met een kindje dat ‘maar’ 1 x per nacht een voeding wil. :wink:

*lees; jaloerse mama die ook best wel eens een nachtje met maar 1 voeding zou willen :angel: *

Te weinig is het nooit als je kindje door wil en kan slapen is dat alleen maar fijn toch? Oh hoe luxe er zijn zelfs babies die vanaf de bevalling al hele nachten doorslapen. Zolang ze lekker groeien is dat natuurlijk helemaal top en ultiem.

En verschil in borst is er meestal wel. Veel moeders zullen het nooit merken omdat de babies zich niet anders gedragen, opmerkzame moeders merken het wel als er een klein verschil in gedrag is. Geen 2 borsten zijn gelijk (eigenlijk worden BH’s zelfs niet goed gemaakt want er kan zelfs wel een complete cupmaat verschil zijn :shock: ) maar je kunt dus zeker verschil opmerken. Hoeft niet perse slecht te zijn want zolang je beide borsten melk aanmaken ‘doen ze het’. :thumbup: En er zijn zelfs moeders die met 1 borst volledig voeden. Wel fijn dat het weer lekker loopt! Dat is toch het belangrijkste, tevreden baby dat geeft rust.