ik heb bij allebij op de puf club gezeten met het idee al heb ik er 1 ding geleerd waar ik straks wat mee kan is mooi meegenomen.
de roos techniek heb ik bij mijn pufclub wel geleerd plus de algemene pufclub dingen.
wat ik uit eindelijk bij allbei gedaan heb is mijn concentreren op de ogen van mijn man terwijl ik ademde
lach maar maar het hielp
arme schat echt niet dat hij weg mocht want dan kan ik hem niet in zijn ogen kijken.
@marisca77 wrote:
wat ik uit eindelijk bij allbei gedaan heb is mijn concentreren op de ogen van mijn man terwijl ik ademde
lach maar maar het hielp
arme schat echt niet dat hij weg mocht want dan kan ik hem niet in zijn ogen kijken.
Zo raakte ik tijdens de bevalling van dana in trans van de ventilator boven mij die rondjes draaide, ook bizar maar het hielp mij ook om die wieken te volgen die aan het ronddraaien waren.
Vind het overigens wel leuk te lezen dat er dus wel degelijk dames zijn die baat hebben gehad bij de buikademhaling en super de tip erbij over het lange uitademen. Dat is me niet vertelt bij de yoga.
Ben erg benieuwd of het iets voor mij zal zijn, of dat ik al snel weer overschakel naar het puffen (of er misschien gewoon al direct mee begin, wie weet we zullen zien hoe het loopt)
Femmie klinkt mss gek maar ik ben het met Miranda wel eens; als je je lijf een beetje volgt dan doe je het ‘goed’. :thumbup: En of dat nu puffen is of juist lang en diep ademhalen. Behalve als je aan het hyperventileren slaat maar volgens mij gebeurd dat vooral wanneer je dus NIET je lijf volgt. Het gaat je vast weer lukken en ik hoop dat je ook (relatief) relaxt kunt gaan bevallen.
Nou hier inmiddels bevallen. Ik begon braaf met de yoga, maar toen de vk binnenkwam zag ze dat het me niet echt lekker afging en ging puffen. Ik pufte braaf mee en dat voelde zoooooooooooo veel beter dat ik de yoga overboord gegooid heb en ouderwets ben gaan puffen.
Vk vertelde me later dat ze nog nooit iemand de yoga ademhaling tot het eind heeft vol zien houden.
Maar goed hier dus wel meiden met die ervaring. Dus het kan wel.
Verder weet ik zoiezo niet hoe ik me door die bevalling heen heb geslagen, na afloop bedacht ik dat ik vanaf het persen alles op gevoel heb gedaan en totaal niet meer aan technieken of wat dan ook gedacht heb. Maar goed hij was er in no-time dus wat ik ook gedaan heb, het heeft goed geholpen :lol:
@femmie wrote:
Nou hier inmiddels bevallen. Ik begon braaf met de yoga, maar toen de vk binnenkwam zag ze dat het me niet echt lekker afging en ging puffen. Ik pufte braaf mee en dat voelde zoooooooooooo veel beter dat ik de yoga overboord gegooid heb en ouderwets ben gaan puffen.
Vk vertelde me later dat ze nog nooit iemand de yoga ademhaling tot het eind heeft vol zien houden.
Maar goed hier dus wel meiden met die ervaring. Dus het kan wel.
Verder weet ik zoiezo niet hoe ik me door die bevalling heen heb geslagen, na afloop bedacht ik dat ik vanaf het persen alles op gevoel heb gedaan en totaal niet meer aan technieken of wat dan ook gedacht heb. Maar goed hij was er in no-time dus wat ik ook gedaan heb, het heeft goed geholpen :lol:
Hier was het absoluut geen kwestie van volhouden, het was gewoon de prettigste manier van ademen… Al weet ik niet of het yoga is, daar heb ik mij ook niet mee bezig gehouden…
Maar nog gefeliciteerd!
Gefeliciteerd…fijn dat de oude manier je toch nog goed is bevallen.
Ik heb bij mijn meisje ook yogales gevolgd en heb er uiteindelijk ook helemaal niks van gebakken. Bij hevige pijnen hou ik automatisch mijn adem in en dat is ook gebeurt tijdens de bevalling…heel die yoga lessen voor niks gevolgd :?
Ik heb zwangerschapshaptonomie gevolgd samen met mijn partner. Ontzettend mooi en prachtig, maar tijdens de bevalling heb ik er niks van gebakken :lol: !! In plaats van liggend de weeen opvangen heb ik alles staand en wiegend gedaan. Ook de techniek van ademhalen die ik had geleerd werd me tijdens de bevalling niet eigen. Ik heb meer de verloskundige gevolgd die aan het bed stond. Volgens mij de eeuwenoude techniek en dat ging uiterst prima!