advies gevraagt

Hallo,

Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie zouden doen.

Wij hebben dus een auto die grotendeels van de tijd voor de deur staat.

Vriend heeft een werkbus voor de deur en ik heb geen rijbewijs.

We redden het maandlijks wel maar hebben geen vetpot.

Ik zelf heb weleens gezegt waarom doen we de auto niet weg want hij kost alleen maar geld. Maar vriend wil graag een auto voor de deur hebben staan als we wel 1 nodig hebben :think: Vaak gaan we niet weg en volgenhs mij is een auto huren tegenwoordig ook niet zo duur of wel?

Zouden jullie de auto weg doen?

Esmie

Volgens mij mag je met een Werk bus niet te veel prive KM’s maken…

Eigenlijk is het idd dubbel als je de gewone auto niet zoveel gebruikt.

maar stel je moet echt een keer weg, of in geval van nood ?

En een auto huren is dus wel prijzig, zeker voor 1 dagje!

Daarin tegen heb je ook openbaar vervoer?

Ik zou gewoon een telsom maken,

hoeveel KM’s maken jullie per maand, incl. brandstof.

wat zijn de kosten van de auto? verzekering wegenbelasting ?

En dan indien het idd weggegooit geld is, de auto verkopen. :hug:

Ik snap je vriend wel, het is gewoon handig, zo’n ding voor de deur. Mag hij helemaal niet privé rijden met zijn bus? Want dat begrijp ik een beetje uit de post. Vaklt daarover wellicht te praten met de baas van je vriend? Of is dit geen optie?

Een auto is gewoon reteduur, huren wordt steeds goedkoper. Ik zag laatst een autootje van bo-rent rond rijden, die zijn voor een dag voor 17,50 te huur. Moet je wel natuurlijk een bo-rent in de buurt hebben! Huren kan duur zijn, maar het ligt er maar net aan hoe vaak je een auto dan wilt huren.

Net zoals Gab zegt, zet alle kosten op een rij en zet het huren van een auto daar tegenover.

Waar ik, zonder auto, zelf onrustig van zou worden, is in noodgevallen. Een van je kinderen valt behoorlijk en je moet naar het zh. En dan? Maar als je familie, vrienden, buren hebt waar je in zulke gevallen een auto kunt lenen, dan zou ik het zeker gaan overwegen.

De auto word ook niet prive gereden hoor. Past ook geen eens hahaha want kunnen alleen 2 mensen voor zitten.

Wij doen het al jaren zonder auto. We hadden er wel een maar die gebruikten we eigenlijk alleen in het weekend al swe de stad uit gingen. Na een vlug rekensommetje bleek al dat zelfs als we twee keer per maand een auto zouden huren we goedkoper uit zouden zijn.

De keren dat we een auto gehuurd hebben zijn op twee handen te tellen :wink:

Ov kan vaak ook prima en in geval van nood…

Tja, ik ben 1x met de buren naar de huisartsenpost geweest, ook weleens gewoon met de fiets, 1x met de verloskundige (wij wilden een taxi bellen, zij zou toch meegaan en zei rij maar met me mee) en een paar keer met de taxi van zh-huis of andersom.

Ik zorg wel altijd dat ik een paar tientjes in huis heb voor het geval dat ik echt een taxi nodig heb, dan wil je niet eerst nog langs een pinautomaat moeten rijden.

Wij hebben er ook 1 die nauwelijks gebruikt word. Wij wonen op hub z’n werk dus heeft hem daarvoor niet nodig.

Maar daar in tegen hebben wij familie in Spijkenisse en Hellevoetsluis wonen niet zo heel ver hier vandaan maar toch, zou ik deze trip niet met het OV willen maken constant. We hebben in 1 maand soms wel 6 verjaardagen en om dan constant met het OV te gaan zou ik erg vervelend vinden.

En inderdaad als er iets gebeurd zou ik toch graag dat hub even naar de eerste hulp zou kunnen rijden mocht het nodig zijn. Ik zou toch niet graag mijn ouders willen wakker maken om 3 uur 's nachts als hun de volgende dag ook gewoon weer optijd op hun werk moeten zijn. En onze buren (oké meer buur want er staat maar 1 huis ernaast) heeft geen auto.

Misschien dat je naast het kijken naar een huur auto ook kan kijken naar een kleinere/goedkopere auto?

Wij hebben ook geen auto. We gebruiken de fiets, en in nood is er altijd wel iemand die even snel kan rijden. Maar over het algemeen red ik alles prima met de fiets en OV.

Heb gewoon elke maand 20 euro op mijn OV kaart staan, en soms is dat dus niet eens nodig (opnieuw opwaarderen) doe nu al weer 3 maanden met die 2 tientjes. Omdat ik sneller de fiets pak.

Het hangt er ook wel vanaf hoe je woont. Stad of dorp etc. Wij hebben jaren zonder auto gedaan. In geval van nood zijn er taxi’s, in geval van hoge nood (medisch) ambulances, natuurlijk, en wij hebben ook wel buren die ons eventueel uit de brand kunnen helpen.

Je kunt ook aan iets als Greenwheels denken (dat je een soort abonnement hebt op een huurauto die bij jou in de buurt staat). Er zijn wel meer van dat soort initiatieven.

Groetjes,

LaBruja

Greenwheels wilde ik inderdaad ook al noemen, volgens mij is dat in ieder geval goedkoper dan zomaar een auto huren bij een verhuurbedrijf.

Maar ook dat is afhankelijk van hoeveel gebruik je ervan maakt.

Maar ik begrijp dat het een tweezitter is? En dat je er niet eens in past met de kinderen? Daar zie ik het nut niet van in eerlijk gezegd :shifty: dus die zou ik zeker verkopen.

@Marlous79 wrote:

Greenwheels wilde ik inderdaad ook al noemen, volgens mij is dat in ieder geval goedkoper dan zomaar een auto huren bij een verhuurbedrijf.

Maar ook dat is afhankelijk van hoeveel gebruik je ervan maakt.

Maar ik begrijp dat het een tweezitter is? En dat je er niet eens in past met de kinderen? Daar zie ik het nut niet van in eerlijk gezegd :shifty: dus die zou ik zeker verkopen.

De 2-zitter is zijn werkbus

Greenwheels moet trouwens wel in je regio zitten.

De auto alleen voor nood laten staan zou ik niet doen. Heb je echt nood met een kind dan kun je evengoed de werkbus pakken. Zal de baas vast niet moeilijk over doen als het echt nood is (naar het ziekenhuis/huisartsenpost)

Gebruik je de auto verder echt heel weinig en kan die enkele keer ook met het openbaar vervoer/fiets/lopend oid dan wist ik het ook wel.

Hoe doen jullie dat met boodschappen?

Fietstassen :slight_smile:

Moet wel zeggen dat ah nu eens per maand komt bezorgen; kattenvoer, grind, dingen als aardappelen, rijst. Dat maakt het nu prima te doen, hiervoor baalde ik weleens want met een zak aardappelen of kattengrind is mn tas vol en kan dus bijna niks meer meenemen.

wij hadden vroeger thuis ook nooit een auto en we waren met zn negenen. als we boodschappen gingen doen, dan gingen we met zn vieren op zaterdagochtend… allemaal enorme sporttas achterop met boodschappen en fietstassen vol :mrgreen: :mrgreen:

@klavertje4 wrote:

wij hadden vroeger thuis ook nooit een auto en we waren met zn negenen. als we boodschappen gingen doen, dan gingen we met zn vieren op zaterdagochtend… allemaal enorme sporttas achterop met boodschappen en fietstassen vol :mrgreen: :mrgreen:

Hier net zo maar wij hadden een fietskar. Die werd vol geladen.

(wij waren ook met z’n negenen). Je had die gezichten moeten zien. Erg grappig. :mrgreen:

Hier doe ik trouwens ook bijna nooit de boodschappen met de auto.

Boodschappen doe ik altijd op de fiets.

Een hele enkele x dat we met zijn allen gaan.

Ik ga het er toch nog een x met hem over hebben.

Wat idd in geval van nood zouden we de werkbus wel kunnen gebruiken.

En we wonen in de stad met de bushalte om de hoek.

Bedankt voor de antwoorden.

als je (een deel) van de kosten voor verzekering, wegenbelasting, benzine, onderhoud en afschrijving voor je auto apart op een rekening zet, maak je zo een potje voor incidenteel huren, taxi of openbaar vervoer indien nodig.

volgens mij is idd incidenteel huren of zelfs een keer een taxi goedkoper dan alle kosten voor een eigen auto voor een heel jaar.

Heb je alle kosten voor een jaar al eens op een rijtje gezet en uitgerekend ?

Dan zie je een huurprijs ook misschien meer in verhouding, zeg maar.

Want 17.50 voor een dagje huur, zoals ik elders las, lijkt duur maar je verzekering per maand is al hoger!

Of maak een overzicht per maand van alle uitjes waarbij je echt echt de eigen auto nodig had om te zien hoe vaak huren bv voor zou komen.

Wij hebben wel een auto, ook ivm naar werk, maar als ik hem echt heel weinig prive zou gebruiken en niet voor werk, dan zou ik hem ook weg doen.