Ivan heeft sinds donderdagmiddag hoge koorts, 39 graden en hoger. Donderdag nacht zelfs 40 graden. Gister leek het beter te gaan na het slapen het had hij 38 graden maar vanochtend weer 39,5.
hij hoest ontzettend en is erg verkouden
Donderdag nacht zijn we naar de hap geweest daar zeiden ze virusje moet hij uitzieken, longen en oortjes waren mooi schoon.
Wanneer moet ik weer aan de bel trekken? Maandag of moet ik zondag al bellen mocht de koorts zo hoog blijven? Zijn melk drinkt hij wel maar sap of wat anders wil hij niet. Eten doet hij wel, brood en pap gaat er goed in.
Hij speelt ook gewoon net of er niet aan de hand is Maar ik vind de koorts erg hoog :shifty:
En zijn er misschien nog tips wat ik kan doen?
als ik het zo lees zou ik het aanzien , hij drinkt nog en eet nog , vocht is belangrijker in deze , zodra hij hangeriger word apatischer of de koorts komt boven de 40 C uit zou ik zeker wel ff overleggen.
als het bij jezelf niet lekker zit , gewoon bellen :thumbup:
al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
heel veel sterkte en geef je zieke mannetje maar een kroel :-*
Karin, Levy heeft ook heel snel hoge koorts (boven de 40 graden) wanneer wij aan de bel moeten trekken is wanneer hij 42 graden heeft. Verder para-zetpillen gebruiken aan de hand van zijn gedrag. Is hij heel ziekerig in zijn gedrag, dan een para gebruiken, maar niet om de koorts te drukken. Snap je het nog? Dus ik zou Ivan géén para geven tegen de hoge koorts, hierdoor is de kans op koortsstuipen vele malen groter en dat wil je niet hebben.
Tegenwoordig vinden de ha het normaal dat een kind 40 graden koorts heeft en eigenlijk is dat ook wel zo. Kinderen hebben heel snel hoge koorts. Pas na een dag of 3 a 4 constant hoge koorts (boven de 40 graden) moet je de ha waarschuwen. Verder kan je wachten tot hij 42 graden koorts heeft en dan de ha bellen.
Verder Ivan luchtig kleden, mailloitje en een rompertje met lange mouwen, niet meer dan dat, dan kan hij namelijk zijn warmte niet meer kwijt en kan hij last krijgen van te hoge koorts.
Verder kan je hem onder een koele douche zetten, graadje of 35 om af te koelen.
Qua eten en drinken, als hij wel eet, zorg dan dat hij vochtrijke producten eet. Bv appels, peren, druiven. Pap is ook goed (zag dat hij dat wel eet). Als hij alleen maar melk wilt drinken, gewoon lekker melk laten drinken.
Ik kan me voorstellen dat je hier zenuwachtig van wordt van die hoge koorts :hug:
Dankje wel
:-*
Hij zit nu in een maillot en romper met lange mouw plus een shirtje met lange mouw die doe ik dus maar uit.
Zal zo kijken of hij warm eten wil zoniet geef ik hem fruit plus melk.
en dan 's avonds wat pap voor het slapen.
Para geef ik ook alleen als hij zich niet lekker voelt. Ik wacht de zondag nog even af en anders bel ik maandag met mijn eigen huisarts
Hier met Nikki precies hetzelfde maar zij eet al 3 dagen bijna niets. het enige dat er redelijk ingaat (en blijft) is melk met bambix uit een fles (dus wat dunner dan met lepel vanuit bordje). Heb het even aangekeken maar ga zo toch even HAP bellen voor advies. Even zeker weten of we niet nog iets anders kunnen doen dan uitzieken, paracetemol, tijm siroop, stomen en vooral heeel veel knuffelen.
Lotte begint nu ook te hoesten maar zij heeft geen koorts. Ik heb zelfs sinds gisteren ook keelpijn maar ook geen koorts of verkoudheid. Denk dat ik er wel okay doorheen ga komen en hoop dat Lotte ook erdoorheen mazzelt. heb Lotte voor de zekerheid gelijk op een kuurtje nysileen voor kinderen gezet. Dit heeft voor Nikki niet zoveel zin meer omdat zij al een tijdje aan het rommelen is.
:hug:
KArin hoe gaat het nu met Ivan?
Vanochtend leek hij koortsvrij maar vanmiddag had hij alweer 38,6. jongetje is ook absoluut niet happy. Maar hij wil gelukkig nog steeds goed eten drinken.
Bel morgen met mijn eigen huisarts Ik vind 4 dagen hoge koorts te lang duren.
Zelf ben ik bang dat hij milde variant heeft van mex griep.
@Ellen69 wrote:
Hier met Nikki precies hetzelfde maar zij eet al 3 dagen bijna niets. het enige dat er redelijk ingaat (en blijft) is melk met bambix uit een fles (dus wat dunner dan met lepel vanuit bordje). Heb het even aangekeken maar ga zo toch even HAP bellen voor advies. Even zeker weten of we niet nog iets anders kunnen doen dan uitzieken, paracetemol, tijm siroop, stomen en vooral heeel veel knuffelen.
Lotte begint nu ook te hoesten maar zij heeft geen koorts. Ik heb zelfs sinds gisteren ook keelpijn maar ook geen koorts of verkoudheid. Denk dat ik er wel okay doorheen ga komen en hoop dat Lotte ook erdoorheen mazzelt. heb Lotte voor de zekerheid gelijk op een kuurtje nysileen voor kinderen gezet. Dit heeft voor Nikki niet zoveel zin meer omdat zij al een tijdje aan het rommelen is.
:hug:
beterschap voor je meisje, wat zei de hap?
Inmiddels heeft mijn mannetje 40,5 graden koorts
Karin als ik jou was zou ik iig even de HAP bellen. Kijken wat zij adviseren.
Dikke :hug: :hug: :hug:
Heb ik gedaan , mochten gelijk langskomen :-*
succes meid :hug:
Ik lees het nu pas. Hopelijk is alles goed met Ivan!!
Beterschap klein mannetje!
Liefs Suzanne
Wat zei de ha?
Hoop dat alles goed is?!
Bij onze hap doen ze niet zoveel als kindjes nog allert zijn en ongeveer de helft drinken/eten van wat ze normaal doen en nog wat plasluiers hebben. Bij oorontsteking ab en verder ORS en uitzieken.
Jitte is een week lang goed ziek geweest, hoge koorts, maar ook fikse oorontsteking dus daarvoor ab gekregen. Ook 2 dagen geen plasluiers meer, maar ze bleef huilen met traantjes en haar huidje bleef ook niet staan als je erin kneep (niet te hard hoor ), dus “niks” aan de hand, wat minder levendig, maar nog wel allert. Omdat ze was afgevallen (en al geen reserves heeft) heeft de ha toch de ka nog even gebeld, maar toen begon ze net weer een beetje op te krabbelen dus moesten we het even afwachten en toen keerde het tij gelukkig weer en inmiddels is ze beter, maar het heeft zeker 5 dagen geduurd voordat ze zich weer iets beter voelde.
Hoop iig dat het met ivan wat sneller beter gaat.
Ben weer terug , mannetje heeft een fikse ooronsteking. Gelijk ab opgehaald en gestart. BIj de ha had hij 41,3.Schrok ze wel van.
Vanavond weer ab plus paracetemol als hij morgen nog steeds zo hoge koorts heeft en minder alert wordt eige huisartst bellen
Nik haar ademhaling was niet goed dus na contact met HAP, vanmiddag langs geweest. Constateerden piepende ademhaling wat wijst op bronchitis. heeft nu antibiotica en puf mee. 3x daags antibiotica en 2x daags puf. Over een dag of 3 even langs HA om opnieuw te luisteren of er verbetering is. Goed in de gaten blijven houden. Zielig meissie. Trip naar de HAP was al zo vermoeiend dat ze tijdens het eten al bijna in slaap viel. Weer maar 2 hapjes gegeten en daarna bij mij op schoot in slaap gevallen. Ga vanavond en vannacht wel extra bij haar kijken. Vind het toch wel zorgelijk :hug:
oooh beterschap voor je meisje :hug: hopelijk knapt ze snel weer op
beterschap voor ivan hopelijk knapt ie snel weer op :hug:
Een ooronsteking, dat doet zo’n pijn!!
Hopelijk knapt hij snel weer op.
Ook Nikki in de lappenmand. Logisch dat je extra gaat kijken. Ik hoop dat zij ook snel op knapt.
Beterschap aan beide.
Liefs Suzanne