Grappig topic maar niets boeiend aan te leveren geloof ik :think:
Wel ooit iemand gekend die heette Jos de Vos.
Mijn neef heet van oorsprong Peerke en dat is leuk in de achterhoek ofzo maar niet in de randstad en die heeft zijn naam toen maar veranderd in zijn doopnaam Pieter en zo heet hij tot op de dag van vandaag.
Ik ga even verder nadenken of ik nog bijdragen kan leveren :mrgreen:
Onze buurman: Dhr Pannekoek :mrgreen:
@Mutsie86 wrote:
@bianca&? wrote:@Maris wrote:@bianca&? wrote:ik weet niet of het al gezegt is maar keek pas tv en daar heette dat meisje uit gtst
inge schaamhaar :mrgreen:
schrama![]()
o echt :oops:
haha :lol:
:lol: Geweldig! :lol:
Whaha die Dr Oei was mijn gyn toen ik zwanger was van de tweeling, een geweldige arts! En ik weet heel zeker dat hij geen oorarts is, tenminste niet de Dr Oei die op bovenstaande foto staat :lol: Dit is ook precies de foto die op de site staat van het ziekenhuis. http://gynaecologie.mmc.nl/over_ons/gynaecologen/dhr_prof_dr_guid_oei
Mijn oma’s oogarts heet ook dr. Oei :think:
Ik had vroeger een jongen op school die Bas Bosbes heette :roll: (alleen dan boschbes, maar je spreekt het hetzelfde uit)
Verder ken ik nog een Peter Selia :mrgreen:
Wij hebben een patient die Sukkel met zijn achternaam heet. Altijd grappig als hij belt voor een afspraak ‘Hallo, met Sukkel’ :lol:
Heb niet alles gelezen, maar mijn oma heette van haar meisjesnaam Zitvast .
Was ze als klein meisje heel vaak mee gepest…
Ik ken een chinees restaurant dat Tong Au heette.
En een meneer Rot met een houthandel: Rot Houthandel
ik zag afgelopen weekend een transportbedrijf rijden emt de naam
Vroegop-Winding
@Pumba wrote:
Poepjes
Pik (was ook nog docent, zijn broer heeft zijn naam laten veranderen)
Kutschreuder (waren van Duitse oorsprong en daar spreek je het dan waarschijnlijk uit als Koetschreuder).
En wij hebben een achternaam die eigenlijk vaker een voornaam is, soms best lastig.
de kutschreuder komt hier wel vaker voor, ik had in mijn klas een diana kutschreuder…
Hahaha achternamen die als voornaam gebruikt worden is lastig soms idd…
Kan me herinneren dat we vroegah in de vriendenclub 2x een hans hadden en 1 die hans van achternaam heette…
Toen iemand daar voor het eerst kwam en een voorstelrondje werd gedaan ging het (ff fictieve namen): Ik ben Hans Albers…Hoi ik ben Hans van Beek…Hoi ik ben Leon…gewoon Leon…anders wordt het te verwarrend :mrgreen: :mrgreen:
Mn zoon moet altijd zo lachen om het de reclame van de bus van onze buren…
Tegelzet bedrijf SCHEVE en Boelens :mrgreen:
Had een jongen in de klas die Kwak heette van zn achternaam…
De familie Oei is een grote artsenfamilie geloof ik.
Ik zag het al voorbij komen. Mijn KNO-arts uit het Flevoziekenhuis heet ook dokter Oei. Ik ben al even niet meer bij hem geweest, maar volgens mij is die man op de foto toch een ander :think:. Ik heb toch een vriendelijker en jonger gezicht in gedachte…
In het Flevo is trouwens ook een oogarts die Oen heet. Dokter Oei en dokter Oen dus :mrgreen:.
Een cliënt van ons kantoor heet Oei-Oei. Blijkbaar dus met iemand getrouwd die dezelfde naam heeft. :mrgreen:
Doet me trouwens denken aan de mop van het oei-oei vogeltje. Weten jullie wat een oei-oei vogeltje is?
Dat is een vogeltje met hele korte pootjes en een grote zak. En telkens als hij landt dan zegt hij oei oei oei oei :mrgreen:
@mamaatjevan4 wrote:
@Linda_ wrote:En wat grappig dat er zoveel zijn die dr. Oei kennen (idd klein chinees mannetje)
OEI!!!
dat is hem dokter oei en hij is oorarts hahahaha van zowel mij als me zusje
idd wat grappig zeg
groetjes nathalie
Ik heb niet alle 19 pagina’s gelezen :mrgreen:
Als wij het thuis over rare namen hadden kwam mijn oma steevast met het verhaal dat zij iemand kende die heette Smalbil en die schijnt later getrouwd te zijn met iemand die heet Potjewijd, dus dan krijg je de combi: Smalbil-Potjewijd. Tja, ik heb het alleen van horen zeggen, maar oma kwam vaak met deze anekdote…
En mijn tante heeft inderdaad ook als meisjesnaam Kwak
Een paar weken geleden op de kalender van BNN een paar toppers van schaamnamen, ik zat het te lezen en dacht: zal wel allemaal verzonnen zijn, zo noem je je kind toch niet, tot ik bij naam nummer 6 kwam, is namelijk een kind bij ons in de straat… zou de rest dan ook waar zijn?
Het lijstje:
Stanley Messie
Coos Busters
Douwe Schat
Anna Nas
Wil Krikke
Izzy van Gisteren (is dus dat kind bij ons in de straat)
Conny Plassen
K. Bouter
Beau ter Ham
S.M. Kelders
Ik denk dat ze verzonnen zijn hoor. BNN kennende…