Achterstallig onderhoud

Hallo,



Wij huren ons huis nog.

Nu zit ik midden in een conflict met de woningbouw.

Onder de vloer van onze woonkamer zitten houten balken (er is GEEN kruipruimte onder ons huis). Nu is één houten balk verrot.

Waardoor de vloer gaat ‘bewegen’ en ons laminaat kapot gaat.

Wij hebben al een jaar of 4 geleden voor het eerst aangegven dat de vloer begon te ‘bewegen’ maar daar wou men niets aan doen.

2 jaar geleden kregen wij nieuw laminaat hebben wij het weer aangegeven, omdat men er nu makkelijk bij kon. Nee ze willen er NIETS aan doen.

Afgelopen jaar groot onderhoud gehad hier en weer aangegeven, na veel gedoe een aannemer erbij. Ja dan moet men onder de vloer kunnen. Of wij het laminaat er uit willen halen. NAtuurlijk willen wij dat, maar we draaien niet voor de kosten op welke ontstaan bij uithalen laminaat en ook niet voor de kosten welke reeds ontstaan zijn door dit achterstallig onderhoud.

Nu wil men er dus niets aan doen, volgens de woning bouw weigeren wij mee te werken en zijn zij niet aansprakelijk voor deze schade

Nou ik ben toch echt anders van mening!

Maar wie kan mij vertellen hoe of wat qua rechten van de huurder in dit geval.

Ik kan op de site van de VROM er nog niet echt uitkomen. Ik zoek een wetsartikel (dat is er maar waar…) waarin dit precies vermeld staat mbt achterstallig onderhoud en de rechten en plichten…

wie o wie kan me helpen…



Groeten,

Ingrid

heb je geen rechtsbijstand verzekering?

ik zou het eerlijk niet weten.

Heb je geen rechtsbijstand verzekering? Ik zou met hen contact opnemen. En je correspondentie met de gemeente op papier doen en niet via telefonisch contact. Alles wat besproken is via de telefoon even per brief herhalen, zodat alles op papier staat. Succes ermee

Heb je een rechtbijstand verzekering, gewoon even daarnaar bellen!! Echt Ideaal!

Hee, Annette, je banner!!! :inlove: :inlove: :inlove: Ik dacht eigenlijk dat jij al heeeeel lang zwanger was, hoe kom ik daar nou bij?? :think:



Leuk joh!!! :inlove:

Vervelend zeg. :evil: Ik zou ook een rechtswinkel bellen, zij kunnen je vast meer vertellen!



Succes!!

Nee geen rechtsbijstand helaas…

Rechtswinkel…ja kan ik nog proberen…

:evil: :evil:

Heb je alles op papier staan? ook dat je het al eerder aangegeven had?

Wel verwijzingen naar gevoerde gesprekken van ons en ook in hun brief dat ze verwijzen naar dat wij het aan iemand al aangegeven hebben.

Maar helaas niet zwart wit op papier…

Denk dat ik zwak in mijn recht sta…

en overweging om rechtsbijstand af te sluiten en te gaan gebruiken, je gebruikt het niet vaak maar met zulke dingen is het onmisbaar!!Ik heb ook pas 1x moeten gebruiken, en heeft mij 1 tel gekost en hun zijn een jaar lang voor mijn centen aan vechten geweest met de tegenpartij!! Ideaal :thumbup:

Volgens mij zou je hier in het burgelijk wetboek (BW7) wel een artikel kunnen vinden die gaat over achterstallig onderhoud bij huurwoningen.



Op de site van VROM kan je eventueel lezen hoe je de huurcommissie kunt inschakelen om je huur (tijdelijk) te verlagen in het geval van achterstallig onderhoud en een verhuurder die weigert om de gebreken te verhelpen.



Hoop dat je wat aan de links hebt.

Kunt altijd contact opnemen met Juridisch Loket (voorheen bureau van rechtshulp). Die zullen waarschijnlijk adviseren om al je ongenoegens even netjes (en vriendelijk) geformuleerd in een brief te zetten naar je woningstichting. Je klacht(en), zeg maar. Er duidelijk inzetten waar je vindt dat de woningstichting tekort schiet en wat je voor acties verwacht van hen om dat op te lossen.



In die brief vraag je hen binnen 2 weken schriftelijk te reageren. Met die schriftelijke reactie erbij kun je naar het juridisch loket toe. Da’s het eerste uur gratis, initiatief van gemeente, dus hoef je niet eerst verzekering voor af te sluiten.



Dit gedaan bij verschil van mening met oud-werkgever en met installatiebedrijf tijdens onze verbouwing. De brief zelf heeft in beide gevallen de klachten opgelost! Het werd goed geïnterpreteerd als zijnde een serieuze klacht en beide bedrijven zijn toen naar ons zelf toegekomen om te praten en het op te lossen.



Succes!



:thumbup:

Ik zou ze dus sowieso even bellen voor advies, enkel telefoonkosten en dan hoef je niet zelf in wetboeken te gaan spitten (je hebt vast wel wat anders te doen :wink:)


http://www.juridischloket.nl

DIT is overigens het artikel waarin gesproken wordt over vergoeding van de schade… :wink:

Nou ik heb dus nu een mail van hen dat ze niet de intentie hebben om er nog verder op in tegaan.

Ik heb het juiste wetboekartikel erbij gepakt (ank je wel ICL!)

en hen een heel nette maar toch duidelijk mail teruggestuurd met het artikel nummer erbij en dat ik er vanuit ga dat men de feiten die er nu liggen nog maals goed bekijken en met een passend voorstel komen.