advies gevraagd

Hoi Hoi

Ik wil Jorre heel graag BV gaan geven, bij de andere 2 is dit niet gelukt door teveel bloedverlies tijdens de bevallingen. Deze keer is dat allemaal goed gegaan, en zou het heel erg fijn vinden BV te geven. Jorre is echter gelijk na de bevalling ziek geworden, waardoor die een week in ziekenhuis heeft gelegen en daardoor veel te moe was te drinken. Ik ben met een tepelhoedje gaan proberen en thuis te gaan kolven. Na een week toen Jorre wat beterder werd pakte hij zo af en toe de borst met tepelhoedje, zonder lukt hem nog niet.Kolven had ik helaas nog niet heel veel van. Maar na 8 dagen werd ook dat een beetje meer.

Nu is hij thuis en de kraamhulp en ik zijn bezig geweest zonder tepelhoedje (zij zei dat dat beter was en hij zo meer binnen zou krijgen) nu pakt hij dus pas na 5 minuten eens goed aan, want hem erg frustreerd en mij ook :? . Uiteindelijk als hij de borst goed heeft drinkt hij redelijk . Maar helaas valt hij dus steeds meer af.

Ik moet dus gaan bijvoeden met de fles (want de kleine man drinkt dus wel zo een flesje leeg)

Maar het lijkt dus of ik de hele dag bezig ben, eerst aan leggen hij drinkt dan 20 minuten, dan krijgt hij nog wat in een flesje en vervolgens moet ik gaan kolven… pfff ik had mij BV toch heel anders voorgesteld…

wie heeft dit ook gehad en kan mij zeggen dat het allemaal goed gaat komen… want ben er best verdrietig om dat ik zo mijn best doet maar de kleine man helemaal niets aan komt…

Het zou goed kunnen dat zijn drinktechniek niet goed is waardoor hij niet voldoende binnenkrijgt.

Als je nu veel gaat bijvoeden dan is de kan groot dat je productie keldert of hij de fels gaat prefereren… Maar zaak is natuurlijk wel dat hij groeit.

Ik zou een lactatiekundige laten komen. Zelfs bij mijn vierde dacht ik dat hij redelijk hapte/dronk, kraamhulp vond dat ook, maar met hulp van haar kreeg ik hem eindelijk zover dat hij een goeie grote hap nam.

own meid wat een moeite moet je nu doen zeg. Gaat zo wel erg veel tijd in zitten he?

Ik zou id een laktatiekundige laten komen hoor.

Hoe eerder hoe beter

xx

@Mell wrote:

own meid wat een moeite moet je nu doen zeg. Gaat zo wel erg veel tijd in zitten he?

Ik zou id een laktatiekundige laten komen hoor.

Hoe eerder hoe beter

xx

precies wat zij zegt. Zo moeizaam als het bij jullie gaat, is niet uitzonderlijk (helaas), maar betekent dus ook helemaal niet dat het gedoemd is te mislukken. Het grote sleutelwoord: goede begeleiding. En dan is een goede lk heel handig.

Heel veel succes!! Het gaat je lukken, en als je door deze appel heen bent, wordt het (99 van de 100 keer) écht makkelijker! :-*

Ik herken het wel van mijn 2e dochter. Geboren met 40 w 5 d. Zij kon de borst niet pakken. We hebben echt alles geprobeerd, met tepelhoed, zonder tepelhoed, vaker wisselen van borst, minder vaak wisselen, vaker voeden, minder vaak voeden, veel kolven daarnaast en er heel heel veel tijd in gestoken. Ook zij bleef afvallen en het was een grote frustratie. Uiteindelijk heeft ze 4 maanden bv gehad, via de kolf in de fles.

2 kennissen van mij hebben het ook gehad met te vroeg geboren kindjes. Bij hen kwam het goed, na enkele weken leerden hun kindjes wel happen en goed drinken. Zij hadden gelukkig de productie goed weten te krijgen en houden met kolven.

Veel succes het is echt moeilijk zo.

Onze 2e pakte ook de borst niet goed, gefrustreerd, huilen, schreeuwen, enz. We zijn gaan kolven en dat in de fles geven en dan 1x poedervoeding, omdat kolven minder oplevverde dan hij dronk. Hij heeeft wel eens daarna de borst nog gepakt, maar niet geweldig helaas. Wat het precies was, geen idee. Hij hapte niet goed. Later erg schuldig gevoeld dat we geen Lactatiedeskundige hadden gebeld. Die had hem misschien wel aan de borst gekregen. Zou dat dus zeker doen.

jesse heeft uiteindelijk 3,5 maand gekolfde melk gekregen.

Oh meis kraamzorg kan wel kundig zijn mbt BV maar de lactatiekundige is DESkundige. :-* Die weten net wat meer, zien vaker ook juist de wat minder gebruikelijke problemen.

Wanneer je nog (uitgestelde) kraamzorg hebt kunnen ze via de organisatie zelf een lactatiekundige bereiken en die komt zover ik begreep van mijn kraamzorgbureau zonder bijkomende kosten voor je bij je langs.

Zelfs wanneer je evt een consult zelf zou moeten bekostigen, zie het als iets wat je bijbetaald voor toekomstig prettig voeden. Want zoals de meeste dames met ervaring hier al aangeven je kunt hierna nog heel lang met veel (meer) plezier voeden.