Ik weet niet waar ik moet posten dus als het fout staat hoor ik het wel…
Door ernstige bekkenproblemen zit er een grote kans in dat ik niet meer zwanger mag/kan worden…
Ik heb daar heeeeel veel moeite mee.
Ik weet wel dat we ons heel gelukkig mogen prijzen met een gezond meisje en dat doe ik ook absoluut.
Ik zou alleen als ik wel weer gezond mag worden heel graag toch een groter gezin willen.
Daarom heb ik besloten me vast wat te verdiepen in andere opties.
Maar wie kan me een beetje op weg helpen?
Wat is er mogelijk en welke sites zijn dan interessant?
Bij voorbaat dank
hoi,
er zijn een heleboel sites met info over adoptie. (wij hebben ons ook ingeschreven en zijn “zwanger” :mrgreen: van een BKA nummer)
bijvoorbeeld:
http://www.adoptie.pagina.nl
http://www.adoptie.nl
maar ook via Freya (site voor mensen met vruchtbaarheidheidproblemen) kun je aan info komen. Ze hebben zelfs chatavonden hierover.
Als meer wilt weten, je kunt me altijd vragen of pb-en.
groetjes Suzanne
wat ik wel mee wil geven is dat er uit een aantal landen bijna geen 100% gezonde, en/of zeer jonge kinderen ( toch het beste tav adoptie tbv hechting) beschikbaar komen.
en er soms zware eisen gesteld worden…aan leeftijd, financieen maar soms ook aan religie.
een fijne speurtocht gewenst, en ik hoop dat jullie en het kindje wat bij jullie hoort snel kunnen vinden :inlove:
hi
Ik woon in Indonesie dus val in een totaal ander soort proces, en we hebben een mand geleden Rik thuis gekregen, we zijn nu nog pleegouders maar als alles goed gaat over een half jaar zijn officiele adoptie ouders. stuur me een pb als ik je ergens mee kan helpen.
succes!
naar aanleiding van het stukje van Heksje. Dit wordt allemaal uitgelegd op http://www.wereldkinderen.nl
groetjes Suzanne
p.s. je weet zelf ook nooit of je een gezond kind krijgt
Net als suzanne sta ik ook ingeschreven voor adoptie. (en ben ik ook “zwanger” van een BKA nummer.
De meeste theoretische info kun je vinden op http://www.adoptie.nl
Maar er zijn ook andere sites die veel info geven over adoptie. Zoals http://www.stilverlangen.nl . Op deze site vind je heel veel verhalen van mensen die met adoptie bezig zijn/waren.
Een andere optie zou pleegzorg kunnen zijn. Daar hebben ze echt een heel groot tekort aan op dit moment. Moet je ook bijeenkomsten voor volgen en je moet er ook tegen kunnen dat deze kinderen vaak “tijdelijk” bij je zijn. (Ook de langdurige opvang is toch vaak tijdelijk…)
Enneh…over dat gezondheid… Uit de meeste landen krijg je gezonde kindjes hoor. De meeste kinderen worden als beebje al weggegeven/achter gelaten. En je kunt aangeven bij adoptie of je een Special Need kindje wilt (en in welke gradatie) of niet.
Veel liefs,
Noortje
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik reageer in beetje laat; kon niet zitten om te typen maar had het wel al gelezen hoor.
Die site van wereldkinderen heb ik bekeken:
Schrok heel naief misschien eigenlijk best wel .
Van wat kinderen mee moeten maken en van alle regels en voorwaarden.
Maar dat is ook de reden waarom ik me er vast in wilde verdiepen.
We hebben nog wel een paar jaar zeg maar.
Wie weet hoe het zit met een samenlevingscontract?
Wij zijn dus niet getrouwt maar hebben wel al 5 jaar een samenlevingscontract.
Noortje en Suzanne gefeliciteerd! Lijkt me heel spannend!
Hoe lang gaat het voor jullie nog duren ongeveer en waar hebben jullie voor gekozen?
Ik ben best een beetje bang voor hechtingsproblematiek eigenlijk; net als wat Heksje schreef. En dat aidsgebeuren vind ik ook best eng.
Hoe denken jullie daar over?
Pleegouderschap…
Ik vind het altijd ontzettend nobel; heb veel bewondering voor mensen die dat doen. Ik weet alleen niet of ik dat zou kunnen hoor! Daar ga ik over nadenken .
hoi mamalien,
Wij staan vanaf vorig jaar augustus ingeschreven. Hopenlijk voorjaar 2008 via cursus en dan duurt het nog heeeeeeeeeeeeel lang…
Helaas moet je voor steeds meer landen getrouwd zijn, dus gaan wij er eind dit jaar maar aan geloven. (wij hebben nu een samenlevingscontract). Je kan dit wel laten staan, maar dan duurt het vaak langer. In ons geval is dat omdat je als vrouw zijnde beter de hoofdaanvrager kan zijn en mijn salaris niet toereikend genoeg is. Ook her kijken ze naar namelijk.
Wij dachten eerste aan China, maar omdat de wachtijden ook enorm oplopen, kijken we rustig verder ( alle tijd
Ook zetten wij ons IVF/ICSI traject rustig voort, eind juli hopenljk poging nummer 2, die hopelijk slaagt.
Groetjes Suzanne
Ja ik las dat je soms wel 5 jaar getrouwt moet zijn :? . Was dus benieuwd of samenlevingscontract ook gold.
Raar zeg dat je als vrouw als hoofdaanvrager meer kans maakt enzo.
Hoeveel jaar gaat het al met al duren denk je?
Als ik het zo lees zou ik 2/3 jaar moeten geloven maar volgens mij is de praktijk 4/5 jaar toch? Of is dat achterhaalt?
China of eritrea is het nu eigenlijk meestal toch?
MAar als ik het goed begrijp kies je dus niet voor een land?
Dat dacht ik namelijk?
Maar de wachtlijsten zijn niet per land?
succes met het ivf gebeuren is ook niet makkelijk :? !
hoi,
De 2 a 3 jaar die jij lees zijn vanaf dat je dossier in het kans van hetkomst ligt.
Ik denk dat de gehele procedure in totaal ongeveer 5 jaar in beslag neemt.
wij hebben nog niet voor een land gekozen, wij gaan stapje voor stapje. Zo hebben we altijd wat te doen zeg maar, dan houden we onze wens dichtbij ons.
Als je dit niet helemaal snapt, laat het dan even weten, dan PB ik je even. Sommige dingen zijn toch wel “prive”
groetjes Suzanne
Hoi,
Wij hebben ons najaar 2006 ingeschreven en mogen (volgens de planning nu) in mei-juli 2008 op VIA-cursus.
Ook wij hebben ons nog niet verdiept in een land o.i.d. en dat hoeft ook nog lang niet. Dat komt tijdens de bijeenkomsten pas aan de orde.
Er zijn landen waar je niet getrouwd voor hoeft te zijn, maar dat zijn er niet zo heel veel.
Vaak zijn er compensatieregelingen. Bijv. als je nog maar 1 jaar getrouwd bent en ze eisen 3 jaar, dan moet je bijvoorbeeld 5 jaar hebben samengewoond of zoiets.
Over het hechtingsprobleem. Ja…dat is spannend…
Je weet niet hoe een kind reageert, maar dat weet je ook niet van je eigen kinderen tijdens de pubertijd. Je moet wel openstaan voor vragen over hun roots. Maar dit is ook onderdeel van de bijeenkomsten.
Liefs,
Noortje
Hoi,
Wij hebben een heel stuk van het adoptietraject doorlopen
(raad van de kinderbescherming thuis gehad,
beginseltoestemming van justitie ontvangen, zelfs al een intake bij een adoptievereniging gehad)
en toen was ik zwanger van 3e IVF en moesten we de proceduere stopzetten :wall:
(ik had best door willen gaan; wachttijden bij adoptie zijn nu zo lang,
we waren vast nog lang niet aan de beurt voo reen match, maar ok)
Mijn zus heeft in aug 2005 een jongetje uit China geadopteerd
en is nu in afwachting van een match voo reen 2e kindje.
Beide special need.
Adoptie is vind ik wel een heftig proces;
je bent volkomen afhankelijk van instanties, toeval
en bereidwilligheid van allerlei (buitenlandse) ambtenaren :roll:
Maar het is het zeker waard.
Sukses in ieder geval !
Dank jullie wel.
Ik ga er nog eens goed over nadenken…
Gelukkig heb ik nu te horen gekregen dat ik waarschijnlijk wel weer gezond ga worden dus is het misschien mogelijk weer zwanger te worden. Dit hangt af van hoe lang revalidatie gaat duren en wat verstandig is; en dan moet het als we dat willen natuurlijk ook allemaal nog maar lukken. Want vanzelfsprekend is het zeker niet. En ik ben dus ook heel blij dat we Maaike hebben. Of een tweede kindje biologisch of adoptie verstandig is zullen we met de tijd bekijken.
Bedankt.