advies over kinderfeestje

Pete wordt dinsdag 9 oktober alweer 5 jaar :inlove:

Mijn man werkt in wisselende diensten en in die week heeft hij dus nachtdiensten ingeroosterd gekregen, maandag erin en donderdag eruit :roll:

Toen we zijn rooster nog niet wisten, hadden we het idee om de kids na schooltijd (11.45 uur) mee te nemen en dan tot ongeveer 16.00 uur. Nu zit mijn man dus midden in zijn nachtdiensten en wil eigenlijk tot 14.30 uur slapen. We willen het nu van 15.00 tot 18.30 uur houden. Eerst cadeaus uitpakken, daarna cupcakes versieren (en opeten) met wat drinken erbij, daarna spelletjes/knutselen/kleuren en rond 17.30 uur pannenkoeken eten om ze daarna naar huis te brengen.

Zou dat een beetje te doen zijn?

Misschien nog tips wat we tussen de cupcakes en pannenkoeken kunnen doen? Het zijn met Pete erbij 3 jongens en 3 meisjes van bijna 5 jaar tot 6 jaar.

3,5 uur is op zich netjes, een half uurtje korter zou mooier zijn,maar aangezien je dan rond etenstijd zit van mensen, zal ophalen lastig worden. Dus inderdaad, naar huis brengen. Je kan je afvragen of het voor veel mensen op een doordeweekse dag niet te laat is. Veel kids van 5 moeten echt zo tegen 19:00 uur op bed liggen.

Als jullie ze pas na 18:30 gaan brengen gaat dat zo later worden (en dan zijn ze vaak nog helemaal hyper). Misschien toch iets eerder eten?

Ik stoei zelf ook een beetje met de planning,want ervaring van Jo is dat alles waar ik ca 30 minuten voor gepland had, binnen 5 minuten klaar was.

Heren hier hebben ook deze maand hun feestjes (5 en 7 jaar).

15:00 uur beginnen. Voordat iedereen binnen is en ouders weg zijn is het zo 15:15 uur.

Dan inderdaad misschien cadeau’s uitpakken en drinken en het zal tegen 15:45 zijn. Cakjes versieren en opeten, tel daar max. 20 minuten voor. Als je pech hebt zijn ze binnen 10 minuten klaar.

Dan is het 16:00 uur, hooguit 16:15 uur.

En dan?

Heb 2 tips. Vorig jaar hebben we bij Jo vliegers ingekleurd (als je wilt stuur ik je de link per pb). Dit jaar bij Eli gaan we waarschijnlijk frisbees inkleuren. Die kan je blanco bestellen en ze dan met stift of krijt los laten.

Vliegers kleuren incl. bouwen heeft pakweg 30 minuten geduurd (wij moesten er 7 maken). Ik denk dat de frisbees sneller klaar zijn,maar aangezien ze geen drol kosten, nemen we er misschien wel 2 p.p. Ook leuk voor broertjes of zusjes thuis.

Dan zal het niet later zijn dan 17:00 uur.

Ervaring is dat er altijd kids zijn die gewoon willen spelen. Ik kreeg sommige kids niet eens mee in een spel,want ze werden steeds afgeleid.

Als je echt een half uurtje loos hebt, kan je altijd een film opzetten of ze even buiten laten spelen.

Neem aan dat je de Pannenkoeken al klaar hebt, dan kan het allemaal zo klaar zijn. Sommige kids eten er maar 1 (zeker na de cupcakes).

3,5 uur is niet te lang, maar met 3 uur is het soms ook wel klaar.

Hier het probleem dan mijn man op vrijwel alle dagen avonddiensten heeft. Het moet dus op tijd klaar zijn, zodat we nog even rust hebben,voordat we aan tafel gaan.

Houden het van 12:00 uur tot 15:00 uur. Een moeder van vriendje komt meehelpen bij Eli. Tegen de tijd dat we thuis zijn (laten de kids lopen naar huis) is het toch wel 12:30 uur,dus alles bij elkaar houden we ‘maar’ 2,5 uur over.

Jo is ook tot 15:00 uur,maar dan gaan we buitenshuis. 6 alfa-mannen in huis word ik knetter van. Dan maar structuur in de activiteit.

Eten-doen-huis!

Waarom eet je niet gewoon een half uur eerder?

En je kan wel van alles verzinnen, maar ik was bij het feestje van mijn neefje van 5, mijn zus had ook van alles bedacht, maar de kids gingen gewoon spelen met het speelgoed, alleen het enige meiske wou graag knutselen :wink:

Ik zou eerder gaan eten, ik denk dat 18.30 wat laat wordt voor een gewone schooldag. Om 17.00 gaan eten en vanaf 18.00 thuis brengen zou ik doen, denk ik.

Bedankt voor de reacties.

We hadden gekeken of een andere dag eventueel ook een optie was, maar we hebben zelfs problemen om een dag te prikken voor familie en vrienden :roll:

Het weekend ervoor heb ik op zaterdag een praktijkdag van mijn LOI-opleiding (van 10.00 tot 16.30 en een half uur reistijd) en op zondag heeft mijn man een middagdienst, dan moet hij om 14.15 de deur uit.

Het weekend erna heeft mijn man competitie poolen en dan is hij beide dagen van ongeveer 13.00 tot 19.00 de deur uit.

We hebben nog aan vrijdagmiddag (van 15.00 tot 18.30) zitten denken (mijn man heeft dan papadag en ik zou misschien wel kunnen regelen dat een collega mijn laatste 3 uurtjes werkt) maar dan zou het op het eind van een week zijn. Zijn de kids dan niet te moe na een schoolweek?

Mandy_d, mijn man bakt zelf pannenkoeken (ik maak zelf de mix) maar dat kan hij doen als de kids even een half uurtje voor zichzelf hebben.

Zou je die link per pb willen sturen? Is dat voor de vliegers en de frisbees?

Verder bedankt voor de tips over de eindtijd, ik denk dat we het dan van 15.00 tot 18.00 doen, dan de deur uit om iedereen naar huis te brengen.

Ik denk dat van 15.00 tot 18.00 mooi genoeg is hoor.

Als je begint met bijv. kinderen kadootjes laten verstoppen en jarige moet zoeken en dan uitpakken ben je zo half uur of langer verder.

Ik had bij de action vorig jaar zelf buttons maken gehaalt. Zelf inkleuren vonden ze erg leuk. Eigenlijk hebben ze zichzelf prima vermaakt met het speelgoed.

Wij hebben net afgelopen woensdag Michel zijn kinderfeestje gehad.

Ze waren met 6 kinderen… Peet 6, Gui 6, Floor 5, Nelleke 5, Silke 4 en Michel dan ook 4. We zijn een rondje bij opa en oma op de ponywagen geweest en dat kon niet tegelijk, dus onderwijl er 3 rondreden, was ik met de andere 3 kant en klaar gebakken cupcakes aan het versieren… gewoon met strooisels, slagroom enz… Daarna hebben we nog een eenvoudig ikea lijstje gevuld met een mooie tekening en beplakt met stickers en toen de muziek aan en gewoon lekker buiten in de tuin spelen… Ze hadden al eerder gevraagd of ze gewoon mochten spelen… dus maak je niet te druk om een planning. Hier is merendeel gewoon gespeeld, geschommeld, gestoeid enz. We hebben ze chipjes, snoep en drinken gegeven en daarna tafelfriet gegeten… dan nog een ijsje en naar huis. Het was van 14.00 tot 17.00 uur. Dus als je van 15.00 tot 18.00 uur doet is dat lang zat. Het eten heeft hier maar 35 a 40 minuten in beslag genomen… inclusief ijsje. Dus neem dat niet te ruim, zitten ze elkaar aan te kijken. En vrijdagmiddag kan prima hoor… its amazing hoe snel die kids energie hebben als er een feestje georganiseerd word… :mrgreen:

klinkt als een leuk feestje!

hee cel… tafelfriet, is dat gewoon een zak friet over de tafel verspreiden? lijkt me geweldig!

wij vieren morgen Stijn zijn verjaardag (politiefeest)

ik heb eigenlijk altijd een thema, hoewel dat helemaal niet nodig is!

14.00 worden ze gebracht, dan cadeaus uitpakken. dan even spelen of knutselen (met politielego of een auto maken (bouwplaat van internet af)

daarna taart eten met limonade

vervolgens heb ik wat spelletjes bedacht, wie zich het snelst kan omkleden als politieman, vingerafdrukken leren nemen, etc. als ze daaraan meedoen krijgen ze een diploma/ badge aan t eind en daarna een speurtocht ( goed weer) of een filmpje van ernst, bobby en de rest (bij slecht weer)

dan heeft manlief de friet klaar en worden de kinderen rond 17.00 naar huis gebracht

Nien, tafelfriet is idd gewoon een berg friet in het midden van tafel kiepen… klodders sausjes eromheen. Wij hadden er ook mini frikandellen bij… t is schoon opgegaan. Ennnn… lekker makkelijk, weinig afwas… had bij C1000 zo’n wegwerp plastic piratentafelkleed gekocht van 3 euro nog wat… die op tafel gelegd en aan de randen 3 plakbandjes tegen het schuiven… en dan weet je zeker dat je tafel “schoon” genoeg is om van te eten. erop leggen net voor het eten en dan huppa… berg friet erop storten… mjam mjam… kinderen vonden het superleuk!

Als het klaar is dan haal je eraf wat niet wegwerp is en de rest vouw je in en rol je op en hup in de kliko… meteen opgeruimd en weer een schone tafel :wink:

ha, cell, geniaal, dat gaan wij vandaag ook doen!