aerosleep nog zinvol bij peuterbed?

Onze zoon gaat (bijna 2jr) gaat binnenkort verhuizen van een ledikant naar een peuterbed. Nou heeft ie in zijn ledikant een aerosleepmatras gehad en op zich beviel dit prima. Hij is nogal allergisch en bovendien een fanatieke buikslaper.

Is een aerosleep nou ook aan te raden op een peuterbed? Of is het wiegendood fenomeen nu toch niet meer aan de orde op deze leeftijd (ik weet trouwens dat hier zowieso de meningen verdeeld over zijn). Van de ene kant denk ik: ik koop hem maar gewoon voor mijn goede gevoel, maar anderzijds kost het ding 189 euro zie ik net op internet (best [prijzig dus)…

ik heb geen aerosleep matras en nog geen peuterbed maar mijn zoon slaapt ook op zijn buik je kan het toch niet tegenhouden.

Ik zou het niet doen op een peuterbed

Mijn idee erachter was; zodra hij zelf kan omrollen van buik weer naar rug is de ‘toegevoegde waarde’ wat mij betreft eigenlijk voorbij. Zoonlief heeft er ook enkel op geslapen in de wieg en heel even heb ik hem nog naar het ledikant verhuist. Nu kan hij al een flinke tijd zelf omdraaien en meneer wenst zelfs met kussen te slapen ondanks dat dit eigenlijk pas vanaf 3 jaar mag en hij net 2 is geworden. Wel een speciaal superdun kussen overigens waar je dwars doorheen kunt ademen.

Als ik jou was zou ik die 189 euro stoppen in een goeie matras waar hij ook heel lang wat aan heeft. :thumbup:

Wat je overigens mocht je eigen gevoel nog wat moeite hebben met de overgang, kunt doen is aerosleep die eigenlijk voor het ledikant is, overdwars over het hoofdeinde van zijn nieuwe bed. En dan om schuiven tegen te gaan van die lakenspanners aan de onderkant van het matrasje doen. (xenos heeft ze geloof ik in het assortiment) Zo heb ik het wiegmatrasje toch nog een half jaartje ong in het ledikant gebruikt.

we hebben hem voor Jesse ook ( ook fanatieke buikslaper ) in zijn wiegje en ledikantje ook, maar ga hem niet halen voor z’n peuterbed als hij daar naar toe gaat, vind het zonde van het geld, dan is hij al ruim 2 jaar en kan hij zijn hoofd gewoon prima draaien ( dat kan hij nu al, maar voor het ledikant hebben we hem toch, dus laten we hem erin uiteraard, scheelt ook voor hygiene :wink: ) Dat zou nog een reden zijn hem misschien te halen voor in peuterbed, maar dan alleen 2e hands, nieuw vind ik het echt te duur!

Hebben ze geen goedkopere dekmatrasjes??? Jitte heeft op haar ledikantmatrasje ook een dekje liggen en ik moet nog even kijken of ze dat in haar peuterbed ook krijgt. Ze heeft nog steeds last van reflux en voor het spugen vind ik de aerosleep ook erg prettig, beschermd ook het matrasje meteen. Denk dat ik anders m idd zoals al gezegd, over het hoofdeinde heenvouw. Ga anders denk ik dat mooie honingraad patroon in mn dochters gezicht zo missen als ze wakker wordt :lol:

Loesje, die 189 euro is het aerosleepmatras incl. het dekmatras (is ineen)…En ik weet eigenlijk ook niet hoe duur een goed ander matras is? Want als je die dekmatrasjes van aerosleep los bestelt kost dit ook zo;n 80 euro geloof ik…

als onze 2e er is gaat onze zoon ook naar een peuterbed en ik ga wel een aerosleep kopen.

Niet vanwege wiegendood want daar ben ik niet meer zo bang voor, maar meer omdat onze zoon er altijd heerlijk koel op ligt, vooral in de zomer vondt hij het heerlijk.

Ook vindt ik het een ideale matras beschermer :thumbup: , wassen op 60 graden, in de droger en klaar…

Ik vindt het, het geld meer dan waard :slight_smile:

Onze zoon slaapt ook altijd nog op zijn aerosleep, eens begonnen voor veiligheid ivm buikslapen, maar ik vind hem nu vooral ideaal als matrasbeschermer, als hij op z’n buik slaapt kwijlt hij veel meer, en als hij eens spuugt wat bijna nooit gebeurd, komt het in ieder geval niet in het matras.

Maar of hij er ook één in z’n peuterbedje krijgt straks? Ik denk het niet, maar voorlopig ligt meneer nog in z’n ledikantje.

ik zat ook al te denken… wij hebben m ook voor het peuterbed…70x 150 en die was ook rond de €80,- (en bij prenatal ook nog soms met korting…)

ik vind het ideaal en hygienisch…

@maria: weet eigenlijk ook niet hoe duur een gewoon goed matras is. Misschien eens bij ikea kijken, daar komen de matrassen vaak heel goed uit de test en dan een dekmatrasje (voor die 80 euro) erover heen. Ik ga me er ook eens in verdiepen, het peuterbedje gaan we in de kerst neerzetten dus wordt wel tijd (al hoewel we in het begin het ledikantdekmatrasje er nog omheen kunnen vouwen).