Hallo allemaal
Ik zou graag jullie advies willen over het volgende:
Nena slaapt in principe 's nachts door sinds ze 6 weken is. (hoeraaaa! wat fijn) Nu is ze ruim 7 maanden en zou ze zelfs de fles van 2200 uur niet meer nodig hebben. Ze krijgt overdag volledige bijvoeding en gaat na een papfles om 1900 uur slapen.
Ze wordt echter nog steeds wakker rond 2200 uur en wil dan nog een fles (200cc geef ik dan, meestal drinkt ze die zo goed als leeg)
Maar das nog niet zo erg, sinds een week wordt ze 's nachts weer wakker en het enige wat dan helpt is een fles!!
Ondanks dat wij natuurlijk enorm verwend zijn met zo’n brave doorslaper is dit niet echt fijn!
Op zich slaapt ze na die fles wel weer snel door, dus het nachtbraken valt dan mee voor ons.
Waar ik bang voor ben is dat ze die nachtfles als een gewenning gaat zien en dat we hier niet meer vanaf komen. Een keer vind ik allemaal niet zo’n probleem maar iedere nacht is volens mij niet de bedoeling.
Nou is dus mijn vraag; wat zouden jullie doen? Een paar nachten proberen door te zetten (met het risico dat Demi ook nog wakker wordt) of gewoon lekker die fles en ervan uitgaan dat dit weer een fase is?
alvast bedankt!
gr
muts
Oja: andere tips zijn natuurlijk ook welkom!
Jim heeft dit een aantal maanden rond een jaar gehad. Ik heb er maar aan toegegeven, hij had het blijkbaar nodig. Hij wilde 's avonds geen fles voor het slapen gaan. Als je echt het idee hebt dat ze overdag al meer dan genoeg te eten krijgt kan je niet echt meer doen denk ik. Het kan natuurlijk gewoon zo zijn dat ze in een flinke groeispurt zit en het daarom even nodig heeft :think:? Misschien zit ze in een sprong?
Ik denk idd dat het even kan…en dat je er op zich ook even aan toe kan geven…
Niet te lang,misschien iedere keer een beetje minder cc maken en uiteindelijk proberen op te lossen met wat water en dat afbouwen tot een knuffel…?
Hier is het ook geweest,door drinken denk ik dat ze mindedr last van haar oren kreeg toen de kiesjes door kwamen…
Heb op een gegeven moment een dekbedje onder haar hoofdend van haar matras gedaan dat lijkt goed te helpen tegen oorpijn!??
Ik gaf de (.) maar wilde ook gewoon niet meer voeden 's nachts…
Toen is mijn man gaan troosten,gewoon toch iets doorbreken en dat werkte.
Het zijn wel sprongetjes hoor,of ontwikkelingen.
Ik volgde mijn gevoel erbij,gaf er even aan toe maar zo snel ik het gevoel kreeg dat ze gewoon wakker werd om die voeding door gewenning hebben wij het toch snel anders gedaan :shifty:
Timo heeft het ook gehad met periodes. Kan best een groeispurtje/sprongetje zijn. Het ging bij ons vanzelf weer over. Op het moment dat we dachten dat het de spuigaten uit ging lopen en we het toch echt moesten afbouwen, sliep hij weer normaal door. Alsof hij het wist :mrgreen:
Wij gaven er dus gewoon aan toe.
hier hebben we dat ook met periodes.
ik gaf er altijd aan toe omdat ik ook weer wou slapen hihi, maar maakte wel de fles aan met meer water dan normaal. En als minder melk om het weer af te bouwen.
Werkte hier prima.
Had ook met ong. 6 weken een doorslapen dus weet hoe vermoeiend die nachten dan ineens zijn, sterkte!!
haha, moet even lachen over jullie antwoorden want inderdaad… ik dacht nu loopt het de spuigaten uit en moet ik ‘iets’ en prompt slaapt ze vannacht weer door!
Ben benieuwd of dit nu de nieuwe trend wordt!
Bedankt voor jullie advies trouwens, mocht het nodig zijn dan zal ik zeker even teruglezen!
gr
muts
Helaas was haar brave slapen van korte duur… gisteren nacht was het weer raak. Ik dacht nog: ik geef haar een opvoedkundig/pedagogisch verantwoorde aai over haar bol, speen erin en laat haar maar even huilen. Nou, ze huilde op een gegeven moment inderdaad niet meer maar had dat verruilt voor krijsen…
Toen toch maar een flesje en toen was het weer goed…
Vandaag hebben we een nieuwe strategie in de strijd gegooid. Normaal kreeg ze om 1830-1900 uur een fles met pap en daarna hup naar bed.
Nu hebben we die fles over geslagen en hebben we haar gewoon in bed gelegd. Ze is nu rond 2100 uur wakker geworden en toen heb ik haar een fles cement-melkpap gegeven (hihi) lekker groot! Een soort combi fles van die van 1900 en die van 2200 uur dus…
Hopen dat ze hierin trapt!!!
gr
muts