AEG oko-lavamat wasmachine, welk vakje komt t wasmiddel?

Mijn wasmachine de AEG oko-lavamat 6250 heeft 3 apparte vakjes om wasmiddel in te doen…

Links een vakje met bloemetje (wasverzachter)

In het midden een vakje: ll

Rechts een vakje: l

Waar moet ik nou mijn waspoeder/vloeibaar wasmiddel in doen?

Gaat om een normale wasbeurt, dus hoofdwas en dan het hele programma…

Waarom zijn er 2 apparte vakjes? :think:

Heeft het te maken met korte wasjes?

Welke AEG wasmachine eigenaar kan me helpen?

Alvast bedankt… Groetjes Fai…

I = voor voorwas

II = voor hoofdwas

Bloemetje = voor wasverzachter

Ik denk dat alle vakjes qua aanduiding hetzelfde zijn.

Bij onze Bosch machine is vakje I het vakje voor de voorwas en vakje II voor de hoofdwas.

Vakje I “voorwas” gebruik ik bij sterk vervuilde was. Dus dan vul ik eigenlijk alledrie de vakjes. Vakje I met een beetje wasmiddel, vakje II met normale hoeveelheid wasmiddel en vakje bloem een beetje wasverzachter.

Je kunt het ook controleren als je de machine aan zet. Gewoon even het bakje een beetje opentrekken, dan zie je waar het water langs gaat.

@Fryskefaam wrote:

I = voor voorwas

II = voor hoofdwas

Bloemetje = voor wasverzachter

Wij hebben een Siemens en het bakje klopt precies met het bovenstaande. :thumbup:

Volgens mij is dat ook standaard voor elke wasmachiene :think:

Owwww super!!! ik zie het idd :oops: VOORWAS… oww stom, nooit gezien :oops: Toppie zeg! Ik heb nl ook weleens beide vakjes gevuld en dan gewoon op hoofdwas gezet… :oops: :wall:

Ik ga NU een wasje draaien, lekker!! :inlove:

Super bedankt meiden!!! :-* :-* :-* :-*

1 = voorwas

2 = hoofdwas

tenminste bij mijn AEG

@faizaa wrote:

Owwww super!!! ik zie het idd :oops: VOORWAS… oww stom, nooit gezien :oops: Toppie zeg! Ik heb nl ook weleens beide vakjes gevuld en dan gewoon op hoofdwas gezet… :oops: :wall:

haha :lol: dan had je vast en zeker zeeeeeeer schone was :wink: :stuck_out_tongue:

@dragon wrote:

@faizaa wrote:

haha :lol: dan had je vast en zeker zeeeeeeer schone was :wink: :stuck_out_tongue:

Als het goed is, zit de wasmiddel gewoon nog in het vakje als je je machine niet op voorwas in gesteld hebt :wink:

Suusje, :-

Dragon… :mrgreen: sparkling… :inlove: :wink:

Karin2… ehm… hij ‘drijft’ naar achteren volgens mij… zal eens op letten… heb mijn wasmachine nog nooit op voorwas gezet nl… :oops: :think: ben wel blij zeg, dat ik het weet… ergerde me eraan… :shifty:

:-

euh…nog een klein tipje: meestal is het vakje voor de hoofdwas het grootst :wink: