advies / hulp gevraagd

Hay!



Ik heb een vraag/advies nodig.

Ik heb na elke voeding brandende borsten/tepels.



Mijn kleine man laat meerder keren los tijden het voeden. Ik leg hem steeds opnieuw aan op de juiste manier, maar dan begint hij weer te trekken aan mijn tepel en zijn hoofd omhoog te trekken. Tussen door drinkt hij heel goed en pijn vrij… maar dan laat hij een beetje los en begint dan weer te zuigen wat pijnlijk is (aan het puntje)

Dan haal ik hem snel weer los en leg hem weer juist aan.



Na het voeden heb ik dus zere tepels en dat trekt door naar mijn borsten.

Hij heeft geen witte stippen of aanslag in zijn mond en mijn tepels zien ook normaal.



Wat kan ik hier nu aan doen? Ik kan zelf met die pijn wel leven(wat rustig wegtrekt binnen een uur) Maar als hij ergens last van zou hebben zou ik dat heel erg vinden.



Hij lijkt soms ook niet tevreden. Dan komt hij steeds opnieuw, ondanks dat hij aan de borst in slaap valt. Ik hoef hem dan niet weg te leggen, want hij word zeker weten wakker. ( meestal is dit 'savonds)



Kolven is trouwens goed te doen. Geen pijn en daarna wel wat gevoelige borsten. Alsof het melk aanmaken gevoelig is…

Klinkt alsof het branden en pijnlijke gevoel komt DOOR het loslaten en net daarvoor bijna loslaten waardoor hij dus letterlijk met het harde deel van zijn verhemelte op je tepel zuigt. Die daarvoor dus niet bedoeld is.

Misschien wil hij meer melk dan je borsten op dit moment aanmaken. :think: Zit hij dus eigenlijk te ‘wachten’ (babies wachten niet netjes op maar ‘eisen’ eigenlijk door het tussentijds loslaten) op een soort hernieuwde toeschietreflex. Op welk moment leg je hem aan? Huilt hij dan al of is dat wanneer je smakgeluidjes oid opmerkt?

Misschien kun je proberen bij onrust te wisselen van borst? Uit je verhaal kan ik niet opmaken of je dat al doet. 1 borst voeden is eigenlijk ‘blokvoeden’ en dat houdt prima de productie in stand maar wanneer je mannetje eigenlijk meer melk aankan is wisselen beter. Je andere borst is ws nog goed gevuld en krijgt ook een TSR waardoor hij zo de toegenomen vraag in aanbod gaat omzetten en waardoor hij met minder ontevredenheid beide borsten kan leegdrinken.

Ben geen expert natuurlijk dus bij twijfel de LK even bellen voor advies. :-*

ondanks dat je kindje geen witte uitslag heeft, klinkt het toch wel als spruw. Die pijn in je borsten doet mij daar iig erg aan denken, icb het vele loslaten.

En spruw hoef je niet te kunnen zien, witte uitslag komt vaak voor, maar is niet altijd aanwezig.



Misschien even googelen op spruw en kijken of je de rest van de kenmerken herkent?

Heb je ook witte stippen op de tepels op het moment dat ze pijn doen? En dan bedoel ik geen spruwplekken, maar dat je bloed uit de tepels is getrokken?

Dit had ik namelijk in het begin van Kaya dr bv. Erg irritant, maar het ging vanzelf over.

Ja dat klopt. Vooral links heeft een wit plekje na het drinken… dat zit in mijn tepel. Dus niet erop zoals bij spruw. Bloed is er echt uit…

Kijk ook even naar vasospasmes dan…

Dat had ik, op t moment dat tbloed terug de tepel instroomt, dan doet het echt afschuwelijk pijn… Hier ging dat pas over nadat ik van een lk de diagnose kreeg en de juiste vitamines.

Dat hij s avonds blijft komen, past volgens mij gewoon ook bij de leeftijd, dat is clusteren.



Voor de rest idd spruw of vasospasmen