Advies nodig...

Lars is nu ruim drie en weigert om op de wc te plassen of te poepen.

Een half jaar geleden ging het een tijdje super, maar op één of andere manier heeft ie angst voor de wc gekregen. Wat kan ik doen om hem weer op die wc te krijgen??

Heb al veel geprobeerd, wat Cell schrijft in het topic van meissie, doe ik ook, 's avonds voor het naar bed gaan even op de wc. Nou, dat levert echt niets op. Hij zit op de wc, maar denk maar niet dat ie iets doet hoor. Hij zit om zich heen te kijken en geintjes te maken, that’s it! 's Ochtends als hij uit bed komt, ook op de wc, ook niets. Overdag regelmatig vragen of hij moet plassen, niets.

En wel aangeven dat hij in zijn luier geplast of gepoept heeft. Wat kan ik hier aan doen?

Dit had L. ook. Het enige wat ik op een gegeven moment gedaan heb, is gewoon haar elk uur op de wc/potje gezet. En verder geen luier meer aan. Plaste ze in haar broek? Kon ik weliswaar gaan wassen, maar zij vond het echt vies om in haar broek te plassen.

Ze heeft het zelfs een week lang volgehouden om expres naast het potje te plassen. Ging ze zitten, niets. Opstaan en dan ineens alles laten lopen en dan met een grote glimlach zeggen: Mama ik heb op de grond geplast!

:wall: :wall: :wall:

Na die week is ze op de wc gaan plassen en dat doet ze nu nog steeds.

Maar of dit nu dé manier is, ik betwijfel het :lol: