advies gevraagd

Sanne wordt in mei 3 en is nog niet zindelijk…nu vindt ik dat nog niet zo een heel groot probleem als het maar is als naar de kleuterschool gaat maar toch ben ik er wel mee bezig omdat ik toch wil stimuleren natuurlijk…

Ze weet namelijk dondersgoed waneer ze moet en dat geeft ze ook aan aan ons…voor de grote booschap loopt ze al naar achteren zodat niemand haar ziet en plassen gaat ze ook voor stil staan en zegt wat ze doet…op het potje en wc: geprobeerd al tig keren en alles al uit de kast getrokken maar madame weigert gewoon…

punt is nu dat ze het (eindelijk wat het interesseerde haar nooit) nu wel vervelend vind dat haar luier vol zit en komt dan ook nu direct vragen om een schone luier ook na elke plas.

punt is dat ik het zielig vind om haar zo lang met een luier te laten lopen wat heel veel mij aanraden maar nu ze het zelf vraagt…doe ik er goed aan om na elke vraag de luier te verschonen zodat ze mss zelf inziet dat het wel veel handiger is om gewoon naar toilet te gaan of zal ik haar gewoon laten lopen zodat het heel vervelend gaat vinden om met een volle luier te lopen…maar ja dat krijg je weer het rode billetjes verhaal…

heel verhaal om niks maar wat zouden jullie doen?

Yara hier net zo hoor.

Ze was 2 maand zindelijk en ineens was het gebeurd en ze doet gewoon alles weer in d`r broek! Ze komt vragen om te verschonen.

Ik liet haar ook maar lopen en zei je kan toch wel even zeggen dat je moet plassen dan kan dat op de wc, ik verschoon je nu niet.

Nou zegt ze dan dan doe ik mijn luier zelf wel uit :wall: :wall: :wall:

ik heb de moed opgegeven en laat het allemaal maar hoor.

Ze ziet maar wat ze doet. Mamma dringt niet meer aan en ik denk dat ze vast wel een keer zindelijk wordt.

Ik zou de luier gewoon helemaal uitlaten overdag. Dan maar steeds een natte broek die verschoont moet worden. Even behoorlijk wat werk maar ze ervaart wel zelf steeds dat het niet lekker en een heel gedoe is.

Hier werkte het prima alleen met dat verschil dat ik de methode met 18 maanden al toepaste. Weet dus niet of het met 3 jaar ook zo gemakkelijk werkt.

MMM zie het nu pas weer je antwoord… :oops: :oops: :oops: thanks nog…wellicht proberen waard…

Hier ook hetzelfde.

Geen interesse om naar de wc/pot te gaan. En zelfs niet vragen om een schone luier (alleen bij poep). Met als gevolg rode billen :think:

Vond ook dat het nu wel een keer tijd werd voor zindelijkheid.

Ze keek wel vreemd dat ik haar geen luier om deed, maar haar uitgelegd dat plassen/poepen op de wc hoort.

Ze heeft de eerste dag een paar keer in haar broek geplast (vond ze heel vies), maar dezelfde dag zat ze nog op het potje om te plassen. (Ben er achter gekomen dat ze de wc nog te eng vind, zelfs met verkleiner)

Overdag is ze zo goed als droog, een ongelukje kan gebeuren.

Ze heeft ook al een keer gepoept op het potje, maar dat was tot nu toe eenmalig.

Het geeft wat meer wasgoed, maar dat neem ik voor lief.

Dus de tip ik je kan geven (die bij ons geholpen heeft):

Geen luier meer om, en als ze dan op de wc of potje heeft geplast…flink uit je dak gaan.

JEAH… GOED ZO!.. HighFive… maak er wat van.

Succes

@schoen wrote:

Yara hier net zo hoor.

Ze was 2 maand zindelijk en ineens was het gebeurd en ze doet gewoon alles weer in d`r broek! Ze komt vragen om te verschonen.

Ik liet haar ook maar lopen en zei je kan toch wel even zeggen dat je moet plassen dan kan dat op de wc, ik verschoon je nu niet.

Nou zegt ze dan dan doe ik mijn luier zelf wel uit :wall: :wall: :wall:

ik heb de moed opgegeven en laat het allemaal maar hoor.

Ze ziet maar wat ze doet. Mamma dringt niet meer aan en ik denk dat ze vast wel een keer zindelijk wordt.

oooooohhhh hahahaa sorry hoor

ik pies nu zowat zelf in mijn broek!!

wat een eigenwijze drol!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: