Abonnemtent pretpark/dierentuin oid?

Naar aanleiding van een ander topic, ben ik benieuwd wie er ooit een abonnement heeft gehad of heeft op een pretpark of dierentuin.



Ik bedacht me net dat een abo op Dippiedoe in Best misschien ook wel leuk zal zijn voor ons…voor komend jaar.

Daar zit ook een zwemstrandje bij, en het is veel dichterbij.

Daar zijn ook tegenwoordig heel veel leuke attracties en het is voor de kleintjes toch misschien wel leuker dan bijv. de Efteling.

Plus je kan er bij wijze van op de fiets naartoe, van ons af (Liempde).



Hier kost een abo 195 euro per gezin met 2 kinderen!



Wij zitten heel vaak vanalles te bedenken om te gaan doen, vandaar!

Ik had in Amsterdam een abbo op Artis en heb daar veel gebruik van gemaakt, het was toen 63 euro voor een heel jaar en Ryan mocht nog gratis.



Nu ben ik aan het kijken voor een abbo voor Blijdorp, dat is 155,- voor het hele gezin en als ik hem in februari of maart haal is hij 14 maanden geldig.

In combinatie met ons vrij vervoer bij de NS is dat wel héél goed te doen denk ik :slight_smile:

Rotjeknor is ook maar 10 á 15 minuten per spoor dus de afstand is ook prima.

Hier een absolute abo fan… Al vanaf dat we de oudste hebben (eerlijk gezegd al veeeeeel eerder, met een andere partner) is er een abo. Oa op Burgers Zoo, Apenheul (2 jaar) en afgelopen jaar de Julianatoren. De oudste is inmiddels 4 en onze jongste (ook een Tijn…) is 2. Voordeel vind ik dus dat je gewoon even voor een uurtje kan gaan. Kinderen vervelend, ben ik zo weer thuis. Is het onverwacht mooi weer, tas mee en lekker een uitje. Sinds vorige week dan een museumjaarkaart erbij. Nou heerlijk veel uitjes zonder dat het zo enorm veel geld kost…

Voor het aankomend seizoen zit de oudste alweer te azen op Juul, hij vindt zijn winterslaap veeeeel te lang duren.

Rosajati

Wij hebben abbonnementen op Blijdorp. Vanaf volgend jaar ruilen we 2 volwassen abbo’s in voor een gezinsabbonnement vanwege de leeftijd van Femke. Die moet dan gaan betalen.



We hebben het er ieder jaar weer makkelijk uit en doordat je een abbo hebt, ga je makkelijker en hoef je niet voor je gevoel de hele dierentuin doorgesjouwd te hebben om je ‘geld’ eruit te hebben. Een dagje weg met losse kaartjes tikt nl. behoorlijk aan.

Wij hebben een abonnement op Blijdorp, al jaren. Eerst woonden

wij op loopafstand van Blijdorp en nu een kleine 10 minuten met de

auto. Erg leuk moet ik zeggen !

Wij hebben een abo op Ouwehands dierenpark, al ruim 3 jaar. En we verlengen het ieder jaar weer :slight_smile: Met een abonnement heb je veel minder het gevoel dat je de hele dag moet gaan…En als je 1,5 x gaat heb je het er al uit.Wij gaan hem binnenkort weer verlengen :thumbup:

Ik wilde dit net gaan vragen :lol:

Niet zozeer over Dippiedoe in Best (ken het niet eens :wink:)

Maar gewoon in het algemeen.



Wat is leuker een dierentuin of pretpark :think:

Vanaf welke leefdtijd is wat leuk?

Hoe vaak gingen jullie dan?

Wij hebben ook een abonnement op Ouwehand. Het grote voordeel is dat je gewoon lekker 1 1/2 uur gaat en je niet druk hoeft te maken dat je je scheel hebt betaald en dan maar zo kort gaat. Want 8 uur in een dierentuin houdt niemand vol denk ik.

Ook een leuk idee Annemarie, maar wat duur :shock:

Volgens mij kost een abo op de Efteling maar iets van 125 euro… :think:

Ik vind de Efteling zooo geweldig maar het is wel steeds bijna 3 kwartier rijden terwijl Dippiedoe vlakbij is…

@dena wrote:

Ook een leuk idee Annemarie, maar wat duur :shock:

Volgens mij kost een abo op de Efteling maar iets van 125 euro… :think:

Ik vind de Efteling zooo geweldig maar het is wel steeds bijna 3 kwartier rijden terwijl Dippiedoe vlakbij is…




Het Efteling abbo heb ik daarstraks ook naar gekeken en het is 135,- per persoon, óók voor kinderen dus dat vond ik véél te veel van het goede :?

Hier meer prijzen en info van de Efteling: klikkerdeklik

Ik neem een abbonnement voor de Efteling… Het kost tot 1 februari 125 euro… Bart, mijn oudste krijgt de zijne van opa en oma en mijn 2 jongsten zijn nog gratis…





Ik weet dat mijn ex zwager en schoonzus een abbonnement op Blijdorp hebben, samen met hun 4 kinderen… Ze gaan er zeker 1 keer in de maand naartoe en zijn het nog niet zat…

Ik heb nu een abo op diergaarde blijdorp. Maar Lucas is nog gratis dus ik heb alleen een abo voor mezelf van ongeveer 60 euro. Dat vond ik wel een goed prijs maar als het veel duurder is vraag ik me altijd af of ik het geld er wel uit haal. Wij gaan graag naar verschillende dingen toe dus niets steeds naar hetzelfde (pret)park.



Maar je hebt het over een abo voor 2 kids. Maar voor de jongste zal je toch niets hoeven te betalen??

Ik had een abo voor het spookjeswonderland voor 2007 en ging er vaak voor een uurtje heen. Na 3 x had ik het geld er al uit dus ideaal toch.

Ik zou iets kiezen wat niet te ver reizen is zo dat je er onverwachts zo heen kan gaan. Was bij ons ook vaak een opwelling van mooi weer dus hup in de auto en 20 minuten later een heel blij kind!

@Mellie wrote:

@dena wrote:
Ook een leuk idee Annemarie, maar wat duur :shock:

Volgens mij kost een abo op de Efteling maar iets van 125 euro… :think:

Ik vind de Efteling zooo geweldig maar het is wel steeds bijna 3 kwartier rijden terwijl Dippiedoe vlakbij is…




Het Efteling abbo heb ik daarstraks ook naar gekeken en het is 135,- per persoon, óók voor kinderen dus dat vond ik véél te veel van het goede :?

Hier meer prijzen en info van de Efteling: klikkerdeklik




Joost is voorlopig nog gratis en we gaan dan gewoon vaak met zijn tweetjes,dan vind ik de prijs nog reuze meevallen.

Het wordt inderdaad anders als je voor de kinderen al mee moet betalen…

Vanaf welke leefdtijd is de efteling iets :think:



En gaan jullie dan alleen met de kids.

Ik ken verder niemand die een abo heeft, en om nou steeds alleen te gaan :shifty:

@dena wrote:

Ook een leuk idee Annemarie, maar wat duur :shock:

Volgens mij kost een abo op de Efteling maar iets van 125 euro… :think:

Ik vind de Efteling zooo geweldig maar het is wel steeds bijna 3 kwartier rijden terwijl Dippiedoe vlakbij is…




En de parkeerkosten komen er nog bij, Ã 10 euro per dag???

En inderdaad de afstand…

Enne als jij ook een abo Dippiedoe hebt kunnen we ook eens met elkaar gaan straks op een doordeweekse dag :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Trouwens ik ben erachter dat we nu voor Dippiedoe nog maar 165 euro betalen, ipv het gezinstarief omdat onze beeb nog niet hoeft te betalen!

Pas vanaf dat ze lopen!



En ik vond het leuk dat je er dus ook kan zwemmen, als het een keer heel warm is, of als het slecht weer is is er ook binnen een groot speelparadijs!



http://www.dippiedoe.nl/index.php?item=26

Hoi,

wij denken erover om een abbo op Blijdorp te nemen. Sprookjesland ken ik niet?? misschien nog een tip voor degenen die een abbo op Blijdorp willen nemen. Wanneer je niet zo’n hoog inkomen heb, kan je een delftpas/rotterdampas kopen. Dan kan je een abbo op Blijdorp aanschaffen voor de helft van de prijs. :thumbup: (volgens onze laatste bronnen)

Na een paar keer heb je deze kosten er al weer uit. Je krijgt ook leuke kortingen. :smiley:

@victoria wrote:

Vanaf welke leefdtijd is de efteling iets :think:



En gaan jullie dan alleen met de kids.

Ik ken verder niemand die een abo heeft, en om nou steeds alleen te gaan :shifty:




De efteling is nog lang niets voor Sophie denk ik, vanaf een jaar of 3 pas.

Als Sophie straks kan kruipen is zo’n binnenspeeltuin veel leuker zoals kids valley / kidscity etc. volgens mij kan je daar ook een abo op nemen?

Ik vind de Efteling echt nu al erg leuk voor Joost. Hij is helemaal gek van Carnaval Festival en de grote caroussel en kan zich prima vermaken in het sprookjesbos. Ik zou als ik een abonnement neem op de Efteling ook gewoon alleen met Joost gaan . Ik verwacht nl ook niet dat er veel mensen een abonnement hebben hier in de buurt.



Hmmm DippieDoe vind ik denk ik leuker om zo incidenteel eens een keer heen te gaan. De entree is niet zo schrikbarend hoog, dus ik haal een abonnement er dan niet makkelijk uit. Maar ik ga graag mee hoor Annemarie!! Leuk :mrgreen: :thumbup:



(ga nu eerst maar es bevallen )

Wij hebben alle 3 een jaarkaart voor Disneyland Resort Parijs :slight_smile:

Via een actie afgelopen zomer kregen we Nadia d’r jaarkaart gratis, dus dat was wel mazzel hebben.



We gaan zeker wel 1 keer per 3 maanden (en soms vaker… :lol:) een weekendje die kant op en vervelen doet het nog steeds niet :mrgreen: