Adoptie? Kwestie van veel geld?

Ikkijk het programma ook, en er komt idd wat bij te kijken,maar ik vindt hetoo ontzettendmooi te zien hoe het afloopt, wat een geluk van die ouders als ze hun kindje eindelijk thuis hebben en toegevoegd aan hun gezin,



maar meid ik wens jou en je partner heel veel geluk,met welke beslissing jedan ook neemt of wat erook komen gaat,



en als je in het traject stapt nu of later dat je dan heel veel geluk er bi hebt en moed en kracht om het te doorlopen!!!



Ik vindt het heelmoedig iig!!



Groetjes bianca

We hebben toch de aanvraag verstuurd en inmiddels al bericht.

Nu wachten en veel centjes sparen en ondertussen gewoon druk doorgaan met zelf zwanger worden.

Word mijn ‘picture perfect’ misschien toch wel echt waarheid.



groetjes

Pebble

hey pebble , dus toch de knoop doorgehalt joh, spannende tijddie komen gaat dus.

Heel veel geluk, hopelijk lukt het zelf zwanger raken, maar mocht ditniet zo zijn, dan bij het traject voor een kindje via adoptie!!!



Alle goeds gewenst met wat komengaat,



groetjes bianca

Hallo Pebble,



Wij hebben 2 biologische kinderen en willen graag een 3de. Als ons dat in September nog niet is gelukt of we hebben weer een mk gehad(dat zou dan de 3de zijn), Dan wil ik ook adopteren. Ook wij kijken naar grenzeloos verlangen en ik kijk het ook via internet, daar kun je alle afleveringen nog een keer bekijken. Helaas is dat alleen het laatste deel van het traject en laat het de voorgaande jaren niet zien. Maar iedere keer heb ik weer tranen in mijn ogen als ik heb gekeken naar het doel: de adoptie zelf.



Wij zijn lid geworden van het adoptietijdschrift en daar staat een heleboel in. Het is idd zo dat je voor het ene land meer geld kwijt bent dan het andere en dat het bij het ene land langer duurt voor er een kindje voorgesteld word dan bij de ander. Ook mag je geen voorkeur opgeven qua geslacht van je kindje. Maar het is een voorstel en die mag je weigeren :shock: (as if!)



Maar goed. Er zijn idd heel veel pagina’s op internet te vinden waar je info kunt krijgen



adoptie.pagina.nl

adoptie.startbewijs.nl

etc. maar ik zie dat je al een poosje geleden dit bericht had gepost, dus die zul je wel al kennen, denk ik :?



Ik hoop dat je ons op de hoogte houd, ik ben erg nieuwsgierig… Wij zijn dus nog niet zo ver, maar ook ik houd alles in de gaten :mrgreen:



En ja, het krijgen van een adoptiekind is niet goedkoop, maar al die mmm-kosten ook niet, en daar word ook vaak voor gekozen. Ook daar zitten eigen kosten aan verbonden, word niet alles vergoed, eer het “gelukt” is, kun je ook snel veel geld kwijt zijn, maar dat word vaak vergeten, alles bij elkaar gezien dan. Die Ivf pogingen zijn ook niet goedkoop en ben je ook een paar jaar verder, in het ergste geval. Alleen bij adoptie is het wat reeler en staat het zwart op wit wat het kost.



Heel veel sterkte, keep us posted! :mrgreen:

Adoptietijdschrift? Welke?

Ik wil veel informatie vergaren, dus hoor graag welke, dan kan ik daar een abbo op nemen.

Wat betreft dat geld, ben er inmiddels achter dat je best veel kan terugvorderen, en dat mocht voor ons niet de reden zijn om het niet te doen. Zeker zolang we nog met zun 2 zijn en allebei nog fulltime werken, moet dat sparen lukken,op wat voor manier dan ook.



We moeten nu zeker 15 maanden wachten voordat we opgeroepen worden voor al die info bijeenkomsten. Tijd genoeg dus. Het is wel een gek idee, te weten dat jouw kindje ooit ergens geboren gaat worden.

Maar ik ben zoooooooo verschrikkelijk blij dat we dit gedaan hebben. Het geeft een hoop rust in mijn hoofd en ik weet dat ik heel blij mag zijn dat ik in de positie ben om dit te doen. Wij bedoel ik dus.

En terwijl ik dit typ kan ik wel weer janken!! :cry:

En dat geslacht, duuuh, alsof het mij uitmaakt.

Wel hebben wij een voorkeur voor een land, maar ook dat hoeft geen concrete factor te zijn.

Maar goed, i keep u informed.

Ehm… via wereldkinderen.nl . Een abb. bij Bon Staffleu van Bochum ( :think: ) of zoiets…



Als het beeld-forum was, kreeg je een knuf! Ik herken het gevoel zo goed! Mijn tranen schieten er ook bij :mrgreen: Alleen mijn man moet nog aan het idee wennen, echt definitief besloten is er hier dus nog niet, zolang ons jaar nog niet voorbij is…



Ik heb nog niet precies uitgezocht wat er terug te vorderen is, aangezien wij dus nog niet voor het “eggie” gaan, vind ik dat ook nog niet noodzakelijk.



Ik weet ook niet welke sites je al bezocht hebt en welk land jullie vookeur heeft? Of wil je dat niet vertellen? Is prima hoor, ben alleen nieuwsgierig, wij hebben ook een voorkeur, maar vooral ook een land waar wij GEEN kindje van willen.



15 maanden?!?! Pfff om er een punthoofd van te krijgen! Je hebt je aanvraag dus verstuurd en nu? Gebeurd er in de tussentijd nog iets? Of moet je in die tussentijd nog iets doen qua papierwerk?



Nosy girl over here! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

heb inmiddels een abbonement via de stichting adoptievoorziening aangevraagd.

We hoeven nu verder niks te doen, behalve misschien trouwen??

Voor veel landen vragen ze getrouwde stellen.

Nu gewoon heel lang wachten en mezelf inlezen. Ik moet van mezelf nl. altijd alles weten.

We worden vanzelf opgeroepen.

Ondertussen klussen we zelf verder, want op dat gebied gebeurt er ook vrij weinig!

Maar onze wachtfase van 3 maanden zit er gelukkig bijna op, dus kunnen we met het zelf zwanger worden, met een beetje hulp van anderen, ook weer verder. Ook zeer prettig!

Alleen maar positief dus! Gelukkig maar! Ik wacht met je mee… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: