De Australische acteur Heath Ledger is dinsdag dood aangetroffen in zijn appartement in New York. Dat heeft de politie laten weten. Ledger werd nauwelijks 28 jaar.
Meer details zijn nog niet bekend. Volgens de New York Times ondernam Ledger vorig jaar wel een zelfmoordpoging. Er zouden pillen naast zijn stoffelijke overschot gevonden zijn, aldus de krant. Ledger is vooral bekend van de film “Brokeback Mountain” van Ang Lee uit 2005, waarin hij een homoseksuele cowboy vertolkt. Hij werd voor die rol genomineerd voor een Oscar. Ledger was onlangs nog op het witte doek te zien in de Bob Dylan-biografie “I’m Not There”. Met Michelle Williams, die zijn vrouw speelde in “Brokeback Mountain”, had Ledger een tweejarig dochtertje, Mathilde Rose. (VRW)
:kaars: :kaars: Het leek me zo`n symphatieke man..zo jong nog. Ik vind het zo erg voor zijn dochtertje, dat zij nu zonder vader moet opgroeien, en voor zijn vriendin natuurlijk ook.
Er zijn idd pillen aangetroffen rond hem. Het schijnt een od te zijn geweest…
Acteur Heath Ledger ( 28 ) dood gevonden
Uitgegeven: 22 januari 2008 23:07
Laatst gewijzigd: 23 januari 2008 09:44
NEW YORK - Acteur Heath Ledger is dinsdag dood aangetroffen in een appartement in New York. Dat heeft de politie in de Amerikaanse metropool laten weten. De uit Australië afkomstige Ledger was 28 jaar.
Heath Ledger overleden
Ledger is gevonden door een huishoudster in het appartement van actrice Mary-Kate Olsen, zo meldde de krant The New York Times op zijn website. De politie brengt zijn dood in verband met drugsgebruik.
Rond zijn bed lagen pillen, meldde een woordvoerder: “Dit wordt bekeken als een mogelijk geval van overdosis, maar dat is nog niet bevestigd.”
Slaappillen
Volgens een politiewoordvoerster lijkt het erop dat Ledger slaappillen heeft genomen die zonder recept worden verkocht, zo meldde nieuwszender CNN.
Ongeluk
Zijn familie meldde woensdag in een korte verklaring dat de dood een ongeluk is geweest. “Hij was een nuchter, gul, aardig, levenslustig en onbaatzuchtig mens en vormde voor velen een bron van inspiratie”, aldus zijn ouders.
De familie verzoekt de media om het gezin de komende tijd met rust te laten, aangezien zij het verdriet alleen willen verwerken.
Ledger is vooral bekend van de film Brokeback Mountain, waarin hij een homoseksuele cowboy in het Wyoming van de jaren zestig speelt. Voor die rol werd hij in 2006 genomineerd voor een Golden Globe en een Oscar.
De film Brokeback Mountain kreeg drie Oscars: voor regie, bewerkt scenario en oorspronkelijke muziek.
Batman
Ledger speelde ook in onder meer A Knight’s Tale, The Patriot en The Dark Night, het vervolg op Batman begins dat dit jaar uit moet komen. Hij had een dochter met actrice Michelle Williams.
Geschokt
Hollywood reageert geschokt op de dood van de 28-jarige ster. Directeur Alan Horn van producent Warner Bros., met wie Ledger The Dark Knight maakte, liet weten “een briljant acteur en een heel bijzonder mens” te betreuren. “De filmwereld heeft een groot talent verloren.”
Ik zat gisteren in de auto naar mijn werk toen ik het bij Chiel Beelen op de radio hoorde - wist eerst niet wat ik hoorde.
HEb nu wat dingen links en rechts gelezen en begreep dat hij diverse medicatie had tegen angstaanvallen enzo en al eerder een zelfmoordpoging had ondernomen. Dus hij zat ws niet echt lekker in zijn vel. Zonde!
Triest ook voor het dochtertje van twee.
Gr Caroline
X
Ikenmama maakt gebruik van cookies
Om je bezoek zo optimaal mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van cookies. Wat wij bijvoorbeeld voor je doen:
✓ Inloggegevens voor Ikenmama voor invullen
✓ Personaliseren van content en advertenties
✓ Onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid v/d website
Cookies en privacy
Natuurlijk zorgen wij goed voor je privacy. De gegevens die Ikenmama op basis van de geplaatste cookies verwerkt, vallen onder onze Privacyverklaring.
Stel je cookies zelf in
Bedankt!
Je kunt ervoor kiezen om van minder cookies gebruik te maken: