afbouwen BV & kolven

Ola,



Ik ben momenteel BV/ kolven aan het afbouwen. Vroeg me alleen af of ik via onderstaande manier goed aan doe :think: :think:



Mijn kleine krijgt smorgens en savonds voor het slapen gaan nog wel BV, deze zal met 6-7 maanden ook voobij zijn.



Moet ik nu de tussenliggende tijden wanneer zij de fles krijgt wel blijven kolven of juist niet? :think:



Ik kolf namelijk nu wel, maar niet meer de borst leegkolven maar qua tijd bouw ik een kolfsessie af. Nu kolf ik bijv. 5 minuten ipv 10-15 min.



Geen idee of dit zo goed is?



Hebben jullie advies?



Thx

Volgens mij moet je niet kolven, zo houd je namelijk de productie op gang.

Alleen als je hele erge stuwing hebt, dan kun je de druk er een beetje afkolven.

Volgens mij duurt het een paar dagen en dan weet je lijf dat het geen voeding meer aan hoeft te maken.



Ik weet het niet zeker hoor, maar er zullen vast wel anderen zijn die daar meer ervaring mee hebben of antwoord op weten.



:-*

Volgens mij moet je niet kolven, zo houd je namelijk de productie op gang.


Hier ben ik nu dus ook achter. Ik dacht dat ik de momenten ook in tijd (aantal minuten) moest afbouwen om evt borst onsteking of vreselijke stuwing te voorkomen.

Maar ik kolf nu inderdaad als ik spanning voel opkomen. Werkt prima. Nu maar hopen dat mijn boobies wel doorhebben dat ik nog ff een maandje de ochtend en de avond live wil geven.

Thx.

PS weinig mams die hier ervaring mee hebben :think:

Je kunt ook iedere week 1 voeding laten vallen, zo heb ik het gedaan.

Het werkte prima, ik liet eerst een middag voeding vallen, en dan zat ik de volgende keer iets voller maar na een paar dagen was dat ook weg. En als je te vol komt te zitten dan kun je onder de douche wat weg masseren.