Achterbuurjongen neergeschoten en overleden

wat erg he vic !



Wat zal ze een verdriet hebben zeg, :cry:

Ja 25 jaar is toch geen leeftijd :cry:

vreselijk :kaars:

sjeeetje vic…

Dat is wel heel bizar.



ga jij er ook heen?

Vanavond om 18:00 uur een stille tocht.

:hug:

ik zal straks aan jou en aan zijn moeder denken

:cry:

Vreselijk :kaars:

DEN BOSCH - In de Bossche wijk Kruiskamp hebben zaterdagavond zo’n 600 mensen meegelopen in een stille tocht voor de vermoorde Bosschenaar. Onder hen was ook familie van het slachtoffer.

De stille tocht vertrok om zeven uur 's avonds van jongerencentrum De Mix aan de Kooikersweg naar de Egbert Kortenaerstraat, de straat waar de jongen woensdag werd neergeschoten. Op die plek werden bloemen gelegd en enkele islamitische gebeden uitgesproken. De meeste deelnemers aan de tocht waren van Marokkaanse afkomst.





Nou en nu maar hopen dat ze ervan geleerd hebben…



Eerst elkaar de haren invliegen en zodra het niet goed afloopt, met z’n alleen zielig doen in een stille tocht…

Wat vreselijk zeg. Dat gehuil van die moeder moet je echt kippenvel bezorgen. onvoorstelbaar hoe zij zich moet voelen.



@Bella wrote:

Wij zijn van die bescheiden huilerds - ik vind het wel wat hebben wat je soms ziet in andere culturen dat mensen veel uiting geven aan hun verdriet.




Daar hoef je niet voor uit een andere cultuur te komen. Ik kan me ook zo ontzettend laten gaan. Toen mijn opa vorig jaar overleed en een paar jaar geleden de man van mijn beste vriendin… vreselijk… heb me zelf nooit zo gezien.

Het is heel erg wat er is gebeurd, maar het valt me nog mee dat het zo lang heeft geduurd. Ik heb op de school tegenover het jongerencentrum gezeten en al die schatjes (of hun oudere broers) hebben allemaal bij mij op school gezeten of ik ken er veel van uit de buurt. Die twee groepen schijnen al een paar jaar met elkaar in de clinch te liggen en een paar jaar geleden hebben ze in Den Bosch ook al een Turkse kapsalon helemaal kort en klein geslagen. Heeft allemaal te maken met drugs.



Dat stuk van de Kruiskamp staat ook bekend als “turkenbuurt” (no offence) omdat daar veel turken en marokkanen wonen.

@Kaar wrote:

Nou en nu maar hopen dat ze ervan geleerd hebben…



Eerst elkaar de haren invliegen en zodra het niet goed afloopt, met z’n alleen zielig doen in een stille tocht…


Mijn gedachte… Hoewel het afschuwelijk is voor de familie

begrijp ik de zin van deze

tocht niet zo…

De zin van de stille tocht kan ik nog wel begrijpen… zinloos geweld blijft zinloos geweld… maar goed, ik erger me meer aan de laconieke houding van heel veel marokkaanse ouders wat hun criminele zonen betreft… het is een zoon, dus het komt wel weer goed met hem… klaar… dat is alles wat er gedaan wordt… en dit kan dan het resultaat zijn, vreselijk! :frowning:

waar komt die houding vandaan fai? Zijn zonen prinsen? Iets in die richting ofzo? De tocht op zich snap ik wel maar in dit geval voelt het wat vreemd…

Ik snap het wel, ik heb dat gevoel ook een beetje…

Meisjes die geen maagd meer zijn, die zwanger worden, die een ‘reputatie’ hebben zijn damaged goods… en een potentieel probleem…

Jongens niet… die ‘redden’ zich wel… Mama maakt zich er vaak gewoon niet druk om… OOIT wordt ie wel kalm, gaat ie zich settelen zoeken we een rustige meid voor em, en ‘dan komt het goed’ Bovendien kan er aan de reputatie van een jongen niet veel kapot gaan… Het zijn de meiden die ‘beschermd’ moeten worden… en dat is echt vaak zo, in de Marokkaanse wereld… Vandaar ook dat de jongens vaak op stap gaan, vriendinnen hebben en de meisjes niet… Terwijl islamitisch gezien, het gelijkwaardig zou moeten zijn… Dus ik snap mama, in zoverre dat ik het NIEMAND gun een zoon te verliezen… aan de andere kant zou ik haar wel ‘door elkaar willen schudden’: HAD em TOEN aangegrepen… :frowning:

Fai ik denk niet dat dat speciaal iets islamitisch is hoor, de marokkaanse jongens hebben natuurlijk wel een naam, maar ik denk eerlijk gezegd dat daar evenzoveel “nederlandse” hangjongeren tegenover staan, die komen alleen minder in het nieuws om de een of andere reden (ik zie hier op straat toch heel veel blanke jongens met joints op de banken hangen…). Maar ik denk dat bijna alle ouders met een jongen makkelijker denken dan bij een meisje. Er zijn zoveel meer gevaren voor meisjes. Dan speelt bij moslims de eer natuurlijk wel een veel grotere rol, maar toch denk ik dat veel nederlandse ouders (incl. mijn eigen schoonouders) over hun zoon veel makkelijker zijn dan over hun dochter…

Hier een heel dubbel gevoel. Vind het erg voor de ouders maar aan de andere kant denk ik wel van hij is er wel in mee gegaan dus zelf dit risico aangegaan had ook weg kunnen gaan :think:

Plus dat ik hoop dat ze zo zien dat ze ook onschuldige mensen die iets hadden kunnen aan doen en ik moet zeggen dat ik dan blij ben dat het een van de vechters is geweest en niet een onschuldig iemand die er net in de straat liep.

Maar voor ouders blijft het erg!