Afbouwen, maar wel 's avonds en 's nachts nog

sinds een week is Xander overdag helemaal over op KV. Ik kolf op werk normaal gesroken 2x, maar nu nog 1x.

Halverwege de dag staan mijn borsten echt op springen.

's avonds en 's nachts drinkt hij nog wel bij mij

Komt het door de avond/nacht dat mijn borsten overdag niet wennen? Blijft het zo in stand?



de bedoeling is wel om alles straks afgebouwd te hebben, maar zolang Xander nog niet echt grote flessen drinkt op de dag, vind ik dat moeilijk. Een fles van 200cc drinkt hij bij lange na niet. Hij drinkt zo’n 100-120 cc. hij is natuurlijk gewend om op verzoek te drinken en drinkt dan steeds kleinere beetjes

Dus echt een schema etc hebben we nog niet voor hem met de kv



Maar goed, bottomline is eigenlijk… hoe kan ik het het beste aanpakken? Ook met de nacht, moet ik hem 's nachts ook een fles gaan geven, zodat de nachtvoeding voor mijn borsten komt te vervallen? Zal het afbouwen dan beter gaan?

Zolang je blijft kolven en voeden blijf je melk produceren. Waarom wil je stoppen? Als je kolft op het werk, kan je hem 's morgens en ‘s avonds of s’ nachts nog zelf voeden, als je dat wil?



Als je helemaal wil stoppen, moet je geleidelijk afbouwen, per voeding. Doe dit niet te plots, want je kan er zelfs een borstontsteking aan overhouden.

Ik zou hem proberen te troosten met een knuffel en een aai of wat water en niet meer met bv…de avondvoeding dan nog even geven en 's morgens de druk eraf kolven en verder niet…op de dag ook wel kolven maar steeds minder,hou gewoon goed in de gaten dat er geen harde stukken komen dan kan je zo rustig aan afbouwen…



Ik ben ook rustig aan bezig…geen nachtvoeding meer (deed ze ook niet altijd maar soms en met die kl*te kiezen deed ze het weer) en de ochtend nu een bord pap met geprakte banaan.

Ik heb nu 3 dagen de ochtend gekolft anders had ik ook een megadecoleté :lol: eerst 180cc en nu 150cc dan morgen ook 150cc en dan 120cc zo bouw ik die af en zij eet pap en de vriezer heeft weer wat mamamelk voor als ik een avondje weg ga (en in april een weekendje :mrgreen: heeft zij toch nog een beetje mama bij papa thuis :wink: )

De avonden drinkt ze bij mij en geef ik nu een paar avonden melk met pap zo een 100cc als ze in slaap valt aan de (.) duw ik de fles ertussen (ze is en blijft een redelijke flessenweigeraarster :lol: ) en dan de andere (.) waar ze dus al minder van drinkt door die pap…

Zo gaan we héél langzaam ervanaf,heb geen haast…



Dus ik doe met je mee :mrgreen:

:wink:

Succes!