Ik zou zelfs nu op dit moment zolang het nog kan zélf een paar clusterdagen inlassen, gewoon je nest in, boekje mee, baby mee, huishouden laten voor wat het is en bij élke kick aanleggen.
Moet je opletten hoe snel je productie omhoog is en verder alleen ná een voeding kolven en dát invriezen voor als je kindje naar het kdv gaat.
Laat die klok gáán, daar heb je écht helemaal niks aan bij borstvoeding, dat gaat echt alleen op verzoek :-*
Clusteren s’avonds ook gewoon lekker toelaten, in principe is het meestal zo dat beebjes zich op die manier voorbereiden op de nacht en met het lichaamscontact óók de gebeurtenissen van de dag verwerken, dat was met mijn dochter in ieder geval wel zo.
Ik deed dat gewoon op de bank, tv aan en liet haar liggen aan de borst en er is altijd genoeg melk, je borsten kunnen wel leeg aanvoelen maar zelfs tijdens het voeden maak je melk aan.
Zie het zo: op het moment dat je baby aan de borst ligt krijgen je hersenen een signaal dat je borsten meer melk aan moeten maken.
Maar kolven levert altijd minder op dan livedrinken en zó geef je ongemerkt tóch door dat je borsten mÃnder melk aan moeten maken.
Dat gebeurt óók op het moment dat je een flesje kv geeft ook al kolf je dan nog na.
Mijn advies wijkt dus niét af van dat van Guusje en Fai, aanleggen, aanleggen en nog eens aanleggen :inlove:
Ik maakte me in het begin ook druk he met Nina, vooral dat clusteren snapte ik geen tiet van maar op het moment dat ik doorhad dat ik álle zorgen moest laten varen gÃng het gewoon en raad eens?
Inééns sliep ze door en had ik een rustige tevreden buddha :mrgreen:
Faizaa, als ik om 22.30u kv geef, kolf ik deze wel. Dus er zit geen 8,5 uur tussen. Dat zouden mijn borsten inderdaad niet redden
De reden voor de kv is dat hij er beter op door zou slapen, maar ik geef toe dat we dit pas sinds een paar nachten doen en het nog niet veel resultaat biedt. Als het inderdaad niks wordt stop ik daarmee en wordt het weer gewoon bv.
Aanleggen, aanleggen, aanleggen, ik ben het helemaal met jullie eens hoor :-* Maar ik moet voorlopig full time werken dus dat zit er echt niet in helaas.
Clusteren in de avond is zeker gezellig! Ik geniet ook helemaal van mijn schat :mrgreen: Maar het is echt zo zielig als ik hem telkens huilend en boos krijsend aan de borst heb voor die laatste voeding. De tranen staan dan gewoon in mijn ogen. Hij is gewoon niet tevreden. Misschien maak ik gewoon niet genoeg aan?[/quote]
Ik denk dat je gewoon moet kiezen… of die KV geven om 22:30 en hopen dat ie doorslaapt, maarja, ik denk dat t geen garantie is… OF je hele BV gaat eraan… dat is jouw keus hoor… en zolang jij niet stopt met kolven en KV geven, gaat jouw BV ook niet omhoog en blijft je mannetje ontevreden… Dussss dan ga jij weer voor de KV… enz enz… cirkeltje, snap je Ik vind het moeilijk, want ik lees precies in jouw tekst wat je ‘verkeerd’ doet… Je kan zelfs gewoon fulltime werken meis, en evengoed BV geven… maar op deze manier, ga je het gewoon niet trekken… ik geef je een maandje en dan zit je op fulltime KV… en dan denk JIJ dat je niet genoeg melk had… maar daar ligt het niet aan meis, kan ik je zeggen… je voed gewoon niet genoeg, ik bedoel daarmee, WAT je live kan voeden, DOE DAT… dat is de enige manier…
ik moet je helaas gelijk geven faizaa… Ik vrees dat ze het niet gaat redden op die manier…
Jammer maar ja als je dat wilt Maria is dat jou keuze…
gr patricia
ja klopt… ieder heeft zijn eigen grens… vind soms moeilijk, wil graag ‘duwtje in de rug geven’ maar voelt voor sommigen als een schop… dus ik probeer subtiel te zijn…
ik hoop dat je voor jezelf de goede keus kunt maken Maria… :thumbup: