Ondanks dat ik deels borst- en deels flesvoeding geef stel ik toch maar even hier mijn vraag. Mijn zoontje is nu bijna 4 maanden en zit sinds een maand ongeveer op 6 voedingen. Dwz:
06.30u borst
10.30u afgekolfde melk 200cc
14.30u afgekolfde melk 200cc
18.30u flesvoeding 200cc
22.30u flesvoeding 200cc
en dan 's nachts komt ie rond 2.30u voor de borst
Reden dat het ‘gemengd’ is is dat ik niet voldoende kolf, en eigenlijk ook binnenkort helemaal wil overstappen op flesvoeding. Maar ik vraag me af of hij niet op minder voedingen moet? :think: Hij drinkt wel altijd gulzig en snel zijn fles leeg. Het lastige is alleen dat ik natuurlijk niet goed weet hoeveel ie aan de borst drinkt, maar ik het het idee dat dit wel minder is dan de 200cc uit de fles (ik kolf namelijk maar heel weinig nog per keer). Wat vinden jullie ervan? Ik wil eigenlijk pas bij 6 maande gaan bijvoeden wegens zijn eczeem/allergieen. Ik vraag me eigenlijk ook af hoe dat dan weer moet.
hallo maria,
Ik ben op een gegeven moment ook gaan combineren en toen over gegaan op compleet flesvoeding met ongeveer 3,5/4 mnd, nadat mijn bv was terug gelopen door stress. Ik gaf tussen de 6/8 bv en toen ik overging op de fv zat Stijn binnen de kortste keren op 4 flessen :shock: . Ik begon eerst met 5 x 180 en nu geef ik 4 x 210 + 7, maar ik geef ook bijvoeding sinds hij 4 maanden is. Bij de ochtendfles geef ik 210 + 7 met 3 eetlepels rijstebloem. Oh ja hier ook historie van allergieen maar daarom hebben wij hypo allergene voeding en gaat :thumbup: . Bijvoeding lekker rustig opbouwen af en toe een lepeltje laten proeven als je denkt dat je kindje er aan toe is.
Mijn schema nu is dus:
7 uur fles 210 cc + 7 scheppen HA + 3 nutriton + 3 eetlepels rijstebloem;
9 uur fruithap;
11 uur fles 210 cc + 7 scheppen HA + 3 nutriton;
15 uur fles 210 cc + 7 scheppen HA + 3 nutriton;
17 uur groentehap (vaak minder is iets minder populair hier);
19 uur fles 210 cc + 7 scheppen HA + 3 nutriton.
Slapen
Sinds de fv slaapt ons ventje ook steeds beter door. Tijdens de bv was het iedere nacht raak.
Succes met het overstappen gewoon doen wat je gevoel je ingeeft.
Hoi Ilaan,
Ik snap in je schema niet goed wat je bedoelt met 3 nutriton? Is dan ook bijvoeding?
Ik zit er over te denken om misschien ook een papfles te gaan geven voor de nacht. Is rijstebloem dan het beste gezien het risico op eczeem?>
dankjewel!
Hoi hoi,
Nutriton is tegen het spugen Stijn kan nog weleens flink spugen vandaar dat ik dit toevoeg niets bijzonders dus is geen bijvoeding.
Hier wordt goed gereageerd op Rijstebloem, maar wel in de ochtend want het valt hem wel zwaar en overdag is hij natuurlijk wat energieker en verbrand hij meer. In de nacht krijgt hij er wel eens kramp van.