Aerosleep wel veilig

Kan je met aerosleep wel je kindje veilig op zijn buikje laten slapen??? Wat vind jij?

ik heb wel zo gedacht ja.

alhoewel hij de eerste paar maanden nog op zijn zij sliep, vond ik het wel een geruststelling, zo’n aerosleep op zijn matras.

het is erg luchtig, dus naar mijn idee kunnen ze niet verstikken.

Maar zou dat echt wel zo zijn?!? Hij komt toch over je matras heen? Het lijkt mij dat ze dan als nog geen lucht krijgen… Vind het lastig maar hoop eigenlijk wel dat het werkt, want mijn ventje is toch echt een buikslaper, en dat kan nu niet…

ja over je matras.

maar een aerosleep heeft lucht eh… dingetjes :mrgreen:

heb je het al eens in je handen gehad? dan weet je wat ik bedoel.

ik was zelfs altijd bang dat ie het niet koud had, omdat ik het echt zo luchtig vind, dat ik er zelf persoonlijk last van zou hebben.

ik heb zelf daardoor het idee dat het inderdaad veiliger is.

volgens mij zou je er heel veel moeite voor moeten doen om er in te stikken

over het matrasje komen nog andere dingen of nie,

ben eigenlijk wel benieuwd naar plaatjes

dit spul is het.

wij hadden er een gewoon laken overheen.

Meen je niet is dat alles?!? En dat kost dan 70 euri… Pfff heftig hoor… Maar goed als het helpt… Vind het nog steeds eng om hem dan voor vast op zijn buikkie te leggen… Maar goed hij is voor meerdere dingen goed natuurlijk

ik vond het wel een ideaal ding hoor.

ten eerste voor mijn eigen geruststelling,

ten tweede had ik een spugertje; reflux.

als die troep steeds op het matras was gekomen, dan was die ook niet zo mooi meer geweest.

deze kan ik nu gewoon weer gebruiken voor een eventuele 2e.

daarbij was ie in de zomer lekker verkoelend, hij zweette erg, maar niet in zijn bedje :thumbup:

ik vind het zijn geld wel waard.

(maar wij hadden hem gratis geregeld omdat we zoveel kochten bij die zaak :mrgreen: )

je hebt er trouwens ook nog matrassen en lakens voor,

maar die hebben wij niet genomen.

Ik heb hem ook en inderdaad ook een flinke spuger dus hij is zn geld waard! Hij slaapt toevallig nu sinds een dag op 3 op zijn buikie maar is ook al 9 maanden he :wink:

Het schijnt trouwens niet bewezen te zijn dat hij echt wiegendood voorkomt ofzo, maar toch lijkt het me veiliger dan een gewone molton ofzo :shifty:

wij hebben hem ook. Vonden het een fijn idee dat je beeb toch in iedergevak makkelijker ademt op zijn buik mocht het gebeuren. Wij hebben wel de overtrek erbij die ervij hoort. Die ventileerd ook meer dat een gewone hoes. als ik het doe wil ik altijd alles :oops:

Ons is vertelt dat het met een gewoon laken eroverheen geen zin meer heeft. Dan worden die gaatjes voor een deel weer afgesloten. Ze hadden daar dan weer speciale lakens voor, ook weer erg duur.

Uiteindelijk werd het bij ons door de winkels aangeraden, maar door andere afgeraden. We hebben het niet gedaan. zal het een buikslaper worden dan ga ik nog eens opnieuw nadenken.

Wij hebben hem ook en gebruiken er wel het speciale hoeslakentje bij want anders doe je de echte werking te niet.

Merlijn lag eergisteren voor het eerst op zijn buik te slapen (gelukkig nog maar 1x) maar ik was toch wel blij dat hij op een aerosleep lag.

Ik heb zo’n aeroding gekocht maar dan van ABZ blijkt het zelfde concept te zijn… Maar iets goedkoper… Hun hebben niet een speciale hoeslaken daar bij, want volgens hun is dat niet nodig. Gewoon een molton er overheen en daarover een jersey hoeslakentje… Heb het uitgeprobeerd thuis en inderdaad hij krijgt er gewoon lucht door…

Die vrouw van de winkel had ook aerosleep maar stond meer achter ABZ daarbij blijkt aerosleep ook heel vaag in zijn doen en laten… kijk maar eens in het hoeslakentje daar zal je niet in vinden waarvan het is gemaakt. En dat terwijl het verplicht is…

Maar goed lang verhaal kort we hebben ook zo’n ding… Geeft me wel meer rust want heb ook geprobeerd zonder dat ding in het matras te ademen, maar dat ging een stuk moeilijker!!! En dan ben ik als volwassen nog wel sterker…

:thumbup:

@Daantjuh wrote:

… kijk maar eens in het hoeslakentje daar zal je niet in vinden waarvan het is gemaakt. En dat terwijl het verplicht is…

Jawel hoor, bij die van mij stond keurig dat het van synthetische troep gemaakt is :snooty: dus die waren zo weer verkocht op MP :D

Ik ben erg tevreden over de aerosleep!

namelijk heb ik het zelf uitgetest en vol met mijn gezicht in dt ding gelegen, en ik kon echt doorademen!

Jurjen was/is een echt buikslaper en we hebben de aerosleep gebruikt t/m anderhalf jaar…

we gaan hem met Wilco ook gebruiken.

1 nadeel is dat het ding swinters wel kouder is omdat het lucht door laat…

ik vind het een fijn ideeHeb hem op mp gescoord met 2 hoeslakentjes erbij Dat scheelt errug veel geld!

@famke wrote:

Ik ben erg tevreden over de aerosleep!

namelijk heb ik het zelf uitgetest en vol met mijn gezicht in dt ding gelegen, en ik kon echt doorademen!

Jurjen was/is een echt buikslaper en we hebben de aerosleep gebruikt t/m anderhalf jaar…

we gaan hem met Wilco ook gebruiken.

1 nadeel is dat het ding swinters wel kouder is omdat het lucht door laat…

dit kon zo mijn bericht zijn , dus hier zijn we ook tevrede met de aerosleep, en dat het kouder is , daar hebben mijn meiden niet zoveel last dan weeer van gehad omdat die altijd slapen met slaapzak aan , dat valt dat wel mee :thumbup:

maar zonder dat ding zouik geen nacht rustig kunnen slapen, wnat nina die draaide al heel vroeg op de buik en anders slapen wilde ze niet

en ik heb hem ook zelf getest :mrgreen:

hier ook al vanaf dag 1 de earosleep en dik tevreden ook omdat het juist goed is dat hij zo goed ventileert. zelf heb ik op advies er een badstof hoeslakentje over zitten omdat die ook heel open struktuur hebben en zo de werking van de earosleep in takt laten.