hoihoi
ik weet niet of het hier moet staan of bij flesvoeding maar ik probeer het gewoon.
31 december moet ik weer aan het werk. En daar kan ik niet kolven. De randvoorwaarden zijn er wel maar het heeft te veel concequenties voor de mensen waarmee ik werk.
Dus ik moet over naar kv. Hoe doe ik dat. IN 1 keer overstappen of voeding voor voeding vervangen
groetjes
marlies
Hoi Marlies,
Veel moeders die weer aan het werk gaan, hebben het gevoel dat ze daarom moeten stoppen met borstvoeding geven. Je moet echter helemaal niets hoor Een werkgever is verplicht om de werkneemster de eerste negen maanden na de bevalling de gelegenheid te geven om onder werktijd te voeden of te kolven. De kolfruimte en eventuele vervanging zijn allemaal dingen die de werkgever moet regelen (meer informatie is te vinden op Bv.com-Bv en werken NL). De werkneemster kan natuurlijk altijd meedenken wanneer er zich op dat vlak een probleem voordoet, maar het blijft het probleem van de werkgever en niet van de werkneemster.
Of je wel of niet gebruik wilt maken van het recht om te voeden of te kolven onder werktijd blijft dus te allen tijde jouw keuze. Wat zou jij het liefste willen, wat vind jij belangrijk, wat heeft voor jou prioriteit?
Als je borstvoeding wilt blijven geven, er zijn hier vast moeders te vinden die graag met je meedenken, mocht je daar behoefte aan hebben
Mocht je besluiten om de borstvoeding te gaan afbouwen, dan is het aan te raden om daarvoor de tijd te nemen. Je lichaam is gewend geraakt aan de melkproductie die jij en je kindje de afgelopen maanden samen zo zorgvuldig hebben opgebouwd. Te snel afbouwen kan leiden tot verstoppingen of zelfs borstontsteking. Meer informatie over afbouwen kun je vinden op Bv.com-Afbouwen.
Groetjes van Yvonne
@Yvonne Z. wrote:
Hoi Marlies,
Veel moeders die weer aan het werk gaan, hebben het gevoel dat ze daarom moeten stoppen met borstvoeding geven. Je moet echter helemaal niets hoor Een werkgever is verplicht om de werkneemster de eerste negen maanden na de bevalling de gelegenheid te geven om onder werktijd te voeden of te kolven. De kolfruimte en eventuele vervanging zijn allemaal dingen die de werkgever moet regelen (meer informatie is te vinden op
Groetjes van Yvonne
hoihoi
ik weet dat ik niet moet stoppen en zoals ik al had geschreven zijn de randvoorwaarden erwel behalve de vervanging van mij als ik moet kolven.
Ik heb meegemaakt dat een collega van mij wel kolfte en ook gezien hoe lastig dat is bij onsop het werk. Doordat er dan geen vervanging voor haar was had dat behoorlijke consecuenties voor ons en de mensen waarmee we werken.
Ik weet van mezelf dat ik dan de rust niet heb om goed te kolfen en dan bouw ik het liever nu goed en rustig af dan dat het straks in zeer korte tijd moet.
maarik zal daar eens kijken bedankt
groetjes
marlies
Hoi,
je kan het beste een voeding per week afbouwen. En dan als eerste de voeding waarbij ze het minste drinkt. Op die manier kan je elke week een voeding afbouwen. De meeste dames geven de ochtendvoeding het langste. Let wel goed op dat je borsten soepel aanvoelen en je geen klachten krijgt voordat je verder gaat afbouwen. Als je bijv. nog lekt kan je beter nog een dagje langer wachten tot je nog een voeding laat vervallen.
Ik weet niet of je onregelmatige werktijden hebt maar anders kan je de ochtendvoeding en de avondvoeding nog heel lang volhouden, ook als je de andere voedingen afgebouwd heb.