advies gevraagd!

hallo, ik heb een vraagje over mijn zoontje van bijna 18mnd.

hij is de laatste tijd nogal huilerig. wil constant zijn zin hebben anders gaat hij huilen of schreeuwen enz. ik negeer dit gedrag maar meestal, maar dat helpt bij hem totaal niet… hebben jullie nog andere tips voor mij?

en hoe ‘straffen’ jullie je kind (voor zover je hem al kan straffen op die leeftijd) als hij iets heeft gedaan wat niet mag en constant er toch lachend mee door gaat? af en toe word ik er dan echt niet goed van, maar weet niet hoe ik dit het beste kan aanpakken… wie weet raad?

:inlove: Trotse mama van DJAYDEN 12-06-2005 & TIËSTO 1-10-2006 !! :inlove:

Isabel doet dat ook, ik zeg tegen haar dat het niet mag en bij dreinen/ piepen moet ze ophouden.

Ik waarschuw altijd 1 keer en zeg dat ze moet stoppen en dat ze anders even op de gang moet.

Doet ze het nog/ gaat ze door dan zet ik haar dus even op de gang.

Meestal moet ze dan even heel hard huilen en binnen 1 minuut ga ik vragen of het over is en of ze weer komt spelen (op ooghoogte) ze geeft me dan een kus en we gaan weer gezellig iets doen wat ze wel mag o.i.d.

Hier werkt het heel erg goed! Het voordeel is dat de meeste mensen een gang hebben, zo heb ik het ook al een keer moeten toepassen bij mijn zus thuis.

Isabel heeft deze grens echt even nodig om uit haar bui te komen. Daarna kan ze echt weer gezellig zijn, wat bij mij het vertrouwen geeft dat ik het goed doe.

Succes ermee, want je wordt er inderdaad af en toe niet goed van als ze zo doen!

Groetjes Alex

Hier ook qua straffen even een minuuutje op de grond laten zitten en daarna op ooghoogte vragen of die weer gezellig en braaf gaat doen.

Werkt goed.

ook pas ik die wel eens toe als die erg drammerig wordt en ik zeker weet dat er niets aan de hand is want dan wilt die puur even aandacht en na een minuutje is het ineens weer over.

Anne gaat dan ook 1 minuut de gang op, daarna is het ook over, al kan ze dagen hebben dat ze na 10 minuten weer 1 minuut op de gang staat, maar ja, tis een pittige tante :inlove:

Als negeren niet helpt, dan ga ik vaak afleiden door zijn aandacht ergens anders op te laten richten, vaak helpt dat bij mij. Je weet wel van ‘kijk, daar gaat een mooie auto’ om maar een simpel voorbeeld te noemen. Of te vragen naar iets wat hij vlak daarvoor heeft gedaan ‘was jij vanochtend bij oma’?.

Er is hier nog ergens een topic over straffen, ik zal de link nog opzoeken, heb er net wat ingeschreven.

Ik zette mijn kinderen pas met 2-2,5 jaar op de trap. En straffen door bijvoorbeeld op de trap zetten omdat ie geen uiting kan geven aan zijn gevoelens (wat eventueel kan zijn in jouw geval) lijkt me het tegenovergestelde effect hebben.

de topic heet hoe oud voor het eerst straf

Mischa gooit zich op de grond als hij z’n zin niet krijg en wordt dan heel driftig. Ik negeer dit gedrag en loop weg. Zodra het over is geven we een knuffel.

Wanneer hij het doet tijdens het eten in de kinderstoel, dan draaien we z’n kinderstoel zo dat hij met z’n gezicht naar de muur zit. Hij kalmeert hierdoor en zodra hij stil is draaien we hem weer terug en krijgt hij positieve aandacht.

Het helpt voor Mischa gewoon dat hij kan uitrazen van z’n frustratie.

Voor straf op de gang heeft bij hem echt geen zin, want Mischa vindt het machtig interessant op de gang, haha.