Onze oudste zoon gaat per januari naar bijzonder onderwijs omdat hij een vorm van pdd-nos heeft en het allemaal erg moeilijk vind op school en een lastige start heeft gehad op school met een soort van ongeduldige juf. De jongste deed het altijd helemaal fantastisch en had het ook erg naar zijn zin. En werd er zelfs gezegt dat hij ook wel al over zou kunnen naar groep 3 maar vanwege zijn speelzigheid beter nog naar groep 2 kon gaan. Geen probleem zou je zeggen.
De oudste had in groep 1 (hij zit nu in groep 3) een juf waaraan hij en wij best moesten wennen.
En nu heeft de jongste haar in groep 2. Gister hadden wij ouderavond van de jongste en de juf vertelden ons dingen waar onze oren van gingen klapperen. De jongste zou zich ineens niet meer kunnen concentreren, het is wiebelkont etc etc Nu zegt ze ineens dat de jongste een soort van ‘labeltje’ opgeplakt heeft gekregen vanwege zijn oudere broer en dat ze daarom ook even gingen observeren :shock: .
Ik was totaal van slag want de jongste is een vrolijk leergierig kind en al erg wijs voor zijn leeftijd.Nooit problemen gehad op school en kon zich altijd perfect bezig houden met 1 ding. Ook zei de juf dat het beter was dat de jongste wat rust zou hebben thuis want papa helpen met de auto wassen was te druk :shock:
Zoals jullie kunnen lezen zijn wij het hier dus absoluut niet mee eens en na ook gister avond wat gesprekken te hebben gehad met ouders kwamen we er uit dat het echt onzin was over hoe ze met jongste omgaan nu.
Alleen weten we niet goed wat te doen nu en wil ik jullie om advies vragen? Het was een zeer kort gesprek en de juf vond een volgend gesprek nu niet nodig en pas eind januari mee tijd te hebben en meer te weten
Kan je geen gesprek aanvragen met de directeur?
Ze laten maar mooi even een bom vallen bij jullie en vervolgens moeten jullie het maar uitzoeken? Lijkt mij niet echt de gang van zaken…
@marloes vip wrote:
Nou ja zeg. Dat vind ik echt absurd van de juf. Zij kan dan wel geen gesprek willen maar ik neem aan dat jullie dat wel willen en het gaat om jullie kind. Zou er zeker achter aan zitten. En anders toch de directeur vragen om een gesprek. Wat kortzichtig van die juf.
ben het hier mee eens
Inderdaad en evt samen met de intern begeleider, heeft die al naar je kind gekeken?
Nou even een update. Mijn man besloot vanmorgen voor dat ik de kinderen weg ging brengen naar school verhaal te gaan halen bij de juf. Hij heeft haar direct bij binnenkomst aangesproken en verteld dat wij het er absoluut niet mee eens waren.
Ineens krabbelde de juf terug en zei dat ze het helemaal niet zo had bedoeld en dat jongste dus geen zorgen kind is. Dus om een lang verhaal kort te maken het valt allemaal wel mee pfffff wat een raar verhaal allemaal en ik begrijp er helemaal niets van.
Ook van dat ‘labeltje’ plakken zei ze ineens dat dat niet zo bedoeld was. Maar dat dat nu eenmaal zo ging in de maatschappij zo van “o jij bent er 1(broertje dus) van die en die dus dan zal jij ook wel … zijn” . Nou mijn man heeft dus even haarfijn uitgelegd dat dit niet de gang van zaken hoorde te zijn en dat dit dus eigenlijk niet meer moest gebeuren. Toen zei zij dat als jongste een zorgenkind was geweest ze ons wel had ingepland op de woensdag want dan kwamen de ouders die een kind hadden met problemen op school :think: …
Ik stond bij het gesprek en gaf op een gegeven moment ook aan dat wat wij allemaal hebben meegemaakt met de oudste allemaal een erg gevoelige situatie is en dat als ze zulke dingen zoals gister avond vertelde bij ons direct alarmbellen gaan rinkelen.
Maar goed ik ben blij dat mijn man even mee ging want ik sla gewoon dicht op zulke momenten
Allereerst wil ik zeggen dat ik enorm met jullie mee leef en dat dit absoluut geen goede gang van zaken is.
Hier moet je echt een melding van maken bij de directeur.
Zij kan niet zomaar vanwege een broertje die “zorgen” heeft labeltjes gaan plakken.
EN als er echt gerichte zorgen zouden zijn over de jongste dan moet ze dat met tact aan jullie brengen en zeker niet op deze manier. :naughty:
Goed dat jullie als nog naar die juf zijn gegaan maar ik zou dus zeker een melding maken.
Succes bij deze situatie
zooooo herkenbaar!!!
Alleen brengt onze meester het anders. in die zin dat wij ons zorgen maakten en vroegen of de jongste dezelfde trekjes had in de klas als de oudste die vorig jaar bij die meester zat en raakvlakken heeft met PDD-Nos.
Hij bevestigde wel dat er trekjes zijn die die kant op zouden kunnen wijzen, maar lang niet zo erg als bij de oudste. Wij opgelucht… Bovendien zijn we nu supertrots, want onze meid is ook erg pineter en is vanaf heden niet meer groep 1, maar gepromoveerd naar groep 2 Terwijl ze pas van maart 4 is.
De juffen van de oudste (ruim 6 en groep 3) willen graag dat de oudste opnieuw getest wordt, terwijl wij weten dat nu testen niet veel toevoegt aan de test van vorig jaar toen hij net 5 was. Met 7 jaar wordt hij opnieuw getest en dat wordt komende zomer. De juffen zien zich nu voor de moeilijke taak om hem door dit leerjaar heen te loodsen. Wel hebben we ingestemd met begeleiding in de klas zodat de juffen misschien handvatten aangereikt krijgen om hem te benaderen. Hij kan goed leren en kennis is paraat, maar zijn werkhouding en schrift zijn erg slordig en de wisselmomenten zijn en blijven moeilijk. Ook bij ons ligt dat erg gevoelig!
Dat labeltje blijft erg lastig he? Jullie succes verder en ik hoop dat het goed blijft gaan verder.
Nou ja zeg. Dat vind ik echt absurd van de juf. Zij kan dan wel geen gesprek willen maar ik neem aan dat jullie dat wel willen en het gaat om jullie kind. Zou er zeker achter aan zitten. En anders toch de directeur vragen om een gesprek. Wat kortzichtig van die juf.