Adventstijd

Doen jullie iets bijzonders aan de adventstijd? Mijn moeder zette vroeger na sinterklaas iedere dag iets nieuws "kersterigs’ in huis neer. Wij 's morgens meteen zoeken wat er nieuw was neergezet :inlove: . Ik probeer dit ook ieder jaar, maar ben er te ongeduldig voor… Als ik eenmaal begin met de kerstspullen uit te pakken, kan ik me niet tot 1 ding per dag beheersen. Oorspronkelijk waren de lichtjes in de kerstboom ook de allerlaatste versiering, maar volgens mij deden we dat vroeger al niet meer :slight_smile:

Wat een grappig idee. Ik doe er niet aan, hebben we thuis nooit gedaan. Wij kwamen 's morgens beneden en toen was alles in kerstsfeer.

wij doen ook niet aan advent maar wat jij uitlegt klinkt wel heel leuk.

ben alleen bang dat het niet bij 1 dingetje blijft, hahaha.



maar nu de sint weer weg is gaat het wel kriebelen hoor.

ik ga strakkies maar even op zolder speuren naar mijn kerstdingetjes.

mijn oma deed dat ook altijd bij ons thuis maar dan alleen met de kerststal.



Iedere dag gebeurde er weer wat in de kerstal wij hadden dan ook een hele grote met beelden van minimaal 40 cm groot :smiley:

Wat een leuk idee.

Ik ben van plan om morgen met de kids iets aan de versiering te gaan doen.

Wij hebben op de eerste advent ( Advent begint altijd op de zondag die valt tussen 27 november en 3 december, Het zijn 4 zondagen vóór kerst) een verlichte ster voor het raam gehangen. Ik heb dat eigenlijk van huis uit overgenomen. Iedereen die in ons dorp naar de kerk ging, hing een ster voor het raam. Vanuit de gedachte van de 3 wijzen.



We zijn als gezin niet kerkelijk maar sommige gebruiken en rituelen houden we in stand :slight_smile:

w.b.t advent hebben we afgelopen zaterdagavond de eerste kaars van de krans aangestoken (vooravond van…)



de kerstspullen doe ik gewoon in een keer hoor!

Ik heb hier houten kaarsen (nep dus) van de wereldwinkel. Iedere zondag komt er eentje bij!



En de kinderen hebben alledrie een adventskalender (van Sint gekregen :mrgreen: )



Ik heb vandaag de boom opgezet (een nieuwe nepboom, wat een werk zeg!!!) De lampjes hangen erin, morgen ga ik versieren met de kinderen samen.

Ja hier elke advent een kaars er bij

em natuurlijk na de kerk maar dat doen we eigenlijk al elke week met de kids