Advies/tips gevraagd

Hallo allemaal,



Ik weet ff niet meer waar ik moet zoeken dus aan jullie de vraag…hebben jullie tips voor mij?



Mijn moeder past al bijna 5 jaar op, waarvan het laaste half jaar op 2 kids.

3 dgn per weer. Waarvan de jongste 1 dag naar het KDV gaat. De oudste 2 halve en 1 hele dag naar school gaat.

Wat ik al tijden aan zie komen, mijn moeder trekt het niet meer.

Goed, snap ik helemaal. Maar nu…

Buitenschoolse opvang en extra KDV hoor ik jullie misschien wel zeggen. Maar helaas, wij hebben niet heel veel financiele middelen waarmee wij ons extra duurbetaalde opvang kunnen veroorloven.

Ik ben al aan het denken denken denken maar helaas ik zie even geen gat meer. Nu ben ik ook helemaal op na maanden tobben met onze jongste. Dus ik heb jullie echt even nodig om mij wat tips te geven en me even weer de juiste weg qua opvang en vergoedingen op te krijgen!

Wie o wie?



Groetjes,

Ingrid



Edit beheer: kinderopvangvragen—>speelzaal/kinderopvang :slight_smile:

Kom in mijn buurt wonen…

Of ik bij jou was het he…



sorry meis, geen tips…



Wel een knuffel!!!



:hug:

als je het via een gastouder doet dan? Je kan echt heel veel terug krijgen van de belastingdienst…wij komen uit op max. 1 euro per uur…



zelfs iemand zwart laten oppassen kost meer denk ik…



sterkte meis… :-*

@kloos wrote:

als je het via een gastouder doet dan? Je kan echt heel veel terug krijgen van de belastingdienst…wij komen uit op max. 1 euro per uur…



zelfs iemand zwart laten oppassen kost meer denk ik…



sterkte meis… :-*




Echt waar? heb hele andere bedragen gezien.

En komt die dan bij jou thuis?

@Bren1970 wrote:

Kom in mijn buurt wonen…

Of ik bij jou was het he…



sorry meis, geen tips…



Wel een knuffel!!!



:hug:




Gaat goed hoor met de actie! Een kelder heb je inmiddels al! Nu de rest nog!

Maak eens een proefberekening bij de belastingdienst.



Tim gaat 2 dagen naar de bso en Amy 2,5 dag naar het kdv en ik betaal netto maar 200 euro in de maand.



Trekt je moeder het helemaal niet meer. Of trekt ze het aantal dagen niet?



Misschien anders vragen of ze wel nog 1 dag wil oppassen en de rest uitbesteden naar het kdv.

Gezien je profiel: Woon je in het buitenland ? (daar waar de zon schijnt ?)

Want we kunnen we allerhande tips geven maar voor wat betreft vergoedingen enzo is dit toch wel een belangrijk punt om te weten.



Ten eerste, heel vervelend dat je nu in deze situatie terecht komt. Maar hoe had je dat gedaan als er geen opa en oma waren om op te passen ? Heb je een andere baan of meer uren dan toen je geen kinderen had ?

Zijn erop het werk mogelijkheden tot verandering ?

@Karin2 wrote:

Gezien je profiel: Woon je in het buitenland ? (daar waar de zon schijnt ?)

Want we kunnen we allerhande tips geven maar voor wat betreft vergoedingen enzo is dit toch wel een belangrijk punt om te weten.



Ten eerste, heel vervelend dat je nu in deze situatie terecht komt. Maar hoe had je dat gedaan als er geen opa en oma waren om op te passen ? Heb je een andere baan of meer uren dan toen je geen kinderen had ?

Zijn erop het werk mogelijkheden tot verandering ?


Wij hebben twee zonnetjes in huis maar ik woon gewoon in overijssel! :mrgreen:



Nou toen ik zwanger was van B. ben ik ontslagen en genoodzaakt een andere baan te zoeken. Mijn moeder heeft zelf aangegeven te willen oppassen voor dit aantal uren, ook al gaf ik aan dat het wel zwaar kon worden. Geen probleem ze wou het perse doen. Prima, dus hoefden wij niet na te denken over een andere optie. Zij wou niet dat wij ons geld daar in staken.

Dus ik weet niet hoe ik het anders had gedaan. Echt niet.

Op mijn werk zijn weinig mogelijkheden, wellicht ouderschapsverlof. Buiten het feit dat dit maar tijdelijk is, krijg ik dan over die uren ook geen salaris, dus geen optie.

Mijn moeder trekt het nog wel, maar niet meer alle dagen. Dus het zou mooi zijn als ik voor 1 dag, waarop b. een halve dag naar school gaat en zij dus die dag op beide kids past, wat zou kunnen regelen.

Kun je niet op andere dagen gaan werken, dus als de oudste hele dagen naar school gaat? Als ze dan overblijft hoeft je moeder er tussen de middag niet uit en heeft ze er maar ééntje de hele dag (die ook nog slaapjes doet neem ik aan).

Mijn moeder heeft ook altijd opgepast en ik weet nog dat ze het wel pittig vond toen de jongste erbij kwam, opeens 2 kinderen die je aandacht opeisen (nr.3 de oudste ging toen al aardig zijn eigen gang).

Wij hebben hetzelfde gehad met mijn moeder. C is toen 4x9 uur gaan werken en nog uren thuis in de avond en weekenden. Hij is nu dus 1 dag per week thuis.

we hadden al 2 dagen dagopvang.



Ik zou toch echt naar de reguliere mogelijkheden kijken van kdv en bso. Opvang wordt echt goed gesubsidieerd!

probeer dan mbt school de korte dagen thuis te zijn, scheelt ook aanzienlijk in de kosten (als er plek is tenminste…wij hebben één jaar moeten wachten op de bso voor ma en di).



Succes, jullie komen er vast uit!

ik zou via de belastingdienst uitzoeken hoeveel die extra opvang zou gaan kosten en wat je precies terug krijgt. Het kan best mee vallen…

Wij krijgen emt 3 kids echt mega veel terug.



andere optie, iemand anders zoeken als je moeder die op wil passen, minder gaanw erken of andere tijden denk ik :think:

Wij hebben dit ook gehad. Ik heb ouderschapsverlof opgenomen de eerste 3 maanden. (ik kreeg 70% doorbetaald en nog een deel van de belastingdienst) en daarna hadden ze gelukkig plek op de creche. Nou moet ik wel zeggen dat wij helaas niet zoveel terugkrijgen van de belastingdienst… En we hebben een modaal salaris… doen we toch iets verkeerd denk ik…

Maar verdienen jullie allebei zó veel dat je niets terugkrijgt? Meerderen noemen het al maar krijg je al kinderopvangtoeslag?

Want ik snap niet hoe het zo duur kan zijn voor jou als je die krijgt (tenzij je goudgeld verdient)

Op http://www.toeslagen.nl kun je een proefberekening maken.



Mijn man werkt 36 uur per week, ik werk 21 uur per week.

De kids gaan per persoon 3 halve dagen naar het kdv en dit kost ons uit eigen zak (dus na teruggave belastingdienst) maar 200 euro per maand.

@~Melanie~ wrote:

Maar verdienen jullie allebei zó veel dat je niets terugkrijgt? Meerderen noemen het al maar krijg je al kinderopvangtoeslag?

Want ik snap niet hoe het zo duur kan zijn voor jou als je die krijgt (tenzij je goudgeld verdient)




Ik zeg niet dat we niets terug krijgen. We krijgen voor die dag dat S. naar het kdv gaat best wat terug.

Maar als je het niet breed hebt is elke 30 euro die er nu in de maand bij komt veel.



Ik ga eens kijken naar gastouder of extra dag kdv…

volgens mij is het ook zo dat als je meer afneemt je relatief meer terug krijgt, een 2e dag is misschien dus wel geodkoper als de eerste dag…

ik weert het niet zeker maar er staat mij iets van bij.



ik ozu het gewoon heel geod uitzoeken! Ook niet alle kdv hebben dezelfde prijs dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken.

Misschien kun je iemand vinden die 1 dag per week op jouw kinderen past en dat jij ook 1 dag in de week op haar kinderen past? Zo help je elkaar en kost het niets. Wel goede afspraken op papier maken zodat het niet vrijblijvend is.



Je kunt een advertentie plaatsen op allerlei sites, marktplaats, school, kinderdagverblijf, bso, de supermarkt. En je kunt flyeren in de buurt.

We hebben gekozen voor de BSO op woensdag middag.

Iemand op onze kids en wij op die van hen is voor nu geen oplossing.



En iemand via via ook niet, want dan krijg je niets terug van de BD.



Brigitte zelf heeft er enorm zin in, dus dat maakt het wel wat makkelijker.

En de kosten, tja voor alles is een oplossing dus ook voor dat!