Voor hen die ook hun abonnement bij de Belastingdienst willen opzeggen voor 1 april 2010, volgt hieronder een voorbeeldbrief.
Geachte Heer/Mevrouw,
Hierbij wil ik U laten weten dat ik mijn abonnement op uw “Belastingdienst” op wil zeggen. Na een jarenlang lidmaatschap is mij gebleken dat de voordelen duidelijk niet opwegen tegen de nadelen.
De kosten van het lidmaatschap zijn doorgaans erg onvoorspelbaar en eerlijk gezegd heb ik het meestal ook te druk om de door U toegestuurde lectuur, die veelal niet echt duidelijk is en bijzonder veel tijd en energie van de abonnee vergt, te lezen.
Mede hierdoor lijkt een continuatie van een dergelijk abonnement in deze toch al dure tijden voor mij eigenlijk ook niet langer zinnig.
Hierbij verzoek ik U dan ook vriendelijk mijn gegevens per direct uit Uw bestanden te verwijderen en mij niet langer te vervelen met uw duidelijk herkenbare enveloppen.
Eventueel toch nog toegestuurde facturen voor de periode na 01-01-2009 zullen dan ook niet meer worden voldaan.
Mijn Abonneenummer ( door U ook wel sofinummer genoemd ) 123.45.678.
Met vriendelijke groet,
Jan met de Pet.
:lol: :lol: :lol:
Als dat eens zou kunnen…
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
I wish! :mrgreen:
als dat kon had ik het allang opgezegd :lol: :lol:
LOL, Ik vroeg me al af bij de topic titel wie er in godsnaam een abonnement op de belastingdienst had :lol: :lol:
@Mip wrote:
LOL, Ik vroeg me al af bij de topic titel wie er in godsnaam een abonnement op de belastingdienst had :lol: :lol:
Laat me raden…blond?
Heb de brief verstuurd, kwam reactie op!
Geachte heer met de pet,
Wij danken u voor uw reactie, gezien de vele aanvragen, is er een wachttijd ontstaan. Wij zullen uw verzoek tot opzegging van het abonnement dan ook moeten uitstellen tot nadere berichtgeving. Wij willen u erop wijzen dat dit, gezien het beperkte inlevingsvermogen van onze medewerkers, dit enkele jaren in beslag kan nemen. Wij wijzen u daarbij op het verjaringstermijn. Indien het ons niet lukt uw verzoek binnen 7 jaar in behandeling te nemen, u een nieuw verzoek moet indienen! Hierbij komt u wel weer onder op de stapel te liggen. Tot die tijd dient u uw betalingsverplichting te voldoen
Met vriendelijke groet,
De belastingdienst