advies gevraagd

Op dit moment huur ik een kolf van de thuiszorgwinkel. Maar omdat het er naar uit ziet dat live voeden er voorlopig niet inzit wil ik nu toch maar een kolf gaan kopen.

Ik zag daar alleen maar electrische kolfen van Medela en Avent. Vond ze erg duur :shock: . Maar op zich is dat verder geen punt maar ik wil me toch even goed orienteren voordat ik er 1 aanschaf.



Ik wil graag een elektrische dubbele kolf. Ik moet in ieder geval voorlopig fulltime kolven. Ik wil er straks op mijn werk ook mee gaan kolven dus een beetje handzaam zou fijn zijn.



Ik heb nu een de medela symphonie maar die is niet te koop in de winkel. Is ook veel te groot trouwens. MAar hij bevalt me wel omdat je eerst met een snelle stand de toeschietreflex krijgt en dan kan je over naar een rustiger tempo als het eenmaal stroomt. Dus dat natuurlijke wat je kindje normaal ook doet zeg maar :mrgreen: .



Dus ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen voordat ik zo’n kolf aanschaf. O ja tweedehands wil ik niet :shifty: .

ik had zelf de kolf van avent.

maar ik heb wel een goeie tip en dat is dat je aanschaf van je kolf kan aftrekken van de belasting :wink:

Als de symphonie van medela je nu goed bevalt zou je de pump in style van hen kunnen aanschaffen, maar ook de ameda is een goede keus. Beide werken op het principe dubbelzijdig simultaan kolven, beide zijn instelbaar wat zuigkracht en ritme betreft. Allen de prijs scheelt nogal wat. Daarnaast kun je de ameda wel hygienisch schoonmaken igv spruw en de medela eigenlijk niet zo goed.



De kolfstukken van medela kun je eventueel ook gebruiken op de ameda met een beetje foefje, maar vanwege het uit te koken membraan gebruik ik liever de ameda.

Google dus maar eens op ameda lactaline… :-*

Het is de Medela Pump in style advanced geworden :dance: :dance: .

Lang getwijfeld met name vanwege de prijs, maar omdat mijn huisarts nu denkt dat ik het wel red zonder medicatie (pnd) toch besloten voor de duurdere te gaan. En daarmee mezelf belooft dat ik blijf kolven tot Ruben 1 jaar is :shock: :shifty: Moet toch mijn geld eruit halen he :mrgreen: :mrgreen:

Je hebt al een keuze gemaakt dus eigenlijk is mijn berichtje overbodig…



Ik kolf ook volledig en heb de Medela Mini Electric plus gekocht. Ook deze heeft een dubbele kolf. Hij maakt wel een bromgeluid, maar is wel super licht en makkelijk mee te nemen (niet dat ik dat doe, maar toch).



Veel succes!



Groetjes,

Willy