Zo ziet mijn dochter er sinds een paar dagen uit. Vlekjes, bultjes en 1 flinke bult op haar nek, schouders, haargrens, achter haar oren, zijkant gezicht en breid zich nu uit richting haar hals naar haar oksels.
Het ziet er op de foto lang niet zo vurig en rood uit als in het echt.
Is dit nu warmte uitslag? Ik denk zelf van wel, maar dan vind ik wel dat ze het heel extreem heeft.
Graag jullie meningen en is er eventueel iets voor te krijgen?
Ja, ziet er uit als warmtebultjes…
Je hoeft er niets aan te doen hoor, gaat vanzelf weer weg…
Ava had dit ook een paar weken geleden, voornamelijk op haar armen en benen en buik. Als de uitslag verbleekt als je er met een glas over rolt, dan is het geen hitte uitslag maar een virus. Bij Ava was het dus een virus infectie, maar niet iets om ons zorgen over te maken. (Ik liep heel vrolijk bij de huisarts naar binnen en zei “Would you mind confirming that this is just a simple heat rash?”
Hij duwde de uitslag op haar been iets uitelkaar, en de uitslag verbleekte. Dus hij schudde zijn hoofd en zei even vrolijk “It’s not. It’s viral”
Geen meningitis ofzo, geoon een simpele virus infectie. Het advies wat ik kreeg was haar lekker veel laten drinken, koel houden, uit de zon, en opletten dat ze niet suf wordt.
Als je het niet vertrouwd, lekker de huisarts bellen en om advies vragen. Zolang ze geen koorts heeft, niet lusteloos is, geen last van licht heeft, en niet aan de uitslag krabt, zou ik me niet al te veel zorgen maken. (Lekker makkelijk gezegt he… :hug: )
Is het geen 6de ziekte ??
Jana heeft het 2 weken terug ook gehad, begon ook in de nek en boven op haar rug …
Warmte uitslag heeft ze nu ook, maar dat ziet er idd minder uit naar mijn idee dan :think:
Ze is verder prima te pas, geen koorts, wel een zweetotter en dan vooral daar waar de uitslag zit is haar slaapzak doordrenkt van zweet. Ze logt met luier in haar slaapzak, overdag nu in romper en uit de zon en zo veel mogelijk koel.
Ze schijnt er ook niet echt last van tehebben. Mik had het ook wel eens, maar niet zo erg die dikke bult houd ik wel in de gaten er heersen waterpokken op mijn werk (kdv tes gaat er ook heen) dus wellicht dat dat er bij komt of bij tussen zit.
Voor de 6de ziekte moeten ze meestal idd wel 3 dagen koorts hebben gehad.
De bult misschien een muggenbult, maar als jij zegt dat de uitslag echt op de plakken zit waar ze het nats is van het zweten dan denk ik ook idd eerst aan warmte uitslag.
Ik heb er net na het douchen en voor het slapen gaan wat bepanthen opgesmeerd, is ook voor huidirritaties ed, wellicht dat het wat verbetering geeft.
Zesde ziekt eis het niet, ze heeft geen koorst gehad. Mijn zoontje heeft in het verleden de zesde ziekte ook gehad en was daar idd eerst 2 dagen goed ziek van eer de uitslag verscheen en dit was eigenlijk gelijk overal op zijn romp.
Bedankt voor het meedenken :-*
Warmte uitslag lijkt mij ook niet :think: Hier hebben ze dat alleen op de ‘broeiplekken’ zoals de liezen, oksels e.d.
5e ziekte misschien? Ryan had het laatst en volgens de arts hoef je daar helemaal niet ziek van te zijn.
In mijn ogen gewoon warmteuitslag, zijn zoontje heeft het alleen op zijn schouders
hoi meis,
volgens mij is het warmte-uitslag.
nu weet ik niet of volgende zalf bekend is in Nederland:
MITOSYL (hier verkrijgbaar bij apotheek. Mss bij jullie ook of bij de drogist)
helpt super goed !
lieve zoen voor jou, Mik en Tes.
Gerda
Ik dacht in eerste instantie ook aan de 6e ziekte maar aangezien ze geen koorts heeft gehad neig ik ook naar warmte uitslag en die bult op haar rug dacht ik ook een muggebult ofzo.
Maar als je het niet zeker weet en toch wat ongerudt bent gewoon naar de ha gaan he en helemaal gezien tes haar medische achtergrond Succes ermee :-*
Jade heeft het ook sinds een dag of twee. Ik ga er ook vanuit dat het warmte-uitslag is.
Ze heeft het ook op dezelfde plek als jou dochtertje plus nog een beetje bovenaan haar nek, naar haar haar toe.
Ze heeft er wel jeuk, maar dan meer omdat de eczeem daar ook opkomt. :roll:
Hier smeer ik ook een soort cold-creme erop, heb toch het idee dat het haar wat verlicht.
Ik denk ook warmte uitslag, ik heb precies hetzelfde als er maar een beetje warmte op komt of zon.
Hai Bianca,
Noah heeft deze uitslag ook in zijn nek en haren. Dit is geen eczeem bij hem, maar warmte uitslag, het voelt ook minder dik aan als het eczeem. Hij heeft er ook geen jeuk van. Hij heeft het sinds dat het weer naar warmer omsloeg. Maar als je het niet vertrouwt, gewoon naar de ha gaan.
Groetjes,
Ireen :mrgreen:
Als het warmte uitslag is kun je er beter geen al te vette creme op smeren. Mijn ervaring is dat het dan nog erger gaat broeien.
Victor heeft het soms ook en toevallig steeds als mijn moeder hem heeft ingesmeerd met de milk die ze zelf ook gebruiken. Niet eens goedkope troep ofzo maar wel een milk. Zelf gebruik ik altijd een gelachtig iets en dan heeft hij geen last.
Pas als het buiten weer kouder wordt dan gaat het bij Victor over.
Oja voor de jeuk gebruik ik een aloe-vera gel.
Melissa en Fenna hebben het ook. Zo gauw het warm is hebben ze dit dus ga er dan van uit dat het warmte uitslag is!
ikzelf heb er veel last van gehad…
ik legde er altijd een natte doek op…koelt het lekker af.
en katoenen kleding laten dragen…
Waar er gisteren nog 1 flinke rode bult was zijn er nu veel meer. Bij ons op het kdv heersen de waterpokken, houd het nu wel in de gaten of het geen combi is warmet uitslag en/of waterpokken.
Moet vanmiddag met haar naar het cb, laat ik het gelijk ff nakijken.
en??? wat zei het cb ???
liefs :-*
Gerda
Pete heeft dit ook.
Gisteren werd hij wakker met een rare vlek in zijn nek, later wat uitslag/bultjes op zijn schouders en bovenarmen. Vandaag ook op zijn romp en bovenbenen.
Ik zat zelf eerder aan een kinderziekte te denken.