Toch even iets van me af schrijven.
Ik heb er namelijk nog steeds een heel angstig gevoel bij!
Mijn jongste slaapt vaak bij mij, en nu ze wat ziekjes is helemaal, nu lag ze eergister ook naast me te slapen.
Ik schrok ineens wakker uit mijn slaap, SL lag heel stil op haar rug, was ijskoud en ze ademde niet… echt heel eng, ik heb haar heen en weer geschud en haar naam geroepen en toen ademde ze weer bewoog wat en sliep verder (dit heeft ze trouwens 1 of 2 keer eerder gehad), rest van de nacht sliep ik slecht en hield steeds haar ademhaling in de gaten… die gaat een hele tijd regelmatig om dan even te stoppen en dan na korte onderbreking weer door te gaan.
Is dit normaal? Heb ik het met mn vermoeide duffe kop ingebeeld? Of wat is het? Ik ga het morgen in elk geval even tegen de huisarts zeggen (we zijn er dan toch).
Het nare is ook, en misschien zit het gewoon helemaal tussen mijn oren, dat ik bij SL altijd “bang” ben geweest met het slapen, heel anders dan bij de oudste. :think: Het zijn allebei trouwens geen goede slapers, van baby af aan moeite met inslaap vallen en doorslapen.
volgens mij zijn onderbrekingen in het adempatroon best veel voorkomend, je hebt ook wel slaap apneu en daarbij stoppen mensen ook wel eens een tijdje met slapen. Maar ik zou zeker naar de huisarts gaan hiermee! Ik zou het ook eng vinden hoor!
Ik heb eergisteren een nacht met Arielle geslapen, omdat ze ziek is en toen steeds over moest geven… brrrr… ik ben dan zo bang dat ze in haar eigen braaksel stikt! Dus die angst die herken ik, daar ben je niet ‘raar’ in vind ik… (of ik ben ook raar… dat kan ook… )
L.R. heeft dit nog steeds. Een paar keer normaal ademhalen om vervolgens 1 of 2 halen over te slaan.
Dit doet hij al 2 jaar. Kan slaapapneu zijn. Moet je maar eens op googlen.
Ja dat bijna stikken in braaksel ken ik,
dat deed mijn zoon afgelopen nacht bijna :shock: .
Ze slapen nu dan ook gewoon allebei bij mij, zo merk ik het direct als er iets is!
Ik ga het morgen met de dokter bespreken en zal eens googelen.
Bedankt! :-*
Ze snurkt trouwens ook best erg.
Ik zou het even met de dokter bespreken, eng zeg :shifty:
klinkt mij als apneu. Mijn man heeft dit ook. Zo erg dat in combinatie met heel erg snurken dat hij sinds een aantal weken met een masker op slaapt (OSAS).
Hij heeft hiervoor onderzoek gehad in het ZH, moest slaaptesten doen en bleek dat hij wel 20x op een nacht 1.5minuut stopt met ademen :shock:
Nu met dit masker is het over, omdat dat apparaat dat aan masker vastzit met slang ervoor zorgt dat hij blijft ademen…
maar dit geldt voor volwassenen. Weet niet wat er bij kinderen kan worden gedaan.
Maar zou zeker even naar de HA gaan ermee
Als ze wakker wordt in de ochtend is ze dan erg moe?
of heeft ze walletjes, dikke ogen als ze moe wordt ?
mijn oudste doet het nl ook heel erg,
die blijft hangen in zijn adem,
maar snurkt enorm!
Sinds hij ene puffertje gebruikt ivm zijn astma,
is het bijna over…
alleen is hij heel erg moe, overprikkeld…
:doh: ik ben het vergeten te vragen vanochtend :oops: .
Ik heb later nog wel gebeld maar het zat al helemaal vol en ik wil heel graag bij deze dokter omdat zij echt de tijd voor je neemt en je serieus neemt. Misschien morgen dan toch nog eens de andere dokter bellen of ik probeer het nog een weekje aan te zien (ze slaapt sowieso bij mij) en naar de fijne dokter te gaan daar lukt het ook beter mijn verhaal te doen, bij de andere vergeet ik altijd de helft. :oops: :roll:
snurken en stokkende ademhaling kan ook door amandelen komen he. Was bij sara zo. Die snurkte als een volwassen kerel en haar ademhaling stokte heel vaak. Ze werd ook 4-8x per nacht benauwd en paniekerig wakker. Is nu over, neus-en keelamandelen zijn eruit gehaald.
dacht ook meteen aan amandelen, en slaapt ze op rug/buik of zij? Kan ook komen doordat de tong naar “achteren valt”
@Ninanien wrote:
snurken en stokkende ademhaling kan ook door amandelen komen he. Was bij sara zo. Die snurkte als een volwassen kerel en haar ademhaling stokte heel vaak. Ze werd ook 4-8x per nacht benauwd en paniekerig wakker. Is nu over, neus-en keelamandelen zijn eruit gehaald.
precies t verhaal van onze oudste.zou t zeker in de gaten houden!
Ben je inmiddels al bij een dokter geweest?
:oops: nee, stom he…
ga voor donderdag maar even een afspraak maken, kan de HA gelijk dr oortjes na kijken.
@Ninanien wrote:
Hier ook bij Niek, ben vandaag bij de kno geweest en hij gaat bij Niek ook de keel en neusamandelen verwijderen…en dan krijgt hij ook buisjes ivm lijmoortjes en doofheid…