advies gevraagd!!!
anna lijk weer haar "oude " ikje, en het eten gaat weer beter, zo goed zelfs dat ze de borst voor het slapen alleen nog interresant vind om in te knijpen of aan te draaien.
Gisteren avond geen melkvoeding meer gegeven, en ze heeft doorgeslapen tot… 6:00!!!
maare, ben erg bang dat ze niet genoeg binnen krijgt, zouden jullie evn met mij mee willen denken???
tussen 5-7 borstvoeding (ong. 200cc)
8:30 boterham
10:00 fruit
11:45 1 of 2 boterhammen + drinken (gewone melk, of sap o.i.d)
15:00 koekje + sap o.i.d.
17:45 warme maaltijd + 100c toetje (yoghurt)
waar maak in me nu precies druk om
Ik weet dat ze 500cc vocht binnen moet krijgen, dat lukt
Ik weet dat 300 cc daarvan zuivel moet zijn, dat lukt ook.
Ik weet dat ik bij minder dan 300cc opvolgmelk vit D moet geven, dus ook dat doen we.
Maar,… ik las dat gewone melk eigelijk niet zo goed is, omdat er relatief veel eiwitten inzitten, en weinig ijzer, dus zou ik dat niet moeten vervangen door KV???
Ijzer zit ook in de appelstroop??
Ik kan natuurlijk nog bv afkolven en dat tussen de middag geven, maar ik wil juist van de BV af, zodat ik weer eens ga menstrueren…
Dus, wie geeft me tips, stelt me gerust, of verteld me hoe ik het anders zou kunnen/moeten doen???
Fietje
Het cb zei dat Yeline minimaal 300cc opvolgmelk moet krijgen per dag en ze hebben niks over vit. D gezegt. Yeline drinkt maar 420 cc per dag.
Met melk zou ik wachten tot een jaar zou je zo geen tips kunnen geven. Denk dat de mama’s van oudere kindjes dat wel kunnen doen.
Waarom precies weet ik eigenlijk niet maar je kunt tot een jaar inderdaad beter kv geven als gewone melk.
Net ook nog op het CB gevraagd toen ze 11 maanden was. Ze zeiden dat ik echt pas met 12 maanden mocht beginnen.
Maar je kunt toch wel nog die paar maandjes kv gaan geven? Maakt niet uit toch? Lijkt me wel beter als gewone melk.
Volgens mij is het te zwaar, te moeilijk verteerbaar. Maar ik weet het eigenlijk niet zeker.
Maaike heeft hetzelfde schema maar drinkt dan nogwel 100cc pap om 19.30. Die laat ik ook nog even staan omdat ze anders niet aan haar melk komt. Tussen de middag weigert ze vaak.