Gisterochtend op de commode spuugde ze opeens een grote lading voeding eruit, hierna keek ze al starend voor zich uit en reageerde niet op mijn praten en ook niet toen ik met mijn vingers richting haar ogen prikte (doen we op het werk wel eens…) Na 30 seconden was ze er weer. Was heel raar. Moest meteen denken aan een absance (bij epilepsie).
Vanmiddag was ze aan het spelen op een kleed op de grond. En opeens weer voor zich uit staren en totaal geen beweging, duurde ongeveer 15 seconden. Toen de hond voor haar langs liep geen reactie, toen de hond voorbij was keek ze er opeens naar.
Ik werk dus met mensen met epilepsie. En … vind dit behoorlijk veel op absences lijken. Moet ik nu na 2 x al naar de huisarts? Wilde eigenlijk wachten tot 30-11, dan moeten we naar het consultatiebureau en het daar aankaarten.
Zijn er meer mama’s met kindjes die dit doen/hebben?
Geen ervaring hiermee maar als je het niet vertrouwd er even mee naar de huisarts gaan! Al is het maar om je gerust te laten stellen!
ja maar denk toch dat die zegt van eerst even aanzien en dat ik het vaker gezien moet hebben … (maar heb net gegoogeld en zag een filmpje en leek er wel op … )
ik zou als je het niet vertrouwd toch de ha bellen hoor, :hug: :hug:
wij kunnen hier het cb mailen, mail je voor 12 uur krijg je voor 15 uur bericht. dus dat toch maar ff gedaan… Zit me ergens toch niet helemaal lekker …
he cariska ik wou dat ik je kon helpen heb hier geen ervaring mee vind het best eng klinken maar als ik je verhaal zo lees lekker naar je ha gaan niet geschoten is altijd mis :-* :hug:
IK zou heel goed bijhouden wanneer ze van die momenten heeft en advies van een kinderarts vragen. Je kunt beter een keer te vaak bellen als dat ze zeggen ‘had maar gelijk gebeld’. Het klinkt eng, dus ik zou altijd bellen.
heb er ook geen ervaring mee…
heb je al wat gehoord van je CB??
ja ik ben ook erg benieuwd
Morgen naar de huisarts, raadde het cb aan. die van na het spugen kan een reactie op het spugen zijn maar die tijdens het spelen is niet “normaal” Dus ff voor de zekerheid
Meis dikke knuffel hopelijk valt het allemaal mee :hug: :hug:
:hug:
:hug:
jullie zijn lief :-*
Klinkt inderdaad als absances. Ik hoop voor je dat het dat niet is en dat het bij die keren blijft.
Wens je veel sterkte, hoop dat het allemaal mee valt.
Ben je vandaag bij de HA geweest? Wat zei hij/zij ervan?
Hopelijk valt het inderdaad mee. :hug:
…heb er helaas wel ervaring mee (zoon met ernstige epilepsie), ben benieuwd hoe het geweest is bij de ha.
Komt misschien omdat je ervaring hebt met epilepsie…dat je extra allert bent, maar idd ik had ook geadviseerd naar ha te gaan, mag je toch je bezorgdheid gewoon kwijt? het hoeft echt nog niet zo te zijn hoor lijkt mij.
succes,groetjes van mij