mmm…nog een vakantievraagje :think: :
waar we naar toe gaan is het 25graden, dus ik verwacht vooral de dagen aan het zwembad/strand door te brengen bij mijn niet zindelijke dreumes. Zag dat je zwemluiers hebt, maar die drogen toch niet? :think: hoevaak vervang je die dan? Elke keer als ie uit het water komt? Want dan kan ik pakken inslaan hier en is de koffer alleen al vol met zijn speelgoed en luiers :mrgreen:
Ik gebruik nooit een zwemluier, vind het er vreselijk uitzien (maar dat vroeg je niet :mrgreen: )
Maar die kun je ook gewoon uitdoen na het zwemmen ff uitwringen in de zon hangen en daarna weer aan doen.
Je kunt toch gewoon als je het water uitkomt billetjes drogen, en dan een pamper aantrekken ?
Voor de handigheid trek je dan na het zwemmen een pamper aan die je gewoon kunt aantrekken als een broekje, (sorry kan ff niet meer op de naam komen haha).
als wij gingen zwemmen, namen we er meestal een extra mee, dus een hele morgen aan het zwembad, en een keer verwisselen, als we terug gingen naar de tent, dan een pamper aan.
vind het heel vies als mensen hun kids zonder zwemluier in het water laten, in heel veel zwembaden is het ook verplicht.
oja, we doen er altijd wel een zwembroekje overheen
Maar een zwemluier neemt geen plasjes op, en ook geen poep.
Dus een normaal zwembroekje blijft precies hetzelfde
weet niet welke zwemluiers dat dan zijn, wij hebben die van de huggies en die nemen dat wel op, we hebben ze zelfs eens gebruikt als gewone luier, omdat we de andere op hadden werkt perfect :thumbup:
Je hebt ook hele leuke zwemkleding waar een uitwasbare zwemluier in zit. Heb je gewoon een leuk badpakje of zwembroekje en mocht het kindje dan poepen dan blijft het echt wel in de zwemluier. Mijn dochter had er ook een. Kijk maar onder mijn www-knopje
Wij gebruikten vorig jaar ook die van Huggies, en die nemen echt wel plasjes en poepjes op. Ik vind een beetje een vies idee als mijn kindje in het water zou plassen, in een zwembad, er zwemmen meer kindjes in :?
Wij gebruikten een zwemluier, niks eroverheen (hij heeft maar 1 keer in het zwembad gezwommen), en daarna onder de parasol gewoon met die luier aan in zijn campingbedje (als box). Die droogt dan vanzelf wel.
En na een uurtje ofzo als we niet meer gingen zwemmen een gewone luier om.
maar als een zwemluier plasjes opneemt, neemt ie toch ook het water uit het zwembad op? en dus wordt hij topzwaar…
naar mijn idee (en ervaring) komt het plasje er gewoon doorheen.
ik vind ze voor ontlasting wel prettig. ik gooi liever daarna die luier weg. dan dat ik haar zwemkleding op dat moment helemaal moet uitspoelen om de ontlasting weg te krijgen.
We hebben de zwemluiers vorig jaar op 1 dag meerdere keren gebruikt. We deden hem om, na het zwemmen wrongen we hem uit, normale pamper aan en de zwemluier in de zon. Aan het einde van de dag gooiden we de zwemluier weg. Maar wij gingen meestal maar twee keer met haar zwemmen.
plas gaat er gewoon doorheen hoor, poep houd ie wel tegen. Anders zou het water er idd ook in blijven.
Wat je noemt is nogal lastig… Want wat als je niet zindelijke peuter inderdaad in en uit het zwembad gaat? Elise hebben we maar in d’r zwemluier gelaten met als gevolg dat ze ook buiten het zwembad plaste in d’r zwemluier :oops: :shock: Andere oplossing had ik niet, wat als ze met gewone luier het zwembad in zou gaan? Of het constant aan en uit van luiers leek me ook niet handig… afdrogen, luier aan, 3 seconden later weer in zwembad dus zwemluier aan, enz. We hadden er trouwens buiten zwembad wel een kort broekje over heen gedaan als de luier iets droog was. en een gewoon zwempakje over d’r zwemluier.
Wij doen nooit een zwemluier om. De luier wordt ook nat van het zwemwater, dus als hij plast, dan vermengt dat met het zwemwater, dus daar is de luier niet voor. Is alleen voor het poepen. En dat doet hij echt alleen maar thuis. Ben dus benieuwd hoe dat gaat op vakantie, maar dat terzijde.
De zwemluier kun je gerust meerdere keren gebruiken. Ik zou wel na het zwemmen een gewone luier aandoen ivm het niet opnemen van plasjes.
Fijne vakantie :thumbup:
Ik gebruik geen zwemluier maar een “Happy Nappy” van Splash About :mrgreen:
Dat is een speciaal zwembroekje met de zelfde eigenschap als een zwemluier.
Alleen is deze van o.a neopreen (wetsuit spul)
voordeel is dat hij niet zwaar wordt, ademend,je hem uitwringt en hij nagenoeg meteen weer droog is en het kost je niet steeds een nieuwe zwemluier. :thumbup:
Ook kun je ze krijgen in veel verschillende soort leuke varianten.
Ik koop ze via o tot 24 maanden en de bekende 3 letters er voor