achterzitje bobike junior; ervaringen?

Ons achterzitje wordt te klein en ze wordt er te zwaar voor.

Wil dus een juniorzitje erop.

Maar ik twijfel GMG of bobike?

Heb nu steeds bobike gehad en het lijkt me wel handig dat die bobike junior dichtgeklapt kan worden (wordt hij niet nat). Maar is hij wel stevig?



Hebben mensen al ervaring?

we hebben hem zelf niet, maar buren hebben die van Bobike.

Lijkt handig dat die dichtkan met de regen, maar dan wordt die nog zeiknat dus kan je alsnog aan de slag met een (hand)doek.



Als de jongste hier te groot wordt voor het achterzitje koop ik denk ik zo’n simpel zwart zitje dat niet ingeklapt kan worden of een losse rugbeugel (die je dan vaak wel weer plat kan leggen).

Voetsteuntjes en veiligheidsbeschermers voor de spaken en gaan met die banaan (of voeten in de fietstassen).

Ik heb ook nog grote fietstassen liggen die er graag weer op zou willen.

Zou dat bij één van beiden nog kunnen?

wij hebben die van GMG en zijn er erg tevreden over. Je kunt het makkelijk op een andere fiets overzetten. Ook dat riempje is in het begin erg fijn want de overstap is best groot en met dat riempje hebben ze toch even dat houvast. Bij ons zitten de voetsteuntje eraan vast dus die kan je uitklappen zeg maar. En een handdoekje en de zitting is zo droog :wink:

@Mamalien wrote:

Ik heb ook nog grote fietstassen liggen die er graag weer op zou willen.

Zou dat bij één van beiden nog kunnen?




geen idee ik had een fietstas met van die sleuven erin maar ga even kijken bij Halfords.

ja daarom wil ook wel zo’n riempje.

Het lijkt Maaike zelf ook eng dat het open is :lol: .

Maar haar benen passen er nu niet meer tussen en op de voetensteuntjes. En deze kan niet meer lager.

hier heb ik de voetjes in de fietsentas :mrgreen:



hij zit nog in bobike… maar die is te klein eigenlijk :oops: dus ik ga de GMG kopen… daar zit hij ook bij mijn vader in / op… met zijn voetejs inde fietstassen…

Ik heb de bobike. Stevig genoeg, maar wordt inderdaad wel nat. Dus ook hier de kussens er af als de fiets buiten blijft staan.



Er zijn fietstassen die met de Bobike zitjes kunnen. Ik ben er erg tevreden over. De jongste zit nu in de maxi maar de junior ligt nog in de schuur…

Ben vandaag bij de fietsenwinkel geweest en daar zeiden ze dat het niet met grote fietstassen kon (wel met de kortere die ik al heb).

En dat GMG en bobike voor zitdiepte en beenlengte en stevigheid enzo niet uitmaken.

Alleen dat GMG niet overal op kan en bobike wel.

En dat ik al het bevestigingsmateriaal voor bobike er al op heb zitten.



Dus dan is de keus al gemaakt denk ik.



Ik heb alleen geen zin er steeds weer van die kussentjes af te moeten halen :wall: .

En ik had de hoop dat het wel met die echt grote (krantenbezorgers) fietstassen kon…

DAt is misschien ook nog wel een idee.

Alleen lijkt me zo’n stangetje niet lekker zitten… :think:

Hoi,



die van gmg kan wel hoor met grote fietstassen, moet je alleen extra openingen maken. Wat je kan doen is een los rugsteuntje (zo’n omgekeerde u) en dan gewone fietstassen waar je de snelbinders doorheen doet. Als je dan je kind achterop hebt doe je een kussentje tussen de snelbinders. En dan kan je de allergrootste fietstassen nemen. :smiley: Benen kunnen in de fietstassen, dus ideaal.